Daun , Duitsland , Eifel

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
stmpjmpr'99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: za 3 november 2007, 20:12
Mijn mountainbike: stumpjumperM2 1997, self build no-name SS, rocky mountain in opbouw

Ga volgende week fietsen in de eifel ,

zit in hotel berghof in daun , midden in de regio van vulkan-bike geloof ik.

Het leiserpfad schijnt hier ook ergens te lopen en een aanrader te zijn , heb deze wel als gps gespot op het net ergens maar is deze ook zonder te rijden ?

weet iemand of er in Daun zelf een vvv zit waar ik gelijk langs kan rijden of moet ik dan een ander dorp in ?

Iemand het Koulshore park gereden wat hier zit?

verdere info ook welkom, mijn bevindingen en pics volgen hier als ik terugkom/ben
er moet meer gefietst worden...
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Het Lieserpfad is waanzinnig mooi om te biken. Staat in de top-10 van de mooiste singletracks van Duitsland.
Voorproefje: http://beta.youmake.tv/video?id=6868

Indien mogelijk kiezen voor een door de weekse dag. In het weekend veel wandelaars met een "remmende" werking (zie filmpje :wink: )
Verkeerd rijden is eigenlijk onmogelijk omdat het Lieserpfad de loop van het gelijknamige riviertje volgt. Bovendien is er een uitgebreide wegbewijzering voor wandelaars. Doorgaande wandelroute nr. 3 van Daun naar Lieser a.d. Mosel.

Daun heeft een eigen VVV in de Leopoldstrasse.
http://www.tourismus.daun.de/mainframe. ... =de&e1=508
Geopend van ma. t/m vr. 09.00 - 17.00 uur.

Heb geen ervaring met de "Koulshore" maar het ziet er goed uit:
http://www.mtb-vulkaneifel.de/trailpark/koulshore

Afbeelding

NB. Bij natte omstandigheden de nodige voorzichtigheid in acht nemen op het Lieserpfad er zitten een paar tricky stukken in. Houten bruggen= afstappen !
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
stmpjmpr'99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: za 3 november 2007, 20:12
Mijn mountainbike: stumpjumperM2 1997, self build no-name SS, rocky mountain in opbouw

wow , thanx voor deze info man!

heb ik wat aan!

(foto's van koulshore heb ik ook gezien.. lijkt me ook leuk , alleen uitkijken met de xc komt nog wel een nieuw xm wielsetje op maar het frame word ook al een dagje ouder..))
er moet meer gefietst worden...
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Nog een kleine aanvulling:

Het mooiste gedeelte van het Lieserpfad is Manderscheid-Wittlich. Als je het hele traject wilt rijden bestaat de mogelijkheid de terugreis met een fietsbus te doen. Moet wel gereserveerd worden. Zie http://www.regio-radler.de/ Terug via de goed bewegwijzerde Maare-Mosel Radweg is ook een optie (wel asfaltwegen). Veel plezier :-q Ben benieuwd naar je ervaringen en bijbehorende pic's.

Manderscheid:

Afbeelding
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
stmpjmpr'99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: za 3 november 2007, 20:12
Mijn mountainbike: stumpjumperM2 1997, self build no-name SS, rocky mountain in opbouw

koulshore bikepark

Afbeelding

net terug , leuke trip in de eifel. verslagje en wat meer foto's komt nog wel

View My Video
er moet meer gefietst worden...
stmpjmpr'99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: za 3 november 2007, 20:12
Mijn mountainbike: stumpjumperM2 1997, self build no-name SS, rocky mountain in opbouw

jammer.. filmpje doet het niet.....
er moet meer gefietst worden...
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Zo wel:

http://nl.tinypic.com/player.php?v=s49f5s&s=3"

Ziet er goed uit daar. Laat die foto's maar komen. :-q
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
stmpjmpr'99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: za 3 november 2007, 20:12
Mijn mountainbike: stumpjumperM2 1997, self build no-name SS, rocky mountain in opbouw

nu een paar dagen terug en nog steeds in de eifel mood... als ik thuis kom eerst een biertje......

