Achter na gezeten door wilde dieren

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Bob de Bouwer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: za 7 januari 2006, 20:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert
Contacteer:

Daar zeg je wel wat... Sta je daar in je keurige werkkloffie voor de auto je achter de oren te krabben: "sjemig, hoe krijgen we dìt geval in godsnaam van de gril?? ik ga m èch nie met de handen aanpakken!' Over mijn rijkunst gesproken: Telt een ontplofte duif van jaar geleden ook?? Whoeeiiii, een enorme veertjes explosie achter de auto....... We dwalen af :wink: .
Alleeez on y va!!
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Vandaag in Meersen niet achterna gezeten, wel afgeremd.
Stond een groot zwart beest op het pad, ons vanaf 30 meter al lomp aan te kijken. En dat was niet eens de stier.

Daar op het bankje ff wachten , maar voel me er nooit rustig bij....
feel the fear,do it anyway!
RDZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 731
Lid geworden op: vr 22 juli 2005, 01:05
Mijn mountainbike: LVV

Een kudde losgebroken stieren tegenkomen. :o

En serieus overwegen om desnoods over het prikkeldraad heen te springen het weiland in, omdat ze aan de andere kant staan...

Maar gelukkig zag ik hun, voordat ze mij zagen. Heel rustig achteruit gelopen en van een veilige afstand de politie gebeld. (De boerderij was aan de andere kant van de kudde.)

N.b.: Ik zeg niet dat dat de veiligste actie is om te ondernemen. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat dat is.
acer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1186
Lid geworden op: do 8 september 2005, 20:10
Mijn mountainbike: Banshee Spitfire

ik ben vandaag wel achtervolgd in de auto door een kudde herten, telt dat ook? :D
you ain't much, if you ain't Dutch
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Losbrekende schapen onderweg tijdens een mtb route :P, Een keer de ratel van het achterwiel was genoeg ze van het pad te krijgen ^^

Martijn
NextBikeParts
Ride your own way!
Smoked
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 23:15
Mijn mountainbike: Cannondale Rz one-twenty one
Contacteer:

Heb nu al 2x op hetzelfde pad in de schemering een idiote vleermuis gehad die tegen me aanvloog. 1ste keer was tegen mn hoofd, apart gevoel.
Al een paar keer een buizerd op een paar meter afstand gezien, gelukkig nooit aangevallen. Ziet er wel apart uit als zn beest 2 meter voor je vliegt.
En het aantal achtervolgingen met honden..... word er gek van, klote enkelbijters!
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Smoked schreef:En het aantal achtervolgingen met honden..... word er gek van, klote enkelbijters!
Flinke trap verkopen :-q
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

RobSter schreef:
Smoked schreef:En het aantal achtervolgingen met honden..... word er gek van, klote enkelbijters!
Flinke trap verkopen :-q
Zou ik maar niet doen, door de trap klimmen ze zo naar boven om je op andere plaatsen te bijten.

Maar goed als je zonodig wil...

Er is wel hevige concurentie in die business! Dus je mag blij zijn als je een ordertje wilt binnen halen.
mehn
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 20 augustus 2008, 12:01
Contacteer:

:lol:
Gebruikersavatar
Kooijman77
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 730
Lid geworden op: vr 4 april 2008, 23:47
Mijn mountainbike: CUBE Reaction SC Custom

Ik heb wel eens horen zeggen dat je een blaffende hond even aan je handpalm moet laten ruiken. Het laten zien van je handpalmen schijnt een hond te zien als teken van vriendschap ofzo.
Erg jammer als nét op die vette afdaling een hond blaffend op je af komt rennen maar de keren dat ik dat mee maakte ben ik toch maar even gestopt om het beestje te "groeten".

Ik geef geen garantie dat dit bij alle honden werkt :wink:
Smoked
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 23:15
Mijn mountainbike: Cannondale Rz one-twenty one
Contacteer:

Ik had het ook eigenlijk meer over het type herdershond die zodaning loopt te blaffen terwijl het achter je aankomt dat ik het toch maar op een fietsen zet.
Dan heb je nog die kamikaze honden, staan opeens voor je wiel. Zo was er eentje in de tour een paar jaar geleden.
nho
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 09:50
Mijn mountainbike: 'C- dale Big Apple StrandBeest, Specialized Stumpjumper Comp ModderFokker

ik ben onlangs over een slang of hazelworm gereden op de veluwe. het was niet echt de bedoeling, maar ik had hem niet gezien... of in elk geval te laat.
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

nho schreef:ik ben onlangs over een slang of hazelworm gereden op de veluwe. het was niet echt de bedoeling, maar ik had hem niet gezien... of in elk geval te laat.
Kijk, dat doet me nu echt pijn..... :(

Ik heb zelf afgelopen zomer of vorig jaar :~ nog kunnen stoppen voor n hazelworm op het pad in Heerlen/brunssum, heb m maar ff op (van de) weg geholpen

:bier:
feel the fear,do it anyway!
sabine
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 13 november 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS Silverline

Ik werd kei hard uitgelachen toen ik een keer stopte voor een rups op het fietspas! Ik heb dat beestje aan de kant gelegd met een stokje.. toch zonde van zo'n mooie vlinder!

Maar uhm, had vorige week bijna een eekhoorn doodgereden.. Ging een flinke afdaling af en toen kwam ie uit de struiken rennen.. zo voor me wiel!! Schrok me dood man! Kon nog net uitwijken. Stom beest.. hihi horen die niet te slapen nu of zo??

heb wel de schurft aan van die 'wilde' koeien. Onder het motto ZE DOEN NIKS ga ik er nu wel langs, maar ben wel es omgedraaid omdat ze midden op de route stonden bij rheden.. Zelfs een cursus koeknuffelen van 't zomer heeft niet geholpen! :lol:
'Denk liever aan vandaag!'
sabine
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 13 november 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS Silverline

ik hoop trouwens dat die foto van kleinPalomino NEP is???
zielig! ik zou me bike achterlaten en nooit meer terug durven..
'Denk liever aan vandaag!'
Plaats reactie