Discussie: problemen met wandelaars

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gesloten
kajhpc
Pro Biker
Pro Biker

Ok, ik had wat duidelijker moeten zijn, blijkbaar. Ik bedoelde te zeggen dat je je ervan bewust kunt zijn dat er iemand achterop kan komen. Uiteraard ga je niet om de haverklap over je schouder kijken, of in de brandnetels staan om iemand te laten passeren.
Ik heb er overigens niet vaak "last"van, snel of langzaam.
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Alleen omdat er wel eens een snellere biker achter hem zou kunnen zitten? -> are you freakin' nuts?!
Zelf zeker ook niet zo'n snelle jongen? :wink:

Maar op zich wel een aardig idee als mensen die langzaam fietsen regelmatig achterom kijken.... :D Op Schoorl zou dit wel handig zijn.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Scale

mtfuji schreef:
Alleen omdat er wel eens een snellere biker achter hem zou kunnen zitten? -> are you freakin' nuts?!
Zelf zeker ook niet zo'n snelle jongen? :wink:

Maar op zich wel een aardig idee als mensen die langzaam fietsen regelmatig achterom kijken.... :D Op Schoorl zou dit wel handig zijn.
Niet meer, maar dat heeft te maken met het feit dat ik liever 4uur op de fiets zit dan een rondje af te raggelen in een kwartiertje :wink:
MBV
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9

Ik denk dat kajh-nogiets bedoelde dat je, zodra je merkt dat er een snellere rijder achter je zit, aan de kant gaat. Ik hoor trouwens het liefste *ping-ping*, en niet *KANTEEE!!!*
En als langzame/beginnende MTB'er moet je gewoon niet in een haarspeldbocht stil gaan staan, wat eerder als voorbeeld is gegeven.

Maar wat heeft dat met wandelaars te maken?
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

jf schreef:
kajhpc schreef:Hmmm, niets van aan trekken? Elke rijder mag best rekening houden met snellere bikers, door achterom te kijken en gelegenheid tot inhalen te bieden. Het is aan de "snellere" biker om dit inhalen op een nette manier te doen.
Kortom: snellere bikers hebben meer rechten dan langzamere? :-{
Net als in de F1 heb ik liever dat diegene voor me niet wacht tot de blauwe vlag.
El Duder schreef:Hoe zit het trouwens met mtbers onder mekaar?

Mijn ervaring is namelijk als beginneling dat de meer ervaren bikers een soort van voorrang claimen op mij. Dit terwijl ik toch zeker niet de sloomste op de route ben, maar gewoon ff m'n standje hersenloos weer terug moet vinden (jeweetwel, van toen je nog niet beter wist)!
Maar toch heb ik ook weleens last van andere beginners die in bijv. een afdaling met hairpin of andere vreemde plek om stil te staan toch stil gaan staan. Ik snap dus niet dat mensen niet snappen dat dat niet slim is! Maarja, wie ben ik!

Als ik zo eens een beetje rondlees op dit forum is de policy niet zeiken, vriendelijk gedag zeggen en doorsjouwen met die geit! Of niet?
Hm dat is misschien meer een gevoel?

Maar sommige mountainbikers hebben geen verstand, d.w.z. midden op een redelijke steile klim stil gaan staan, afstappen en dom naar je fiets kijken zodat iedereen langs je door het vuil (takken,stenen) moet en vervolgens niet normaal aan de kant gaan als er wat van wordt gezegd.
Maar ach, uiteindelijk heb ik 99% lol, alleen die 1% irritatie door welke mederecreant dan ook vind ik al teveel.
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

MBV schreef:
Maar wat heeft dat met wandelaars te maken?
Sommige mtb'ers wandelen ook met de fiets aan de hand...

Zo linkje is gelegd.

Ben zelf een langzame fietser en geniet van elk uitzicht dat ik heb. Hou af en toe wel rekening met snelle rijders, maar ik kom ze maar bar weinig tegen op de tijdstippen dat ik ga fietsen. De snelle rijders zijn dan meestal al op weg naar huis.

