Eersel en omgeving

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
ADHD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 14:42
Mijn mountainbike: Orbea Alma 29 S50 Beach en Cube Reaction GTC SL 29

Hey gasten

Ik ga volgende week een paar dagen naar Beek en Donk om mijn beentjes te trainen en wil aan de " Locals" vragen wat ik daar kan verwachten.
Welke banden kan ik het beste omleggen en hoe is het met de zwaarte van het parcours in die omgeving ?

Ik zat eraan te denken om eerst Eersel te rijden en de volgende dag naar Oirschot te gaan, of kunnen jullie mij iets beters aanbevelen ?

Graag hoor ik van jullie.

groeten ADHD.....
_______________________________________

Ik heb geen ADHD maar heb gewoon wat meer energie !!!
_______________________________________
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Eersel en Luijksgestel zijn mooi en je kunt ze aan elkaar knopen voor 80 km fietsplezier.

Datzelfde geldt voor Veldhoven en Oischot; leuke routes en ook met elkaar te verbinden.
Gaat het nu weer over het fietsen?
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

Hey ADHD,

Eersel is wel een leuke route, maar nog wel een stukje rijden vanuit Beek en Donk. De route van Oirschot zit in leuk stukje in, maar de rest is veel saai (lees: lange rechte brede paden).

Veel dichterbij en ook heel leuk zijn de routes van:
Nuenen (Razop berg, veel single tracks in 2e lus ten noorden van de snelweg)
Mierlo (veel singletracks met hoogteverschilletjes)
Gemert (heb ik nog maar 1x gereden omdat het toch een stukje van Eindhoven af ligt, maar wat ik me kan herinneren was deze ook wel leuk, met aardig wat singletrack).

Ik woon al 22 jaar in Eindhoven, dus ik kan het weten :D

Zie voor meer info www.mtbroutes.nl

Veel plezier,

Pike
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
ADHD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 14:42
Mijn mountainbike: Orbea Alma 29 S50 Beach en Cube Reaction GTC SL 29

qriz en pike

alvast bedankt voor de feedback.
Hoogst waarschijnlijk pak ik Eersel en Oirschot (wel de 80 km) en ik zag inderdaad ook nog Nuenen, dat is toch bovenop die vuilstortplaats ?
Nuenen leek mij ook wel goed om een paar benen te trainen.
Ik check mtbroutes nog even voordat ik echte beslissingen maak (heb nog een week).

Laat de feedback nog maar komen ik sta overal open voor.

mazzel.....
_______________________________________

Ik heb geen ADHD maar heb gewoon wat meer energie !!!
_______________________________________
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Nuenen heeft 2 lussen; de rode en de blauwe; de rode hoef je alleen de bergen te nemen de rest voegt imho niet veel toe. De blauwe lus van Nuenen in lekker technisch. Als je het kanaal oversteekt kun je de route van Mierlo opnemen die is ook erg leuk.

Succes en laat maar weten hoe ze bevielen ;-)
Gaat het nu weer over het fietsen?
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

ADHD schreef:qriz en pike

alvast bedankt voor de feedback.
Hoogst waarschijnlijk pak ik Eersel en Oirschot (wel de 80 km) en ik zag inderdaad ook nog Nuenen, dat is toch bovenop die vuilstortplaats ?
Nuenen leek mij ook wel goed om een paar benen te trainen.
Ik check mtbroutes nog even voordat ik echte beslissingen maak (heb nog een week).

Laat de feedback nog maar komen ik sta overal open voor.

mazzel.....
Ik zou Oirschot toch overslaan en Mierlo en nuenen pakken, die zijn veel leuker geloof me :-q
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
Gebruikersavatar
RatTrap
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 00:33
Mijn mountainbike: Project 12

Ik woon en fiets in Gemert en vind op het lange rechte verbindingsstuk na, de route echt leuk met 8km aaneengesloten singletrack. Totaal 43km. Je kunt starten vanaf het Ridderplein in Gemert en als je daar eindigd, direct op een terras neerploffen. Veel plezier!
Ride it like you stole it!
Project 12 Victor MKII

Project 12 | |Salsa Cycles | SingleBe | The Radavist
Malopiet
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 maart 2008, 01:24
Mijn mountainbike: Merida Matts SE
Contacteer:

Wij (2) willen a.s. zaterdag naar Eersel gaan. Als ik het goed begrepen heb +/- 37 km. single track en gaan met die banaan. Weinig hoogteverschil. Totaal iets anders als wat wij gewend zijn (drunen). Iemand nog tips wat te doen, wat te verwachten of bijvoorbeeld waar we het beste kunnen starten ???
Het blijft iedereen zijn hobby of zijn plezier !!
Nielz80
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 17 oktober 2007, 04:59
Mijn mountainbike: Merida X-Mission Carbon Team
Contacteer:

Er zijn verschillende startpunten mogelijk, makkelijkst is denk ik te starten bij SBP Outdoor. http://www.sbp.nl/fiets_wandelcafe/mountainbiken

Mooie route, ook al kom ik zelf uit Eersel en rijd ik hem regelmatig. Veel onverhard, snelle single tracks, lekker fietsen. Je kunt hem ook met de route van Luyksgestel combineren, blijft ook een mooie route.