was goed daar , als beginnend mtb-er echter wel even moeten wennen aan het klimmen..
afdalen is geen probleem, ruim 48 km p/u over een singletrack word echter wel spannend maar dat maakt het leuk.
door het klimmen wel wat beperkt gebleven in afstanden die ik en mijn meisje aflegden op een dag, 35 km max.. en daarnaast was het soms ook nog best wel even zoeken ,
het schijnt dat ze daar wat betreft de routes nog best wat puntjes op de i moeten zetten , heel veel bordjes maar op sommige cruciale punten was ik ze soms toch ineens kwijt.
ook handhaven ze verschillende manieren van bewegwijzering , kleine stickers met groen driehoekje , met spuitbus gespoten sjablonen en strakke witte bordjes.. even wennen dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

enz.
er moet meer gefietst worden...
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

ziet er goed uit!
Big
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 31 maart 2006, 13:27
Mijn mountainbike: Scott Tampico
Contacteer:

Ben in het weekend in Daun gaan biken.
Super streek.
Heb de Fünf Maare Tour gereden.

Ruim verslag en vele foto's heb ik op mijn website gezet:
http://www.mtb-freak.be
stmpjmpr'99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: za 3 november 2007, 20:12
Mijn mountainbike: stumpjumperM2 1997, self build no-name SS, rocky mountain in opbouw

leuke site , veel foto's.

heb er zelf ook erg genoten! wat de bordjes betreft heb je zeker gelijk , kan beter maar wat het asfalt betreft.. heb genoeg kunnen ontwijken.. wel alleen de regio daun gedaan en maar 3 meren rond gefietst. bikepark was ook leuk imo..
er moet meer gefietst worden...
Wiljan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 20:29
Contacteer:

Ben zelf al vaak in deze regio geweest met Licht Verzet. Wij zitten dan echter niet in Daun maar in Manderscheid. Een ding staat vast, je kunt hier heerlijk biken en de paden kunnen behoorlijk technisch zijn, er is echter 1 maar, je moet ze weten te vinden en anders zul je vooral brede paden voorgeschoteld krijgen.

Het Koulshore park was de laatste keer dat wij daar zaten nog in aanbouw en bewegwijzering was nogal slecht. Ondanks de regen hebben we ons er echter wel een dik uur prima kunnen vermaken en de kunst kunnen afkijken van de meest technische mensen van de club :-)
Laatst gewijzigd door Wiljan op ma 16 maart 2009, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronny the rocket
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:30
Mijn mountainbike: Cannondale RZ120

Wij willen er in september met een groepje naartoe, nu heb ik een paar vragen..

Welke plaat(sen) zijn het beste om te starten, we zijn op zoek naar single trails en mooie technische stukken.
Hotel / herbergen welke zij goed en betaalbaar.
Waar kan ik wat GPS tracks vinden
Kun je er en mag je er overal biken.

Alvast bedankt voor de reacties
Modern products are tailor made, not Taylor made.

The scientist seeks to understand what is;
the engineer seeks to create what never was.
Wiljan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 20:29
Contacteer:

Ronny the rocket schreef:Wij willen er in september met een groepje naartoe, nu heb ik een paar vragen..

Welke plaat(sen) zijn het beste om te starten, we zijn op zoek naar single trails en mooie technische stukken.
Hotel / herbergen welke zij goed en betaalbaar.
Waar kan ik wat GPS tracks vinden
Kun je er en mag je er overal biken.

Alvast bedankt voor de reacties
1. Beste plek wat mij betreft Manderscheid
2. Jeugdherberg in Manderscheid is prima en mooi gelegen
3. Heb voor een weekend genoeg tracks voor je
4. Biken mag er overal, kunnen ligt aan jezelf. Kijk vooral op het Lieserpad uit voor wandelaars, die zijn er nog aardig voor MTB-ers en dat willen we graag zo houden!
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

wil zelf binnenkort ook naar de Eifel. Denk in eerste instantie om kilometers op de weg te draaien.
Hoe zijn de klimmen daar? Ben er vroeger (10 jaar geleden) wel geweest en kon me herinneren als niet fietser dat de klimmen over de weg vaak redelijk lang zijn 4-8 km maar een redelijk stijgingspercentage hebben en niet net als in de Ardennen kort, hoekig, onregelmatig met extreme stukken zijn.

Correct me if i`m wrong.
Plaats reactie