Xtrail pro 6: wat vinden jullie hiervan...?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

matt schreef:
ted schreef: En jouw "1283" is nog een stuk lichter dan wat transalp zelf opgeeft "Gewicht beim 43cm Rahmen: 1480 Gramm eloxiert / 1600g gepulvert" :~
hey weer,

sorry dat mijn reactie wat bot overkwam, maar na wat recearch: http://www.extraparts.nl/info.php?akey=frameATBScandium

15 inch - 1.078 gram (zonder Achtepad en V-brake nokken)
17 inch - 1.142 gram
19 inch - 1.232 gram
21 inch - 1.279 gram
"jouw" frame zal best zo licht zijn ...

Maar het frame van transalp en die link wat jij geeft zijn iig niet dezelfde frames, alleen al gezien de lasnaden bij het balhoofd.
Daarnaast :"jouw" frame heeft wel scandium, die van transalp niet.

En waarom zou transalp zich ± 200 gram tekort doen aan framegewicht ???

Oja :
ted schreef:Nu ik er toch tijd in steek : Maar in dit geval nog knap dat ze met zo'n licht frame, 2008 xt en Reba etc dan nog niet onder de 11 kg blijven :tong
(waar zit dan het gewicht in ? toch ergens op bespaard dan? )

Mijn redbull met 2008 xt en fox heeft opgave 9,7 kg in dezelfde maat als transalp. Dat verschil is 1,58 kg, meer dan wat het hele frame van transalp weegt :P (dat die redbull "ietsje" meer kost gaat het nu niet even om, probeer aan te tonen dat er toch ergens zwaardere = goedkopere (daarmee niet slechte) onderdelen gebruikt worden)
En waarom is die fiets dan nog "zo zwaar", ondanks zo'n licht frame ? ;)
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
matt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1288
Lid geworden op: za 29 september 2007, 20:42

geen idee, reba is niet de lichste vork, XT full kan ook lichter. XT naven... niet echt licht
Astronaut
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 9 maart 2008, 16:57
Mijn mountainbike: Xtrail pro 6

http://www.fietssportief.nl/product_files/107_2.pdf

Gisteren via het fietsplan besteld bij de enthousiaste mensen van Xtrail in Maashees. Ik ben een ontzettende new-B maar iets zegt mij dat ik een leuke fiets heb gekocht. Over het frame zijn ze overigens ook positief. Idd die stickers eraf en vind je de kleur niet mooi. Naar de spuiter ermee, volgens mij een perfecte basislak. ;).
Astronaut
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 9 maart 2008, 16:57
Mijn mountainbike: Xtrail pro 6

Na goed 3 weken in bezit ben ik zeer tevreden over deze fiets. Zitten wel een paar kleine puntjes van kritiek aan, dwz een kwestie van wennen. Deze fiets is gemaakt om snel rechtuit te gaan, in het geval van technische tracks vind ik het nog wel even wennen maar kwam er ook achter dat wat lucht uit de KEI HARDE banden laten ook al veel deed (NIJMEGEN modder tracks). Ik had de fiets persoonlijk liever gezien in mat zwart dan deze kleur, oogt gewoon wat sjieker maar zoals ik zelf al beschreef het is een perfecte basislak, iemand die mooi kan spuiten toevallig?? Op de site van fietssportief is er overigens ook al iemand die hem gespoten heeft in "Ducatti Rood" en moet zeggen oogt heel mooi. Maar even over de techniek. De voorvork is werkelijk heerlijk. Ben als een kind zo blij met mij pop-lock remote op het stuur. Werkt perfect, klikje in en die heuvels op . Heb wat aan de rebound gesleuteld en dit gaf ook het juiste resultaat. De XT en XTR onderdelen doen hun werk erg goed. Ik zou het wel leuk vinden als er meer mensen met feiten komen over deze fiets. Gewoon feiten. Het moet in de toekomst blijken of deze fiets "te mooi is om waar te zijn". 3 weken is niet bepaald een duurtest te noemen en het moet gezegt ik ben nieuw in het hele MTB gebeuren. Toch heb ik zeker op een aantal andere fietsen gezeten en dan merk ik op dat deze fiets licht fietst en stuurt. In ieder geval ik ben tot dusverre een tevreden "testrijder".
Solid1972
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 16:46

goedemorgen Astronaut,

Goed te horen dat je tevreden bent met de fiets! Ik heb 'm ook gekocht en intussen is de fiets ook al in mijn bezit.
Gisteren is die afgesteld door een vriend van me. Ben daar zef niet zo handig in. Heb al een mini test rondje gemaakt om de affstelling te testen, de fiets voelt zo licht als een veertje maar ook super strak. Ik ben heel benieuwd hoe mijn eerste tochtje zal gaan, ik rij zelf in de buurt van Arnhem. Misschien dat je voor de modder in Nijmegen nog andere banden nodig hebt dan de standaard racing ralfs.
Hou me op de hoogte hoe het gaat met de Xtrail!!

