Cube AMS HPC K18 ? is het wat ?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Ha

Ik heb een jaar geleden de sport weer opgepakt na het jaren geleden ook "af en toe" gedaan te hebben.

Nu heb ik echter het virus echt te pakken gekregen en heb na mijn oude giant vrij snel een focus ( Focus Black Raider ) gekocht waar ik nu ongeveer een jaar tevreden mee heb gereden.

Ik wil echter iets beters, Full Suspension en het liefste niet te zwaar. Mijn budget ligt zo rond e 2500 tot 3000 euro Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken en kwam deze http://www.cubebikes.nl/?detail=1&produ ... beelding=2 tegen. In tegenstelling tot veel andere fietsen in die prijsklasse is hij carbon :) en de af-montage is ook in tegenstelling tot de meeste "in mijn ogen" erg goed. Nu ken ik het merk echter niet echt en vindt er wisselende berichten over op Internet. Over dit type fiets kan ik geen testen vinden :( .

Wellicht dat jullie me kunnen helpen met een advies.

clucluc
philippevk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 850
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT

Ik weet niet iets van deze fiets, maar als je perse carbon wilt zou je ook kunnen kijken naar de canyon (www.canyon.com) spectral. Deze is in mijn ogen beter afgemonteerd ehn lichter
geforce guy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6874
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 13:57
Mijn mountainbike: 0,7x alu, 0,2x carbon, 0,1x Ti
Contacteer:

Nog beter IMO: Canyon Lux MR. Volgens mij een van de lichtste FS-frames van het moment en zeker niet krap afgemonteerd.
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Ik ga toch voor de cube.
Ik heb op een nieuwe cube kunnen rijden ( niet de hpc die is schijnbaar nog niet uitgelevert ! ) en hij "paste" perfect en hij voelde confortabel, en wendbaar maar wel heel stijf aan, voor mij top.
De afmontage is goed, alhoewel ik een paar kleine dingen alvast aanpas, waaronder bijv. de shifters lx is minder dan mijn oude fiets en dat kan natuurlijk niet :P

De canyon is afgevallen vanwege het "internet" verhaal, om op en neer te rijden naar de andere kant van nederland omdat er "iets" niet lekker is, is me bij mijn vorige fiets niet bevallen. De cube kan ik bij de fietsemaker om de hoek kopen, en onderhouden ( ik kreeg ook een stevige korting van 10 % op de aankoopprijs vanwege de levertijd n.l. eind mei / begin juni ) Dat laatste is ook de reden dat ik er erg weinig testen over kan vinden, ze zijn gewoon nog niet uitgelevert.

Nu nog ff w8ten :( Ik laat nog wel weten hou hij bevalt volgens mijn heeft niemand hier deze fiets :P ( dat maakt het ook wel leuk moet ik zeggen :) )

clucluc
Malopiet
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 maart 2008, 01:24
Mijn mountainbike: Merida Matts SE
Contacteer:

Is wel een prachtige bike. Volgens mij heeft iemand op het forum hem of niet ?? http://www.mountainbike.nl:80/forum/vie ... hp?t=44682
Het blijft iedereen zijn hobby of zijn plezier !!
Tokkelboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 11 januari 2008, 07:40
Mijn mountainbike: Cube Sting K18 Teamline 2008 en Xtrail dark 1
Contacteer:

Malopiet schreef:Is wel een prachtige bike. Volgens mij heeft iemand op het forum hem of niet ?? http://www.mountainbike.nl:80/forum/vie ... hp?t=44682
Alleen de kleuren komen overeen :D
beide trouwens wel zeer mooie fietsjes :-q
Sting is mijn ding
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Ik ben ook nog steeds in mijn sas met de aankoop, alhoewel ik veel lees over de levertijden van Cube op dit moment :(
Er was mei geroepen, maar ik vrees dat hij later komt.

Ter zijner tijd zet ik wel een uitgebreid stukje op het forum over mijn bevindingen en ervaring met de fiets.

w8ten duurt altijd erg lang .... :(
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
Plaats reactie