Zelfgemaakte Fietsaccesoires/onderdelen!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

Post hier al je zelfgemaakte accesoires & of onderdelen voor je fiets!
Misschien heeft een ander er nog wat aan :lol:


----

Ik ga nu even naar de Multimate (bouwmarkt), om fietsenophang te maken :lol:
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

Whaha,.. een stukje waslijn en een stom goedkoop ophang haakje bij de bouwmarkt, en je hebt een duur ophangsysteem van de fietsenmaker nagemaakt :P!

Afbeelding

Afbeelding

Tip: als je dit namaakt, doe even wat tape om de haak heen waar het het stuur raakt. Dit voorkomt krassen op het stuur :wink:
Laatst gewijzigd door Reakon op di 24 februari 2009, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
MTB1967
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: di 28 oktober 2008, 12:07

Chainstay van binnenband:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

Mooi gedaan met die kabel erdoorheen :P
Maar vind voor een fiets, een normale BBB chain stay protector bij de LBS voor 4.95€ toch mooier dan z'n binnenband ;)
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Reakon schreef:Whaha,.. een stukje waslijn en een stom goedkoop ophang haakje bij de bouwmarkt, en je hebt een duur ophangsysteem van de fietsenmaker nagemaakt :P!
Tja... voor nog geen 7 euro heb je een systeem die je veel makkelijker in hoogte kan verstellen en betrouwbaarder is. Lijkt me niet echt duur(der) :wink:
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

mtbpie schreef:
Reakon schreef:Whaha,.. een stukje waslijn en een stom goedkoop ophang haakje bij de bouwmarkt, en je hebt een duur ophangsysteem van de fietsenmaker nagemaakt :P!
Tja... voor nog geen 7 euro heb je een systeem die je veel makkelijker in hoogte kan verstellen en betrouwbaarder is. Lijkt me niet echt duur(der) :wink:
maar als je dat nergens in de schuur kan ophangen (nog niet).. en je het even snel nodig hebt :lol:
dan werkt dit wel hoor :wink:
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Balhoofdpers. Dit heeft me 0 euro aan materiaal gekost, allemaal uit de oud ijzerbak , op 20 cm draadeind na dan.

Afbeelding
Work... the eight hours between bicycle rides.
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Ik zie dat je die touwtjes aan een balk buiten hebt hangen, daar kan dan toch ook een ophang systeem aanvast.

Ik was nog geen 5 euro kwijt voor mijn ophang systeem die je in hoogte kan verstellen.

Achja ;)

Zal ik mijn remschijf klok hier ook posten ^^ haha

Fanman, zo eentje ga ik ook is maken, ziet er goed uit.
NextBikeParts
Ride your own way!
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

tripod schreef:Ik zie dat je die touwtjes aan een balk buiten hebt hangen, daar kan dan toch ook een ophang systeem aanvast.

Ik was nog geen 5 euro kwijt voor mijn ophang systeem die je in hoogte kan verstellen.

Achja ;)

Zal ik mijn remschijf klok hier ook posten ^^ haha

Fanman, zo eentje ga ik ook is maken, ziet er goed uit.
Als de schroeven er dan niet meteen uitdonderen :lol: Die balk is zo verrot als wat.. maar kan kijken..
misschien voor wat later een keer.. maareh.. linkje naar z'n ding? of bij de LBS gekocht?
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Ze zijn een tijdje bij de aldi te koop geweest, anders idd even kijken bij je fietsenzaak, ook op internet bij crc zijn ze te vinden.
NextBikeParts
Ride your own way!
.Jeroen.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 1 februari 2009, 13:45

Reakon schreef:
tripod schreef:Ik zie dat je die touwtjes aan een balk buiten hebt hangen, daar kan dan toch ook een ophang systeem aanvast.

Ik was nog geen 5 euro kwijt voor mijn ophang systeem die je in hoogte kan verstellen.

Achja ;)

Zal ik mijn remschijf klok hier ook posten ^^ haha

Fanman, zo eentje ga ik ook is maken, ziet er goed uit.
Als de schroeven er dan niet meteen uitdonderen :lol: Die balk is zo verrot als wat.. maar kan kijken..
misschien voor wat later een keer.. maareh.. linkje naar z'n ding? of bij de LBS gekocht?
Binnenkort bij de Lidl...
oude liefde, roest niet.
Gebruikersavatar
VooDoochild
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: di 14 september 2004, 20:28
Mijn mountainbike: Sinaasappel en Pasteitje

Een Chris King headset in een Cube.
Afbeelding

Als je nu denk "Da,s mooi, dat wil ik ook"
Hij is nog steeds te koop ;-)
Covertly culling gingers.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Die fietsophangssystemen kom je zelfs in de 7.50 bak van iedere zichzelf respecterende bouwmarkt tegen volgens mij. Heb zelf gewoon van een oude autogordel lussen aan het plafond gemaakt waar je het stuur aan weerszijde inhangt en 1 lus voor het zadel. Even optillen vind ik eerlijk gezegd makkelijker gaan dan ophijsen.
Reakon schreef:Maar vind voor een fiets, een normale BBB chain stay protector bij de LBS voor 4.95€ toch mooier dan z'n binnenband ;)
Die binnenband funktioneert alleen wel beter dan zo'n stuk neopreen...
Fanman schreef:Balhoofdpers. Dit heeft me 0 euro aan materiaal gekost, allemaal uit de oud ijzerbak , op 20 cm draadeind na dan.
Leuk gedaan... Heb er zelf eentje met twee blokken hout en een draadeind. Moet nog eens een metalen voor in de plaats komen (afvalstukjes zat) die ook meteen centreert, want dat is nu het zwakke punt.


Afhankelijk van de definitie 'zelfgemaakt' beschik ik over een heleboel 'zelfgemaakte' onderdelen zoals alu headlocks, bolt-on conversies, (doorgaande) damper bushings, spacers voor voorvorken (veerweg), op maat gemaakte vulbussen voor Profiles, etc... en accessoires zoals m'n favoriete gadget...

Afbeelding

Of iemand daar wat aan heeft betwijfel ik alleen ten zeerste...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

cheeta schreef:
Fanman schreef:Balhoofdpers. Dit heeft me 0 euro aan materiaal gekost, allemaal uit de oud ijzerbak , op 20 cm draadeind na dan.
Leuk gedaan... Heb er zelf eentje met twee blokken hout en een draadeind. Moet nog eens een metalen voor in de plaats komen (afvalstukjes zat) die ook meteen centreert, want dat is nu het zwakke punt.
Dat zou ook bij de mijne een verbeterpuntje zijn. Die S3 in die Inbred vandaag ging prima (hij gleed er zo in.... :-? ), maar om die CK in de Turner te krijgen, viel niet mee.
Work... the eight hours between bicycle rides.
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

cheeta schreef:
Afbeelding

Of iemand daar wat aan heeft betwijfel ik alleen ten zeerste...
Wat is het uberhaupt :lol: ?
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
Plaats reactie