gr. Solid
plaats hier onderschrift!
lesleyleeuwerink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 20:50
Mijn mountainbike: Xtrail Pro6, xt 2008, crossrides, rockshox reba

Ik heb de fiets sinds Januari en hij is perfect! Ik fiets een keer per week, maar al wel jaren lang. Voor de extreme modder heb ik idd een NN erop gezet. De stickers zijn niet super, maar ach die kunnen eraf.... over 3 weken ga ik weer eens naar Frankrijk, kijken of t'ie in de alpen net zo goed bevalt. Ik ben net heen geweest voor de service beurt en het schakelen gaat nu weeer als een speer. Al met al ben ik super tevreden. Dat was ik ook al met mijn vorige Focus, maar die was full LX met velgremmen, en dit is toch een stuk beter.
BTW de fiets is getest in het blad Fiets van Februari (geloof ik) en daar kwam die ook heel goed uit.
Change is the law of life. People who only look at the past or present, are sure to miss the future!
Astronaut
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 9 maart 2008, 16:57
Mijn mountainbike: Xtrail pro 6

Leuk jullie ervaringen te lezen. Ik denk dat ik inderdaad een Nobby Nic band erop ga leggen. Schijnt op de meer modderige tracks toch wel erg lekker te werken. Vind dat de Racing Ralphs vrij snel "vol" raken. En de blub in Nijmegen, Groesbeek en omgeving was toch best wel heftig de afgelopen weken. Het kan natuurlijk ook zijn dat op de technische gedeelte van de track mijn techniek toch wat te kort schiet, oefening dus. Mijn conditie is de afgelopen maanden, door het biken met sprongen vooruit gegaan. Ik heb de service beurt nog te goed en kan mij al verheugen op het gezellige "geleuter" in Maashees. Morgen ga ik weer knallen. Heb er nu al zin in!!
Solid1972
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 16:46

Heb woensdag de eerste rit gemaakt, was in 1 woord geweldig. Ben zeer tevreden over de prestaties.
Hij is echt merkbaar een heel stuk lichter en sneller dan mijn oude Santos. Ik heb nu alweer zin om zondag op pad te gaan!
Als iemand een Xtrail in aktie wil zien!! Ik rij zondag in Rheden. :)

p.s. Astronaut de modder is bijna weg hoor! :)
plaats hier onderschrift!
Astronaut
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 9 maart 2008, 16:57
Mijn mountainbike: Xtrail pro 6

Haha, modder is verder geen probleem hoor, goed voor de beenspieren. Maar moet zeggen dat de RR combi nu met de wat drogere ondergrond werkelijk erg snel is. Lesley ben benieuwd naar je Alpen test. Ik heb inmiddels de fiets helemaal goed afgesteld. Begin hier op het forum steeds meer handigheidjes te leren en het fietsen gaat ook steeds beter, super hobby gewoon!! Vandaag wel even balen dat mijn BBB bidonhoudertje (knakending) mijn bidon lanceerde tijdens een afdaling, kapot, daar ging mijn kostbare water.....
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Ha

Ik rijd op een focus black rider van 1 jaar oud. Ik heb net een andere gekocht en hou de focus als 2e fiets ( ivm de brabantse modder ;) ). Niet omdat hij niet goed bevalt hij is n.l. best prima voor die centen ( ook rond de 1000 euro ) maar omdat ik steeds meer aan het fietsen ben, en eens op een andere ( lees betere, en veel duurdere ) fiets gereden heb. Dat verschil was groot.

Omdat ik verslaaft aan het worden ben en het kan betalen heb ik een fiets gekocht die net een trapje hoger staat ( club amp hpc ) en een fully :)

Mijn persoonlijke mening is dat id wat betreft een focus ( ff in een lijn met de x-trail ) dat wat hier al gesuggereerd wordt ook klopt. Het frame is de zwakke schakel en ook is de ballance van de fiets niet helemaal goed. Tevens is ook het frame voor mijn gevoel niet stijf ( genoeg ). Hij is xt afgemonteerd dus prima, maar de af-montage was toen ik hem thuis kreeg matig / slecht. Maar goed als je kijkt naar de prijs kwaliteit verhouding is en was het een prima keuze.

