Is het nog wat in de Drunense Duinen? II

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
InlineBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 9 december 2008, 00:02
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 - 2010
Contacteer:

Vandaag hier helemaal top gereden! De route ligt er uitstekend bij! :-q

Wel wat wandelaars en hardlopers op de route + een oudere heer, op z'n fietsje in tegengestelde richting... :oops:
Wacht op mij!
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

vanmiddag ook rondje gedaan, lag er inderdaad super bij, zelfs mijn PR met een half minuutje verbeterd (1:02:29) wel redelijk druk op de route met medebikers.
MiesMan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 23 september 2008, 21:01

Zaterdagmiddag 31 januari om een uur of 12:00: Van start op het parkoers Drunen. Het is 3 graden maar het zonnetje schijnt.
Wat een mooi parkoers zeg dat Drunen! Het is heerlijk om vanuit de bossen zo een stuifduin in te schieten.
Jammer dat er een clubje bikers (alle 3 nagenoeg dezelfde fiets met witte jersey aan) ons behoorlijk asociaal van het parkoers drukte om er snel langs te kunnen. Vijf minuten later kwam ik ze weer tegen toen ze midden op de singletrack aan het pauzeren waren! Een rare manier van doen, beetje simpele lui denk ik.
Wat ons ook opviel was het afval langs de paden. Plastic verpakkingen van liga's, energierepen en dergelijke.
Is dit gedrag en het afval een bekend probleem daar? Ik heb het nog niet eerder mee gemaakt.
merrybreeder
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 904
Lid geworden op: di 1 maart 2005, 18:28
Mijn mountainbike: XTC 860

Zo zijn veel mountainbikers. Helaas.
Maar vooral de part-timers. Anderen kennen het belang dat ze erbij verliezen.
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Vandaag een rustig rondje gedaan op mijn nieuwe Epic. Het parcours ligt er heerlijk bij. Altijd op de HT gereden, maar een fully is toch wel erg lekker in de DD :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
ol'butfast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 2 januari 2009, 18:58
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2008 met 2010 frame, Trek x-caliber 2011

Ben t helemaal eens met speedrider. Vandaag ook 2 rondjes gedaan met mn nieuwe Top Fuel. Rijd zeker weten heel wat lekkerder dan mn HT. En zoals ik al had verwacht ook heel wat sneller. Wel tof dat ik nu es niet met pijn in mn rug thuis kom. fully :-q . En ik wilde nog wel stoppen en weer de weg op gaan, Toch blij dat ik die Trek TP heb gekocht.
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

Jeetje, wat lag het er snel bij... 1:00:55 vandaag, ondanks de hobbels, niet alles uit de kast halend (het is geen wedstrijd..) en met een slechte warming up (moest voor de start van het WK thuis zijn natuurlijk :wink:).

Wat me wel opvalt is dat er overal shortcuts voor mietjes zijn ontstaan. Als het een beetje lastig wordt (lees: 1 wortel), komt er een paadje omheen. Zo is de klim naar het hoogste duin een stukje lager geworden: Vroeger reed je daar rechtsom verder omhoog en was de afdaling ook ietsje langer.

Zo waren er wel meer plekken waar je als je de route goed kent een snelle tijd kan maken, zonder een trap meer te doen. Jammer! Ik pak het pad wat er altijd al lag... als iedereen dat nou doet?

Wel duidelijk veel onderhoud geweest op de modderplekken. Goede zaak!
http://www.velozine.nl - offroad nieuws, reportages en testen
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

JeroenK schreef:Wat me wel opvalt is dat er overal shortcuts voor mietjes zijn ontstaan. Als het een beetje lastig wordt (lees: 1 wortel), komt er een paadje omheen.
Tsja, er is ook maar één plek waar je kunt kiezen tussen twee tracks: een blauw (blauw??) pijltje naar links leidt naar een wat uitdagender stukje, zwart naar rechts is minder technisch. Het zou een goed idee zijn om wat meer van dat soort officiele alternatieven aan te leggen om zo de wildgroei aan shortcuts te beperken.

