Schwalbe Rocket Ron

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
chestrockwell
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 590
Lid geworden op: wo 27 september 2006, 22:18
Mijn mountainbike: is van eigenaar gewisseld.

Blijkbaar was het bandtje goed genoeg, anders wordt je geen 1ste :-)
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Waarom geen RoRo parcours?
Welke banden dacht jij dan aan voor de OS?
Born to ride a Storm.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Volgens mij komen er veel types uit van dit bandje. Zag bij bike components zelfs een draadband exemplaar voor 19 Euro. Zou mij niets verbazen als er dan ook een snakeskin uitvoering gaat komen.
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

gisteren zag ik ze ook voor het eerst, maatje uit m'n fietsgroepje heeft ze (en hij is mede-LBS-eigenaar, mss wel daarom..)

hij zei dat ze ook aanvoelden als tussen RaRa en NN, misschien dat de combi RoRo/NN voortaan hét advies wordt voor een wintersetje..

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
RSV
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 28 januari 2007, 16:16
Mijn mountainbike: Bmc team elite 01 : Prince : Ridley supercross

ik zag op de sys een aantal fietsen staan met deze banden,kunnen de eigenaren daarvan of eventuele andere gebruikers al iets meer vertellen over de grip en rolweerstand?
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

RSV schreef:ik zag op de sys een aantal fietsen staan met deze banden,kunnen de eigenaren daarvan of eventuele andere gebruikers al iets meer vertellen over de grip en rolweerstand?
Niemand? Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.
Verder is het volgens Schwalbe een vrij slijtgevoelige band. Aan hoeveel km moeten we dan denken voordat 'ie aan gort is? Ik overweeg zelf om 'm achterop te leggen met een NN voorop, puur vanwege ervaringen van mensen hier op 't forum. Ik heb nog nooit met NN of RR gereden maar zoek iets voor de winter.
Yellow Shark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 391
Lid geworden op: wo 7 februari 2007, 16:40

Heb de banden besteld, zijn volgende week binnen. Zal dan mijn ervaringen neerplanten.
Wired
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 1 september 2008, 15:55
Mijn mountainbike: Giant Terrago 1998

Yellow Shark schreef:Heb de banden besteld, zijn volgende week binnen. Zal dan mijn ervaringen neerplanten.
Ik ben ook toe aan nieuwe banden.
Waar heb je ze besteld?
Ik dacht dat ze later pas leverbaar zouden zijn.
Laatst gewijzigd door Wired op wo 24 september 2008, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
prophet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 467
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 15:42

Wired schreef:
Yellow Shark schreef:Heb de banden besteld, zijn volgende week binnen. Zal dan mijn ervaringen neerplanten.
Ik ben ook toe aan nieuwe banden.
War heb je ze besteld?
Ik dacht dat ze later pas leverbaar zouden zijn.
Ben ik ook benieuwd naar ,ik wil ze wel in ust uitvoering.
vertel vertel.
lefty wordt righty
Yellow Shark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 391
Lid geworden op: wo 7 februari 2007, 16:40

Heb ze nog niet binnen, maar zijn in bestelling.

Overigens kun je ze via belgische sites al (beperkte oplage) bestellen. Ik krijg ze, tenminste volgens mijn leverancier volgende week.
Check onze site: http://www.mtbteamapeldoorn.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
adirem
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1165
Lid geworden op: vr 28 december 2007, 21:59
Mijn mountainbike: On-One carbon race 29er
Contacteer:

Yellow Shark schreef:Heb ze nog niet binnen, maar zijn in bestelling.

Overigens kun je ze via belgische sites al (beperkte oplage) bestellen. Ik krijg ze, tenminste volgens mijn leverancier volgende week.
Is dat toevallig op bikepoint.be?
Deze hebben ze inderdaad, maar worden niet verstuurd, dus alleen ophalen!! :evil: :(( :~
wie zijn fiets poetst, kan hem ook weer vies maken
Jelger
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:57
Mijn mountainbike: Rockrider XC 500

Stunning schreef:Volgens mij komen er veel types uit van dit bandje. Zag bij bike components zelfs een draadband exemplaar voor 19 Euro. Zou mij niets verbazen als er dan ook een snakeskin uitvoering gaat komen.
Hij staat inderdaad bij de draadbanden maar het gaat hier weldegelijk om een vouwband. Naast de Evo line (waar ook de RR/NN/FF onder vallen) komt er ook een RoRo in de Performance Line (o.a. Smart Sam). Dit is een vouwband met een iets andere compound en een iets hoger gewicht dan de Evo versie. De 2.1 versie van de Performance Line band zal 480 gram wegen.
Yoriz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 19:47
Mijn mountainbike: Epic Expert 2007 of zoiets...
Contacteer:

In de nieuwe Mountainbike Plus en Bikefreak staan wat testenverslagen.
www.upsndowns.nl (mijn persoonlijke ATB-site)
tinn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: za 27 september 2008, 19:16
Mijn mountainbike: MTB: Storm Makani Race 1: Cinelli Very Best Off Race 2: Cinelli Estrada
Contacteer:

Gelezen in de nieuwsbrief van FIETS (okt. 2008):
Half augustus ontvingen wij van Schwalbe een set van hun nieuwste wonderband, de Rocket Ron. Al toen we ze uit de verpakking haalden viel het absurde gewicht op, 350 gram voor een noppenband is echt bizar. Ook viel de schoudernop op, hoog en bijzonder flexibel, we vroegen ons af of dat wel goed was. Al tijdens de eerste rit bleken we gelijk te hebben, op een hardere ondergrond haalden we niet de bochtensnelheid waar we op hoopten. De noppen aan de zijkant zwikten om zodra we schuin door de bocht gingen wat niet echt vertrouwen gaf. Om een goed oordeel te kunnen geven fietsten we zo nog honderden kilometers maar geen moment waren we echt blij met de Rocket Ron’s om de wielen. Toen we Schwalbe belden met onze bevindingen kwam de aap uit de mouw, we hadden een set gekregen uit de eerste prototypeserie. De te zwakke nop was ook Schwalbe opgevallen, voor de definitieve serie zijn er andere mallen gemaakt. Ook is het rubbermengsel flink aangepast en zijn alle maten breder geworden. De nieuwe Rocket Ron moet nu maar liefst 17% lichter lopen en met stevigere noppen ook veel zekerder sturen. Het gewicht nam met ongeveer 20 gram toe. Een nieuwe testset is onderweg, helaas te laat voor ons oktobernummer.
lancev7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 15:55
Contacteer:

Heeft er iemand inmiddels eigen ervaringen met deze 'nieuwe' top band van schwalbe. Hoe verboudt de band zich ten opzichte van de Racing Ralph en/of Nobby Nic
Plaats reactie