Is het nog wat in de Drunense Duinen? II

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Richarddiego schreef:@ Keetoo: Heb inderdaad niets voorbij zien vliegen. Het schip is goed gestrand, jezus wat een tijd. :-q
Ik heb vanmiddag mogen aanschouwen hoe een aantal rijders aan hun snelle tijden komen.
Net als bij skieen: als ik het paaltje met een pijl naar links ook maar aan die kant passeer. Idem naar rechts. Hoeveel dat ik daarbij afsnij maakt niet uit :~
Ik denk dat een tijd alleen iets voor jezelf kan betekenen om de eenvoudige reden dat geen 2 rijders hetzelfde spoor rijden, zeker nu niet ! :D
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

HuubC schreef:
Richarddiego schreef:@ Keetoo: Heb inderdaad niets voorbij zien vliegen. Het schip is goed gestrand, jezus wat een tijd. :-q
Ik heb vanmiddag mogen aanschouwen hoe een aantal rijders aan hun snelle tijden komen.
Net als bij skieen: als ik het paaltje met een pijl naar links ook maar aan die kant passeer. Idem naar rechts. Hoeveel dat ik daarbij afsnij maakt niet uit :~
Ik denk dat een tijd alleen iets voor jezelf kan betekenen om de eenvoudige reden dat geen 2 rijders hetzelfde spoor rijden, zeker nu niet ! :D
ik zou zeggen, ga een keer met me mee, dan kun je zien hoe ik gewoon op in het hoofdspoor blijf met deze tijd. is wel zo verstandig als alles opgevroren is :-q anders verlies je je kunstgebit nog door het getril... :bier:
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Keetoo schreef: ik zou zeggen, ga een keer met me mee, dan kun je zien hoe ik gewoon op in het hoofdspoor blijf met deze tijd. is wel zo verstandig als alles opgevroren is :-q anders verlies je je kunstgebit nog door het getril... :bier:
Het probleem in Drunen is dat er altijd meerdere hoofdsporen zijn die elk jaargetij ook weer wisselen :D

Ik hoef niet mee te gaan maar je mag met plezier een keer mijn gps lenen voor een geijkte registratie van de (of jouw) route die vervolgens dan als referentie kan dienen voor anderen :winkie:
Pas dan kun je volgens mij tijden met elkaar vergelijken en daar gaat deze post over ...

Met dat laatste kon je wel eens gelijk hebben :wink:
vakantieganger
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 12 oktober 2008, 20:52

Ik ga dadelijk ook weer even biken. Zal nu wel lekker rustig zijn in de duinen........ :wink:
Gewoon maar weer eens lekker rustig een ronde maken. Kijken of mijn nieuwe demper wel goed zijn werk kan doen.
Even andere banden eronder (Nu dikke noppen) en kijken of het verschil maakt.

De beste wensen voor iedereen die binnenkort weer in de duinen te vinden zijn!

HAPPY NEWYEAR! :bier: :bier:
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Ik ga straks op mijn al lang afgeschreven american Eagle de Duinen in (Fox in mijn Specie lek). Gaat dus geen toptijd worden, maar vandaag wat minder koud als vorige week :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
beekman
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 8 december 2007, 16:11
Mijn mountainbike: Epic EC

Ook van mij de beste wensen en veul bike plezier met veel kilometers, singletracks, hoogtemeters, buitenlandse trips, toertochten, nederlandse routes, weinig slijtage en defecten aan je bike, en natuurlijk een goede gezondheid en conditie! :bier:
vakantieganger schreef:Ik ga dadelijk ook weer even biken. Zal nu wel lekker rustig zijn in de duinen........ :wink:
Gewoon maar weer eens lekker rustig een ronde maken. Kijken of mijn nieuwe demper wel goed zijn werk kan doen.
Even andere banden eronder (Nu dikke noppen) en kijken of het verschil maakt.

De beste wensen voor iedereen die binnenkort weer in de duinen te vinden zijn!

HAPPY NEWYEAR! :bier: :bier:
Ik heb ook sinds alweer een paar maanden een demper van de laatste serie op mijn epic carbon 2008, en deze werkt nu perfect! (is alweer de de 5e demper dit jaar)
En wat die dikke noppen betreft : laat die maar thuis zolang het vriest! De ondergrond is keihard in de Duinen!
vakantieganger
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 12 oktober 2008, 20:52

Was weer een lekker fiets weer. Nog 1 biker gezien zonder helm met campingsmoking.
Fiets nu 2 maanden en heb nu een ronde gereden in 1.11.56
Het kan sneller denk ik, moet ik eerst de route nog wat beter kennnen. De boom die over het pad lag is doormidden.
Grote noppen had ik gewisseld voor de originele specialized banden die ik had. Dus vandaag wezen fietsen met de originele bandjes....

