Houffalize.

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
exocet103
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: vr 24 november 2006, 00:13
Mijn mountainbike: Merida Ninenty Six 2016
Contacteer:

Afgelopen vrijdag een modderige tocht gereden, zaterdag een mooie sneeuw tocht en zondag maar gaan wandelen en dikke 6 uur over de rerug weg gedaan van Houffalize naar Tilburg.

Banden met veel grip zowel op je bike als auto is geen overbodige luxe op het moment.
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

nxat schreef:Ow ja dat zou fijn zijn!! we willen zaterdag ochtend vertrekken dus als we vrijdag nog een update kunnen krijgen graag!

Zoals beloofd.
er liggen nog steeds vrij veel sneeuwplekken, maar het dooit volop, temperatuur +4 graden. Tegen vanavond zal de sneeuw zowat weg zijn. Dat wil dus wel zeggen dat alles er zeer, zeer nat, zelfs zompig-doorweekt bijligt. Op bepaalde stukken zal het regelrecht ploeteren zijn (vooral stukjes langs de Ourthe). Meestal is zulks geen probleem, het is geen plakmodder in Houffa. En regelmatig kom je beekjes en riviertjes tegen, kan je de fiets zo nodig even onderdompelen.
nxat
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 8 juli 2008, 19:33
Mijn mountainbike: houdt van limburg
Contacteer:

Harstikke bedankt, we hebben de banden even aangepast en hebben nu grof profiel en voor de rest wordt het gewoon bikkelen :) heb er zin in:). Trouwens nog tips voor een goeie bar in houffalize voor de zaterdag avond?
Het leven is geen pony kamp!
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

Eén adres !!!!! La Petite Fontaine in Achouffe! http://bier-mania.blogspot.com/2008/02/ ... ouffe.html" target="_blank
martijncoolen
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 21 juli 2008, 16:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC / Canyon Yellowstone

Zolang er maar Jupiler is vermaak ik me wel! Morgen nog even de laatste veranderingen uitvoeren aan m'n fiets, en dan ben ik er helemaal klaar voor!
De kick wint toch altijd van het verstand...
RobReijnders
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: do 9 november 2006, 13:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2016, Bianchi Intenso 2015

martijncoolen schreef:Zolang er maar Jupiler is vermaak ik me wel! Morgen nog even de laatste veranderingen uitvoeren aan m'n fiets, en dan ben ik er helemaal klaar voor!
in achouffe kom je voor het kabouterbier man.... :bier: inderdaad wel een goeie kroeg
epic-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: do 3 januari 2008, 19:20
Mijn mountainbike: Canyon lux cf 9.9 2014 + Canyon Endurace SL CF Disk 8.0 2018 + Canyon Dude 2017
Contacteer:

jervanheg schreef:Eén adres !!!!! La Petite Fontaine in Achouffe! http://bier-mania.blogspot.com/2008/02/" target="_blank ... ouffe.html
Hier speelt op zaterdagavond een band in de kelder, dit moet je een keer meegemaakt hebben! Na de band treed er al jaaaaaren een jochie op van nu een jaar og 10-12 die een waaaaanzinnige drumsolo van dik een kwartier weggeeft! De moeite waard om nog even voor te blijven, om 2 uur is dit klaar, en hobbelen we altijd terug naar het huisje op Les Onays, een stukje bergop. Bij het huisje ben je de door de frisse lucht weer lekker helder en slaap je erg goed. Wel s'ochtends weer om 9 uur op de bike he!
Veel plezier!
P3T3R
MTB met hoofdletters!
Canyon Lux cf 29 9.9, 2014 - 2019,
Canyon Lux SLX 9.0 , 2020 -

Canyon Dude CF 8.0,
Canyon Endurace SL CF 8.0 Disk

Hoe zachter je rijdt, hoe harder je valt

Proud member of Fanatixc Racing Team.
Spoedy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Canyon Lux Hobbelpaard
Contacteer:

Epic deze band :winkie:

Afbeelding Afbeelding

lol man echt leuk om naar toe tegaan zeker voor een lekker Chouffe.
Proud member of http://www.ATBBikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ][ boompje... ][ MOVIE ATBBikers.nl ][ Samen biken in Brabant ][ Volg ons
martijncoolen
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 21 juli 2008, 16:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC / Canyon Yellowstone

Zo.. Het was afzien dit weekend! haha! Sneeuw, veel modder, kou etc. Maar we hebben ons vermaakt! Alleen zondag zou route 6 volledig open zijn. Ook bij het VVV stond zondag niets op het bord ter zake deze route. Zijn we ergens halverwege het bos, staat er een jager.. Was niet zo verstandig volgens hem om door te rijden haha! We wisten niet waar we zaten, dus we konden alleen maar de weg terug pakken zoals die jager ons vertelde. 7 km over de verharde weg.. Voor een XC'er niet erg uitdagend ;)

Maar al met al een zeer geslaagd weekend! foto's en films volgen snel!
De kick wint toch altijd van het verstand...
DirtySouth
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 18:14
Mijn mountainbike: van alles wat

Spoedy schreef:Epic deze band :winkie:

Afbeelding Afbeelding

lol man echt leuk om naar toe tegaan zeker voor een lekker Chouffe.
en wij ons maar afvragen waar het vrouwelijk schoon (onder de 70 jaar) was :lol: :bier:
Live Slow Die Old
RobReijnders
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: do 9 november 2006, 13:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2016, Bianchi Intenso 2015

hoe zetten jullie die foto's erbij. ik heb nog mooie van 2 weken geleden in de sneeuw
Godfrey
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: za 5 juli 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Cube Ltd 2008

Kan je in deze buurt ook mtb's huren?
Fiets hem erin!
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Ja, dat kan inderdaad. Kijk even op http://www.echte-ardennen.be" target="_blank, dan bij Houufalize op fietsen huren. "Houffa bike". Ik heb er nooit een fiets gehuurd, dus geen idee over kwaliteit etc (zullen wel geen toppers zijn....)

Site ligt er momenteel even uit geloof ik.
Work... the eight hours between bicycle rides.
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

Fanman schreef:Ja, dat kan inderdaad. Kijk even op http://www.echte-ardennen.be" target="_blank, dan bij Houufalize op fietsen huren. "Houffa bike". Ik heb er nooit een fiets gehuurd, dus geen idee over kwaliteit etc (zullen wel geen toppers zijn....)
Site ligt er momenteel even uit geloof ik.

De fietsen van Houffa-bike zijn niet de slechtste hoor. Geen super-lichte, maar kogelvrij (en dat heb je wel nodig in de verhuur). Keuze uit deore-afmontage, of mits kleine meerprijs deore LX. Ik zou aanraden remmen en derailleurs uit te proberen in de straat vooraleer je echt aanzet.
http://www.houffa-bike.com/htm/location.htm" target="_blank
Open op zaterdag. Op zondag van 9u tot 9u10 en 13u tot 13u10, en ook nog es rond 17u dacht ik (als je er niet in die 10 minuten bent om de fiets op&af te halen, heb je dus pech. Om 9u11 & 13u11 is de boel weer toe).
martijncoolen
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 21 juli 2008, 16:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC / Canyon Yellowstone

Hierbij nog enkele foto's van onze tochten op 29-11 en 30-11

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De kick wint toch altijd van het verstand...
Plaats reactie