Het lag er echt bij als een racebaan vandaag. Opvallend veel wandelaars op de route, die overigens wel netjes aan de kant gingen. :-q De medebikers is een ander verhaal. Twee breed met de fiets aan de hand over de route lopen, met drie man midden op het pad naast elkaar stil gaan staan om een kaart te lezen. :~ Lekker sociaal...
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

JeroenK schreef:
Wat me wel opvalt is dat er overal shortcuts voor mietjes zijn ontstaan. Als het een beetje lastig wordt (lees: 1 wortel), komt er een paadje omheen. Zo is de klim naar het hoogste duin een stukje lager geworden: Vroeger reed je daar rechtsom verder omhoog en was de afdaling ook ietsje langer.

Zo waren er wel meer plekken waar je als je de route goed kent een snelle tijd kan maken, zonder een trap meer te doen. Jammer! Ik pak het pad wat er altijd al lag... als iedereen dat nou doet?
pagina 22 :D
koekjeerbij
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 1 februari 2009, 19:22
Mijn mountainbike: scott rc

Ikke was er ook vandaag weer de eerste keer op de MTB.

Na 1rondje dorst,2rondjes drunen binnen de 2uur. :wink:
Beter schuin erin als recht ernaast

BOM - Ventoux racing team http://www.ruudjacobs.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

HuubC schreef:Ik heb vanmiddag mogen aanschouwen hoe een aantal rijders aan hun snelle tijden komen.
Net als bij skieen: als ik het paaltje met een pijl naar links ook maar aan die kant passeer. Idem naar rechts. Hoeveel dat ik daarbij afsnij maakt niet uit
Ik denk dat een tijd alleen iets voor jezelf kan betekenen om de eenvoudige reden dat geen 2 rijders hetzelfde spoor rijden, zeker nu niet !
Ja, beetje kansloos hoe sommige mensen zichzelf voor de gek houden door een snelle tijd te rijden met afsnijden of te stoppen voor een pauze.

Ik heb zelf vandaag een netto 1.09 gereden. Maar ik ben één keer van de fiets gestapt om m'n rug te strekken, en één keer stil gevallen in een zandbak :oops: Wel zo eerlijk om dat er ook bij te vermelden.
koekjeerbij schreef:Ikke was er ook vandaag weer de eerste keer op de MTB.

Na 1rondje dorst,2rondjes drunen binnen de 2uur.


Ik geloof d'r geen zak van. Met zo'n conditie was er vandaag in Hoogerheide meer eer te behalen voor jou :wink:
Gebruikersavatar
Dennis Ebert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 23 december 2008, 13:35

Als koekjeerbij is wie ik denk dat het is, dan is zijn 'Hoogerheide' vorige week al geweest... En dan is 2 rondjes Drunen binnen 2 uur wel mogelijk.

( 17.15 in Dorst ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar hoe dat gaat ;) )
RobertM
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 14 juli 2008, 13:09

Ben dan wel benieuwd wie deze snelheidsduivel is. Kan zelf aardig rijden maar ik strandde gisteren op 2 uur en 10 minuten in twee rondjes duinen. Wel op en neer vanuit Oosterhout.
MiesMan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 23 september 2008, 21:01

Nou snelle mannen, ik stel voor:
Spreek eens af bij Drunen en doe een wedstrijd.
En dan niet stiekum de bochtjes afsnijden! haha
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

MiesMan schreef:Nou snelle mannen, ik stel voor:
Spreek eens af bij Drunen en doe een wedstrijd.
En dan niet stiekum de bochtjes afsnijden! haha
Lijkt me een goed plan. Dan weten we gelijk wie "koejeerbij" is. :tong
Hebben we alleen een vrijwilliger voor de tijdwaarneming nodig...
Gesloten