LET OP: Vermelden van een vraagprijs verplicht!

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

dit zijn de berichten waar ik blij van word
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Tsjaa, vaak wel makkelijk maar ik zie dan toch ook 2 keerzijdes..

1, Regeltjes,regeltjes,regeltjes; ik heb niet zo'n behoefte aan regels, doen me er teveel aan denken dat wij mensen blijkbaar zelf te weinig inschattingsvermogen en verantwoordelijkheidsgevoel bezitten en niet besluitvaardig kunnen zijn...net zoals in de dagelijkse maatschappij dus.

Ik zie de noodzaak van een verplichting weer eens niet zitten...wat heeft dat nu met marktplaatstaferelen te maken?

Maar ja, vandaar dat de wandelaarsproblemen ook zo'n gewild topic is waarschijnlijk.

2. ik heb toch wel eens wat gescoord voor een te gekke prijs, puur en alleen omdat niemand anders durfde te bieden en ik daar dus maar gebruik van maakte.....viel natuurlijk wel Jan en alleman over me heen omdat ik zo weinig durfde bieden.... :~
Ik blij ,verkoper blij........ dus wat hebben wij met alleman en Jan te maken

:bier:
feel the fear,do it anyway!
Gebruikersavatar
Bas
Site Admin
Site Admin
Berichten: 599
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M20 TR

gekkokees schreef:Regeltjes,regeltjes,regeltjes; ik heb niet zo'n behoefte aan regels, doen me er teveel aan denken dat wij mensen blijkbaar zelf te weinig inschattingsvermogen en verantwoordelijkheidsgevoel bezitten en niet besluitvaardig kunnen zijn...net zoals in de dagelijkse maatschappij dus.
Hoi!
Ja, je geeft zelf eigenlijk al het antwoord. :D
Met de hoeveelheid informatie hier op het forum is het belangrijk meteen zoveel mogelijk meteen duidelijk aan te geven. Dit scheelt weer een aantal heen-en-weer emails en pb's.
En omdat niet iedereen altijd voldoende duidelijk is over wat hij/zij in de aanbieding heeft stellen we regeltjes op. En meteen een soort stramien zodat je de informatie snel op kunt nemen omdat het steeds in dezelfde volgorde staat.
En zoals je aan de reacties hier kunt lezen wordt het door heel veel mensen gewaardeerd. En hoewel wij onze eigen beslissingen nemen luisteren we meestal wel naar de grote groep mensen die hier aanwezig zijn :-q

JF en overige (actieve) mods, well done! :bier:
"Life is better on a mountainbike"
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

Prima actie!

"interesse peilingen" mogen wat mij betreft ook geweerd worden. Ik verbaas me wel over meer dingen, zoals dat sommige mensen verwachten dat het hele verkoopproces in de openbaarheid van het forum moet plaats vinden, zoals wat er geboden is enzo... Wat een onzin: Als iemand ondertussen een onderdeel verkoopt aan zijn buurman, dan merk je daar ook niets van.

@Gekkokees: Wat let je om alsnog onder de vraagprijs te bieden? Anderzijds is een vraagprijs juridisch gezien NIET bindend voor de verkoper (stel er wordt fanatiek geboden, dan mag je ophogen). Als je de vraagprijs biedt, is de verkoper niet tot verkoop verplicht.

Het schept wel wat duidelijkheid en het scheelt een hoop "richtprijs?" gevraag.
http://www.velozine.nl - offroad nieuws, reportages en testen
Speedy1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 6 juli 2004, 22:07
Mijn mountainbike: ene die serieus oud en verroest : type aldi bike

weeral een regeltje te veel
dus weeral een reden om steeds hier minder en minder te posten
als ik wat verkoop dan zet ik er nooit een vraagprijs bij
dus hier zal ik niets meer te koop zetten
biking from '87

mijn bike:ene die serieus oud en verroest : type aldi bike
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Speedy1 schreef:als ik wat verkoop dan zet ik er nooit een vraagprijs bij
dus hier zal ik niets meer te koop zetten
Heerlijk... ;)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Speedy1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 6 juli 2004, 22:07
Mijn mountainbike: ene die serieus oud en verroest : type aldi bike

Wicked DJ schreef:
Speedy1 schreef:als ik wat verkoop dan zet ik er nooit een vraagprijs bij
dus hier zal ik niets meer te koop zetten
Heerlijk... ;)
??
leg uit?
biking from '87

mijn bike:ene die serieus oud en verroest : type aldi bike
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Speedy1 schreef:leg uit?
Voor zover mij bekend is het Te Koop onderdeel van het forum een extraatje op het gebruikelijke gepriet-praat over fietsen en dus geen core-business voor het forum.
Het niet vermelden van een prijs heeft in het verleden nog wel eens geleid tot een stortvloed van aandacht in de vorm van "richtprijs aub" en dat soort posts...
Het vaag doen over de prijs was iets waar blijkbaar meer mensen zich aan stoorden (zie reacties hiervoor) en ik moet zeggen dat het een stuk prettiger toeven is in het Te Koop onderdeel sinds de 'vraagprijs verplicht' regel.
Dus als je er niet aan mee wilt werken; dan niet! Niemand die het je verplicht om hier te posten.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Speedy1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 6 juli 2004, 22:07
Mijn mountainbike: ene die serieus oud en verroest : type aldi bike

de meeste spullen die ik hier te koop heb aangeboden zijn nu niet de alledaagse spullen (meestal wat old-skool stuff)
als ik wat verkoop dan ga ik ervan uit dat de koper wel een idee heeft hoeveel iets kost en wat hij ervoor over heeft
de vraagprijs ga ik niet aan alleman zijn neus hangen om er dan commentaar op te krijgen te duur, in die winkel kost het maar zoveel enzoverder
hoe gaan jullie daar mee om?
dat men iemand zijn verkoop met zo'n reactie's dan verziekt?
daarom dat ik altijd heb gewerkt met pb's of mails
ik vind het dus mijn eigen recht om de vraagprijs niet te vermelden
maar geen getreur, de meeste van mijn spullen heb ik altijd kwijt geraakt ook zonder dit forum
ik vind dat de sfeer hier het laatste jaar niet meer is wat het geweest is
te veel regeltjes
ieder zijn ding
ik geef ook maar mijn mening erover
volgens mij mag dat nog steeds (daar zijn tot nu toe nog geen regeltjes voor )
Heerlijk!!!
biking from '87

mijn bike:ene die serieus oud en verroest : type aldi bike
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

@speedy1... je wilt niet weten hoe irritant 'interessepijling' en 'bied maar' topics zijn.
verkoop jij je meeste spullen maar elders dan! :-q
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Volgens mij is nu wel duidelijk dat de meningen verdeeld zijn (meer de ene, dan de andere kant op), maar de regel lijkt me verder duidelijk. Verdere discussie wordt hierbij beëindigd.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gesloten