Verbindingsroute Oosterbeek -> Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wab
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 22:11

Ik rij regelmatig de routes van Oosterbeek en Rheden. Om een beetje af te wisselen wilde ik dit weekend eens de paden bij Ede gaan verkennen. Nu schijnt er een verbindingsroute vanaf de Oosterbeekroute naar Ede te lopen. Iemand enig idee waar ik deze precies kan vinden?
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

vanaf de Ede-zijde weet ik hem wel te vinden, ergens aan de provinciale weg richting Ede.

Als je even op http://www.mtbroutes.nl kijkt, bij de route "Ede" (klik even door naar het routekaartje) dan zie je rechtsonder nog net de "sporen" van de verbindingsroute. (de gestipte lijn)

vanuit oosterbeek gezien rij je "uit mijn hoofd" een stukje langs het spoor op richting Ede, waar
je op een gegeven moment het spoor rechtsaf verlaat. hoe het precies zit weet ik ook zo
niet, ik kom er niet wekelijks (1 keer per jaar ofzo).

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
arnootje
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 13 augustus 2008, 22:29
Mijn mountainbike: Cannondale Taurine 3 2008
Contacteer:

Is deze ook aangegeven met mtb routepijl, de verbindingsroute zoals rheden-->oosterbeek?
Gebruikersavatar
wab
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 22:11

Hij is wel aangegeven, maar gaat vooral over de weg en is eigenlijk de moeite niet.
arnootje
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 13 augustus 2008, 22:29
Mijn mountainbike: Cannondale Taurine 3 2008
Contacteer:

Zijn er alternatieven voor dan, off road?
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Nee. Hoewel er wel een klein deel van over onverharde paden is (ofwel het onverharde ligt naast het fietspad ofzo). Het grootste voordeel is dat je door een tamelijk onbekend tunneltje wordt geleid, en dat is allicht alweer mooier biken dan over de provinciale weg.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
arnootje
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 13 augustus 2008, 22:29
Mijn mountainbike: Cannondale Taurine 3 2008
Contacteer:

Is dat dat tunneltje van 150 cm hoogte waar je al liggend op je fiets door moet, die ook in de Oosterbeek route is opgenomen?
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Nee, dat is weer een andere tunnel. Deze is verder niet zo héél bijzonder, hij is wel lastig te vinden.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10819
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Heeft iemand een gps-track van deze verbindingsroute? Ik wordt niet zo goed wijs van de geschreven aanwijzingen hierboven?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
wab
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 22:11

Bert. Ik heb geen gps track voor je. Maar de start van de verbindingsroute vind je net na wolfheze. Na het tunneltje en het singletrack langs de snelweg steek je de snelweg over en volgt er een vrij lang stuk over het fietspad. Op een gegeven moment ga je rechts van dit fietspad af het bos in. Na een paar honder meter maakt de route dan een 90graden bocht naar links. Hier kun je ook rechtdoor, de verbindingsroute op. Deze staat goed aangegeven!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10819
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

wab schreef:Bert. Ik heb geen gps track voor je. Maar de start van de verbindingsroute vind je net na wolfheze. Na het tunneltje en het singletrack langs de snelweg steek je de snelweg over en volgt er een vrij lang stuk over het fietspad. Op een gegeven moment ga je rechts van dit fietspad af het bos in. Na een paar honder meter maakt de route dan een 90graden bocht naar links. Hier kun je ook rechtdoor, de verbindingsroute op. Deze staat goed aangegeven!
Een aan de Edese kant? Ik kom uit Veenendaal (hierwoonik). Ga ik dan ter hoogte van het Enka-terrein de onverharde weg op - langs het spoor - richting Wolfheze? Dat is dat wel een hele snelle en directe verbinding, maar volgens mij niet zo heel spannend. Meer iets voor reesfietsers. Klopt dat?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Dan kan je beter na de Enka linksaf de Sysselt in, vervolgens via de fietstunnel onder de snelweg door, linksaf richting het oosten en vervolgens een en al bos tot je aan de buunderkampweg en duitsekampweg komt, dan ben je al bij station Wolfheze, en als je dan voor het spoor linksaf gaat heb je nog een stukje onverhard pad naar het lage tunneltje :D

Dat is een goeie 12 km onverhard, stuk leuker dan dat ellenlange pad langs het spoor :-{
Plaats reactie