PS. Let op dat je deze route niet aanstaande zondagmorgen (8-juni-08) gaat rijden, want er is een tourtocht in Bladel en het kan wel eens voorkomen dat je die in tegengestelde richting op de route van Eersel vind...
http://www.bikespot.nl" target="_blank - de beste spots voor mountainbikers!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Ik woon in Mol (juist aan de overkant), en dit is mijn favoriete bikestreek. Je kan hier eindeloos combineren (de 4 routes Luyksgestel-Eersel-Bladel-Reusel / wandelroutes als je niet het verkeerde tijdstip neemt, vooral in de omgeving van de Cartierheide / aansluitend de eindeloos lange maar niet bewegwijzerde singletracks in het Belgische Lommel). Geloof het of niet, maar je kan hier een tocht van 100 tot 150 km uitstippelen zonder in bewoonde wereld te komen. Een half jaar geleden heb ik in deze streek een tocht van 90 km georganiseerd met mijn marathonvrienden uit verschillende Belgische regio's, en hun mond viel open van verbazing.
Oh ja, de startplaats die Nielz80 voorstelt is ideaal - een andere ligt daar in de buurt : de parking van de Cartierheide, naast de weg Postel (B) - Eersel.
Veel plezier.
Malopiet
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 maart 2008, 01:24
Mijn mountainbike: Merida Matts SE
Contacteer:

Vanmorgen geweest en de blauwe route gereden. Heerlijk snel, afwisselend, alleen geen hoogte verschil. Wel lekkere single track paden afgewisseld met een landweggetje, goed om te doen. Starten bij SDP was inderdaad ideaal, bij terugkomst kopje koffie en terug naar Drunen. Bedankt voor de informatie en binnenkort komen we er nog terug om een andere kleur te rijden of te combineren. :-q
Het blijft iedereen zijn hobby of zijn plezier !!
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

lowie schreef:vooral in de omgeving van de Cartierheide / aansluitend de eindeloos lange maar niet bewegwijzerde singletracks in het Belgische Lommel). Geloof het of niet, maar je kan hier een tocht van 100 tot 150 km uitstippelen zonder in bewoonde wereld te komen. Een half jaar geleden heb ik in deze streek een tocht van 90 km georganiseerd met mijn marathonvrienden uit verschillende Belgische regio's, en hun mond viel open van verbazing.
Heb je toevallig GPS tracks van die onbewegwijzerde singeltracks? Ben benieuwd. Woon zelf in Eindhoven, maar kom regelmatig in de buurt. Mijn pa woont in Bladel.
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Pike schreef:
lowie schreef:vooral in de omgeving van de Cartierheide / aansluitend de eindeloos lange maar niet bewegwijzerde singletracks in het Belgische Lommel). Geloof het of niet, maar je kan hier een tocht van 100 tot 150 km uitstippelen zonder in bewoonde wereld te komen. Een half jaar geleden heb ik in deze streek een tocht van 90 km georganiseerd met mijn marathonvrienden uit verschillende Belgische regio's, en hun mond viel open van verbazing.
Heb je toevallig GPS tracks van die onbewegwijzerde singeltracks? Ben benieuwd. Woon zelf in Eindhoven, maar kom regelmatig in de buurt. Mijn pa woont in Bladel.
Helaas. Ik behoor nog tot de "pen en papier"-generatie. Heb me intussen al een gpsmap 60csx aangeschaft, en ga die na het zomerseizoen onder de knie proberen te krijgen. Dan laat ik wel iets horen.
Maar ik zou zeggen : exploreren maar. Zo heb ik het ook gedaan sinds een vijftiental jaren geleden, en vind je je eigen favoriete tracks.
ADHD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 14:42
Mijn mountainbike: Orbea Alma 29 S50 Beach en Cube Reaction GTC SL 29

Hey Bikers

I stick to my plan, ik hoor veel verschillende dingen en ga gewoon rijden en zie wel waar het schip strand.
Het is in ieder geval 3x anders rijden dan hier op Schouwen-Duivenland.

Ik ga eerst naar Eersel en kijk dan wel of ik 1 of 2 rondes rij en misschien ga ik nog wel ergens anders knallen.
Ik ben 3 dagen in Beek en Donk dus heb enig zins tijd genoeg.

Ik zal in ieder geval als ik terug ben een verslagje typen van mijn bevindingen in Brabant.
Mocht er nog iemand mee willen rijden dan hoor ik het wel.

ADHD.....
_______________________________________

Ik heb geen ADHD maar heb gewoon wat meer energie !!!
_______________________________________
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Toch nog een tip : zoals Qriz vroeger al aangaf, kan je perfect de routes van Eersel en Luyksgestel combineren.
De route van Eersel is met BLAUW aangegeven. Onderweg raak je de RODE route van Luyksgestel en die splitsing staat perfect aangeduid. Na het rondje Luyksgestel kan je weer terug op blauw overschakelen, en zo heb je 73 km bikeplezier als ik me niet op een kilometertje vergis.
Plaats reactie