Maar ik zal nooit geen fiets meer kopen van zo'n type. Dit komt niet door het merk, of omdat in ontevreden ben op de fiets of zo ( ben ik overal niet ) maar door de gebrekkige services die "zo'n" internetbedrijf kan leveren. Het gevoel was uit het oog uit het hart... De afstand is gewoon te groot en tenzij er iets echt groots kapot zou zijn ben je direct op jezelf ( of de plaatselijke fietsenboer ) aangewezen. De opmerking die je krijgt als je hulp vraagt "stuur hem maar op, maar je bent hem wel 3/4 weken kwijt" zegt genoeg.
Ik wil geen 3/4/ weken mijn fiets opsturen voor een kleinigheidje :( en voor mijn gevoel rekenen ze daar gewoon op.

Ik vind 1000 euro dan te duur ongeacht het merk, zulke dure uitgave dienen qwa serves ondersteunt te worden en tenzij je er in de buurt woont en ze een werkplaats hebben zou je gezien mijn ervaring dit nooit moeten doen. Ik zou zeggen koop plaatselijk dan krijg je serves en kun je ergens op terug vallen.

cluc

ps.Het is voor de duidelijkheid niet als flaim bedoeld ! De communicatie en vriendelijke hulp aan de telefoon voldeed, maar het kan gewoon niet beter door de afstand ! Dat er dan ook op gerekend wordt dat ze je nooit zullen zien is ook alweer vanzelfsprekend, echter het gevolg is dat je na je dure aankoop geen service meer moet verw8ten.
Pss. Ook ruiken verschillende postings hier wel heel erg naar een 1-2 tje en verkapte reclame :o
Fietssportief
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 14 februari 2008, 23:34
Mijn mountainbike: Pro 6

Beste clucluc.

Heb jij bij ons een fiets gekocht zoja welke en wanneer?

Ik vraag dat omdat jij hier leugens verteld.

Gr paul
We doen ons best
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Mm

Ik was al "bang" dat mijn eerlijke mening wel door de een of ander als een aanval gezien zou worden, ongeacht hoe netjes en open ik het ook neer zou zetten.
Dat jullie nu MIJN MENING. ( duidelijk hoop ik ! ) als een leugen gaan betitelen valt me van je tegen. Zo'n slechte ervaring had in n.l. zoals ik schrijf niet. De afstand als hooft schuldige aanwijzen betreffende het gebrek aan service is een waarheid die voor iedereen begrijpelijke is.

Maar overduidelijk is kritiek, en respect voor een ander zijn ervaring en mening moeilijk voor jou om te te accepteren. ( daar zijn cursussen voor ;) )
En gezien jou "agressieve" reactie heb ik totaal geen behoefte aan contact met jou/jullie

succes met je bedrijf.

cluc
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

Gezellig hiero :-?
Veni, vidi, vici
Dwaas
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 29 december 2007, 16:10

Ik begrijp het verhaal van clucluc ook niet helemaal. Heeft hij het nou over een heel andere online winkel of over fietssportief. Laatstgenoemde verkoopt volgens mij toch helemaal geen Focus (mocht ik dit fout hebben....dan excuses) en zodoende is zijn verhaal niet echt goed te plaatsen. Het verhaal over de grote afststand zal in veel gevallen wel opgaan, maar dat is een keuze die heel veel mensen zelf maken.

En hoe vaak gaan er nou echt onderdelen stuk aan zo'n fiets. Dat valt volgens mij best mee en kleine dingen kan je dan ook gewoon bij een lokale zaak laten doen. En wat ik uit de vele ervaringen opmaak is dat ze juist een prima service hebben daar.

Ik wil hiermee niets afdoen aan clucluc zijn mening, want iedereen mag een mening hebben. Echter kan een mening in de ogen van andere niet geheel op feiten/(hier fietsen) gebaseerd zijn, want uit dit verhaal kan ik niet opmaken dat clucluc ook maar enige ervaring heeft met fietssportief.

EDIT: En nu maar weer on-topic denk ik, want dit zou over de X-trail pro 6 moeten gaan....dus eigenlijk zou ik zelf ook niet moeten reageren.
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Id Ik heb het ook helemaal niet over fiets sportief ! Ik ken het bedrijf niet en wist ook niet dat ze focus verkochten.
En mijn reactie was enkel mijn mening, met name gepost om dat "opgehemel" te relativeren.

Meer niet.

cluc
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
Gesloten