Afbeelding
Afbeelding
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Kun je ergens de auto langs de route parkeren?
Wil zaterdag een rondje of 3 a 4 doen en vind het wel handig als ik dan gemakkelijk bij de auto de bidon's kan wisselen.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
mathys
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 11:35

tati schreef:Kun je ergens de auto langs de route parkeren?
Wil zaterdag een rondje of 3 a 4 doen en vind het wel handig als ik dan gemakkelijk bij de auto de bidon's kan wisselen.
Bij de roestelberg kun je je auto, als je geluk hebt, ongeveer 1 meter van het parcours parkeren. Bij de rustende jager op ongeveer 10 meter, want de route gaat er omheen. Bij bosch en duin 50 meter, stukje fietspad en je zit erop. Bij de ijsbaan 5 meter. Dat zal nu wel niet lukken, want ik vermoed dat er daar nu wel mensen schaatsen. Woensdag vergeten te kijken, dat zal ik morgen eens doen. Samengevat: keuze genoeg om dicht bij te parkeren ;)
merrybreeder
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 904
Lid geworden op: di 1 maart 2005, 18:28
Mijn mountainbike: XTC 860

leve de camelbag! En de LDD met meer dan voldoende parkeergelegenheid! 8)
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

merrybreeder schreef:leve de camelbag! En de LDD met meer dan voldoende parkeergelegenheid! 8)
camelbak vind ik niets gebruik hem zelf alleen voor dagtripjes in de bergen, als het even kan fiets ik liever zonder.
Ben wel benieuwd hoe de nieuwe racebak gaat bevallen deze komt in februari in de handel, dan kan ik nog net even kijken of het iets is voor de cape.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
merrybreeder
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 904
Lid geworden op: di 1 maart 2005, 18:28
Mijn mountainbike: XTC 860

Fiets nu 2 maanden en heb nu een ronde gereden in 1.11.56
Rappe tijd voor een vakantieganger die pas 2 maanden fietst. :-q Congrat! :bier:
ol'butfast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 2 januari 2009, 18:58
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2008 met 2010 frame, Trek x-caliber 2011

hallo,

Ben net nieuw op dit forum maar niet in de duine.
Sjees er al 7 jaar en geloof er niks van dat er gaste zijn die , zeker nu, tijden onder een uur realiseren. Ook al is de route nu kei bevroruhh. Misschien alleen als je BB heet, maar dan geloof ik t nog nie. Kom zat gaste tegen die, als ze me hore aankome gaan gasse, en dan zijn ze best rap, maar ze houden t maar fkes vol, en ik geef toe, ik moet meer als voluit gaan bij die gaste, maar IK rij in 1x door en die gastuhh meestal nie. Laten we gewoon eerlijk zijn; Ik heb "nog geen" Fully, maar met een hardtail rijd je gewoon niet onder de 1.10, en dat is nog heel snel. Ben benieuwd wat ik ga rije als ik mn fully heb, maar onder t uur;betwijfel t
merrybreeder
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 904
Lid geworden op: di 1 maart 2005, 18:28
Mijn mountainbike: XTC 860

Ik denk niet dat je met je nieuwe fully straks sneller zult zijn dan nu met ht. Vooral omdat je die fiets gewend bent...
LDD is dan misschien natuurgebied, maar of je perse een fully moet hebben daar voor een snelle tijd. I doubt it.
Onder het uur rijders geloof ik ook niks van. Eerlijker zijn die die 1:11-1:20 aangeven.
Na 7 jaar moet je het rondje ook wel kennen dunkt me, ol'one. :winkie: :-q
ARNO V KRIMPEN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 21:28

zie hier
Uitslag Orientatierit Drunense Duinen

1e ronde 2e ronde Totaal

Christian de Graaff 1:06:09 1:08:12 2:14:21 ( bassa / scott team )
Frans Viveen 1:06:09 1:11:21 2:17:30
Jan Groeneveld 1:08:50 1:11:29 2:20:19

het was er toen nat , begin november
Laatst gewijzigd door ARNO V KRIMPEN op vr 2 januari 2009, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten