Schwalbe Rocket Ron

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
HumpjE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: za 6 mei 2006, 16:38

Weet iemand misschien al iets meer over de nieuwe Schwalbe Rocket Ron?
Die band zou qua prestaties tussen de Racing Ralph en de Nobby Nic in moeten liggen. Hij ziet er voor mij een beetje uit als een Conti Speedking met U-blocks.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Kan er niet echt warm van worden eigenlijk:

Afbeelding

het lijkt vooral op een Ralph met wat grotere en verder uitelkaar staande noppen.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
jkoehorst
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 25 oktober 2005, 12:33
Mijn mountainbike: Zwart en vies

Als het ding wat beter overweg kan met modder dan de RR vind ik hem zeer interressant.
(met de RR sta ik nog wel eens stil in de drek terijl het achterwiel dus rustig door blijft slippen)
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Met de RR 2008 heb ik daar geen last van.
jkoehorst
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 25 oktober 2005, 12:33
Mijn mountainbike: Zwart en vies

Is die beter dan de pre-2008? Hiervoor had ik achter een Continental Vapor (2.1) en daarmee kon ik gewoon hard wegtrekken uit de drek, maar met de RR moet ik echt voorzichtig zijn om niet stil te komen staan.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Ik vind de nieuwe RR een hele verbetering qua grip t.o.v. de oude versie.
HumpjE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: za 6 mei 2006, 16:38

Ik gebruik de RR 2008 als voorband, omdat ik de NN net iets too much vind. Een band die tussen beiden in ligt zou dus mooi zijn.
geforce guy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6874
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 13:57
Mijn mountainbike: 0,7x alu, 0,2x carbon, 0,1x Ti
Contacteer:

Alleen wel dom van ze dat ze wederom RR als afkorting hebben, dat gaat geheid verwarring opleveren.
Op zoek naar witte 26'er 80mm luchtvork, 1 1/8" 22+ cm stuurbuis, postmount
AMsebas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 19:43
Mijn mountainbike: heeft geen binnenbandjes meer
Contacteer:

Nou manne ik zal het jullie vertellen. Ik ben één van de enige die met deze banden mag rijden. ik heb ze gister gekregen en vandaag goed uit geprobeerd. in de eifel (duitsland) Het is een band die tussen de ralph en nobby nic in zit. Het ralhp gedeelte zit eigenlijk in de rolweerstand en het Nic gedeelte in de grip. Ik heb de 2.25 en elke trap is echt raak maakt niet uit hoe stijl het is hij blijft aan de grond plakken. in de afdalingen heeft hij veel grip en geeft wat meer controle in stijle technische afdalingen. als er vragen zijn hoor ik die graag en zal ze ook zo snel mogelijk proberen te antworden.

op het moment zijn ze alleen nog getest in droge omstandigheden.

Afbeelding

Afbeelding

Greetz sebas
HumpjE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: za 6 mei 2006, 16:38

Hoe zit het met het gewicht en de grip in de bochten, ook tussen de Ralph en de Nobby Nic in?
And last but not least, wanneer kan de gewone sterveling van deze band genieten?
AMsebas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 19:43
Mijn mountainbike: heeft geen binnenbandjes meer
Contacteer:

HumpjE schreef:Hoe zit het met het gewicht en de grip in de bochten, ook tussen de Ralph en de Nobby Nic in?
And last but not least, wanneer kan de gewone sterveling van deze band genieten?
Grip in de klim en bochten is echt super. Heb niet veel met nobby nic gereden maar deze banden hebben erg veel grip waardoor je ook veel grip en meer conrole in de bochten krijgt. in de klim (zoals ze dat vaker zeggen) "Elke trap is echt raak"!!

normaal als ze dit jaar nog uit komen een elkele maand voordat de nieuwe fietsen van 2009 verscheinen. Dus rond Juni Juli zullen ze wel verwacht worden mochten er geen problemen zijn tijdens de tests.

Greetz sebas
Gebruikersavatar
daliz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1546
Lid geworden op: vr 9 februari 2007, 01:37
Mijn mountainbike: Levo / CD F29

Ik moest nog wat vragen aan Schwalbe en heb eens geinformeerd naar de Rocket Ron, hun antwoord was:"

"Er komt inderdaad een nieuwe Schwalbe MTB band op de markt. De introductie zal voor de Nederlandse markt op de Bike Motion beurs in Utrecht plaatsvinden."

Dus introductie begin november, duurt nog wel even dus. Misschien is ie al eerder in Dld. leverbaar.
"You can't always get what you want ............"
Jay
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 21 maart 2008, 22:42

AMsebas schreef:Nou manne ik zal het jullie vertellen. Ik ben één van de enige die met deze banden mag rijden.
Greetz sebas
:~ Leg eens uit?
Res firma mitescere nescit
Alex1985
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 17:47
Mijn mountainbike: Giant XTC 1, Giant Trance 1, Commencal VIP nuts

Jay schreef:
AMsebas schreef:Nou manne ik zal het jullie vertellen. Ik ben één van de enige die met deze banden mag rijden.
Greetz sebas
:~ Leg eens uit?
Sponsor, misschien leuk bandje om een keer te testen maar heb er eigenlijk al veel te veel liggen waar ik eigenlijk wel tevreden mee ben :).
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Ik neem aan dat de insteek is dat de rolweerstand en de grip tussen Racing Ralph en Nobby nic liggen.
Het ralhp gedeelte zit eigenlijk in de rolweerstand en het Nic gedeelte in de grip.
lijkt bijna te zeggen dat de rolweerstand van Ralph gecombineerd is met de
grip van een Nobby, maar dat zou wel te mooi zijn zeker ;) (worden de andere ook hoegenaamd nutteloos..)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Plaats reactie