Ik kom dan wel veel wandelaars tegen, maar met een belletje en een vriendelijke goedenmiddag kan ik er meestal netjes voorbij.
baron062
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

KingBee schreef:
kajhpc schreef:Hmmm, niets van aan trekken? Elke rijder mag best rekening houden met snellere bikers, door achterom te kijken en gelegenheid tot inhalen te bieden. Het is aan de "snellere" biker om dit inhalen op een nette manier te doen.
Nee!
Waarom zou een langzamere biker, die evenzoveel geniet van een offroad rit danwel misschien wel meer geniet, steeds achterom moeten kijken?

Dat men zich bewust moet zijn en zich op een nette manier moet gedragen in het bos moge duidelijk zijn. Het is m.i. meer aan de snellere rijder te anticiperen op overige bosgebruikers, ongeacht of het bikers zijn of niet.

Kijk, dat je uit fatsoen (=dus niet omdat het moet!) op een bepaald punt waar er de mogelijkheid voor is aan de kant gaat om een sneller persoon er langs te laten is m.i. dan ook weer logisch. Vind het bijv. dan ook weer niet kunnen dan je een ander onnodig ellenlang ophoudt
Mmm,

in het normale, verharde verkeer MOET dit ook, ben je verplicht rekening te houden met het achterop komende verkeer. Waarom dan niet op een MTB-route?
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

...ach, het lijkt mij niet meer dan normaal dat de ''snelle'' rijders net zoveel rekening houden met de ''langzame'' rijders als andersom...

...niet meer en niet minder...
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

sjesus wat een zootje azijngezeik zeg........ga lekker fietsen ipv dat ellenlange geneuzel over wie er rekening moet houden met wie.
Dit soort problemen los je echt niet op op dit forum!

dussssssss©
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

BOSS schreef:sjesus wat een zootje azijngezeik zeg........ga lekker fietsen ipv dat ellenlange geneuzel over wie er rekening moet houden met wie.
Dit soort problemen los je echt niet op op dit forum!

dussssssss©
aah eindelijk iemand die het begrijpt
This can’t go on, I must inform the law!
shiverer
Site Admin
Site Admin
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Moddergooien doe je maar in het bos, en niet hier op het forum. Als je niks zinnigs te melden hebt kun je ook besluiten niet op verzenden te drukken.

On topic maar weer.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
HM'78
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

toch nog een vraagje hierover..
stel ik ben met een langere klim bezig en ga niet verrekt hard.. nog wel steeds aan het fietsen en haal de top ook wel maar word tijdens de klim achterop gereden..
moet ik dan van de Fiets ?
we rijden hier dan wel op een singletrack , anders geen probleem natuurlijk..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
bas v/d Heijden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Specialized Chisel
Contacteer:

Ik vind van niet gewoon rustig door gaan. Iedereen heeft zijn eigen tempo. En daarbij als jij stopt krijg je het van de 2de die er aan komt te horen dat je daar niet moet lopen.
En zo zijn we weer terug bij "Problemen met wandelaars" :D
Ik kwam, zag en snapte er niets meer van!
Snijdie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Kona HeiHei en Commencal VIP S
Contacteer:

Inderdaad lekker je ding doen. Overigens moet het wel erg smal zijn wil de ander er niet voorbij kunnen. Meestal is er wel een stukje bush waar de ander langs je heen kan sturen. Kost wat extra moeite, maar als die ander zoveel sneller is dan heeft hij het er wel voor over. Zo niet dan is hij niet snel genoeg om zich druk te maken.

Het regelt zichzelf wel, mits beide partijen gezond verstand en fatsoen hebben.
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Scale

baron062 schreef:

Mmm,

in het normale, verharde verkeer MOET dit ook, ben je verplicht rekening te houden met het achterop komende verkeer. Waarom dan niet op een MTB-route?
Dat je dan maar constant achterom op je fiets moet gaan zitten omdat je niet snel bent en het misschien soms al fietsend niet kunt redden.......Vind moeten als iemand geniet (dat kan ook bij langzamere snelheden) dus best overdreven.

Dat je dan rekening gaat houden omdat je langzamer bent is m.i. dan ook weer logisch.

Maarja, wandelaars. Ook irri als je in de auto zit en het zomaar voor je auto springt :roll:
Gesloten