Biken rondom Heerlen?

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Mighty_Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 11:23
Mijn mountainbike: GEEN

Kunnen ook wat op de tevenerheide gaan fietsen....zijn gewoon zandweggetjes....met hier en daar een beklimming en wat bergaf...gewoon effe lekker toeren...mijn condities is namelijk wel opzienbarend....maar dan wel eerder de slechte kant op....
RTG
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: za 22 september 2007, 02:35
Mijn mountainbike: Specialized Demo 7
Contacteer:

Eerst even kijken hoe het aanvoelt op de mtb enzo, dus misschien komende week... heb het ook wat drukker met de studie dus even afwachten.

Wat verstaat men eigenlijk onder de tevenerheide? :tong
Mighty_Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 11:23
Mijn mountainbike: GEEN

Is het gebied rond de AWACS basis...niet echt spectaculair...maar wel leuk om er weer een beetje in te komen...
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Ja er schijnt ook een route te lopen? Ik ben er nog nooit geweest, vooruitzichten zeggen dat zaterdag misschien in de ochtend droog is. Misschien dat ik dan nog een rondje maak.
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
Mighty_Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 11:23
Mijn mountainbike: GEEN

Vandaag met Daliz...een 35km gebiked op de Teverenerheide...rondje rond de basis...Maar voornamelijk op de paden...het was er erg nat...en mijn conditie is toch nog net iets minder dan ik dacht...
Gebruikersavatar
daliz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1546
Lid geworden op: vr 9 februari 2007, 01:37
Mijn mountainbike: Levo / CD F29

Wel lekker gefietst toch Mike. Stralend zonnetje. Ik heb het helaas niet droog gheaald, zo'n kilometer voor huis zeikenat geworden. Maar dat boeit dan ook niet, beter dan zeikenat worden als je ergens op de hei staat.
"You can't always get what you want ............"
Tismilucas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: di 3 april 2007, 13:09
Mijn mountainbike: Staal star en single en een met obisitas en technische hulpmiddelen
Contacteer:

Vandaag even vanuit Sittard via stukje Schinveld Brunssum 1 gedaan... Redelijk wat km's maar wat een bagger, bagger etc. Op weg naar huis nog zeiknat geworden.
De klim naast het asfalt op Schutterspark was droog dus met kletsnatte banden even wat los zand meenemen resulteerde in mooi spinnend achterwiel. Jammer dat hier en daar singletracks zijn weggehaald (achter Schutterspark). Weet iemand de reden?
Gemerkt dat de conditie bar slecht is...

Waar moet ik ergens starten voor de Tevervennentevenheide oid :D
Gebruikersavatar
daliz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1546
Lid geworden op: vr 9 februari 2007, 01:37
Mijn mountainbike: Levo / CD F29

Het conditie-peil is niet zo hoog geloof ik in deze periode van het jaar :D
"You can't always get what you want ............"
DopeMan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: za 5 augustus 2006, 18:12

Tismilucas schreef:Jammer dat hier en daar singletracks zijn weggehaald (achter Schutterspark). Weet iemand de reden?
Ja, dat is erg jammer! Route 3 is op deze manier geen bal meer aan...
De reden hiervan kan ik je ook niet vertellen.
Mighty_Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 11:23
Mijn mountainbike: GEEN

De reden dat het schutterspark is aangepast is onderandere dat men er een blote voete pad word aangelegd en het park min of meer opnieuw wordt ingedeeld...Er zijn wel een aantal nieuwe singletracks in aanleg maar hoever dit is weet ik ook nog niet...er is een tijdelijke uitpijling met gele pijltjes...

Voor de teverenerheide is er geen echt startpunt aan de zijde van schinveld...de echte startplaats ligt aan de duitse zijde van de basis...en de uitpijling van de route mist hier en daar ook nog...er is een GPS-track beschikbaar als ik me niet vergis...ik zal deze ff opzoeken en hier posten.
Mighty_Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 11:23
Mijn mountainbike: GEEN

Heb de site al gevonden.....http://www.mtb-heinsberg.de/....links staat een menutje met daarin de verschillende tracks van onze duitse buren...en een apart menutje GPS...hoe het precies zit weet ik niet maar er staan daar een toch snel een 20-tal gps-tracks als ik me niet vergis....
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Ja klopt, maar ik kon de gps tracks niet allemaal meer vinden daar. Hij een paar routetjes hier in de omgeving.

Ik ben ook nog bezig een tocht in de vooreifel uit te zetten. Met de trein naar eschweiler, dan 40 km biken oid en dan met de trein weer terug. Kosten 11 euro inclusief fietstransport. Het kan ook met de auto, maar het zijn toch al gauw 40km heen.

Hopelijk kan ik het dit jaar eens uitwerken.

Woensdag volgende week wil ik wel weer gaan biken. Donderdag kan ik niet, en de vrijdag en het weekend wel weer. Dus als iemand plannen heeft/wil maken, laat maar horen.
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
Tismilucas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: di 3 april 2007, 13:09
Mijn mountainbike: Staal star en single en een met obisitas en technische hulpmiddelen
Contacteer:

Redfish schreef:Ja klopt, maar ik kon de gps tracks niet allemaal meer vinden daar. Hij een paar routetjes hier in de omgeving.
De site van Heinsberg bezocht. Er staat erg veel informatie op vwb mtb-tracks. De 'Tevenenrerennenenener-airbase-heide' is als gps-track en kaart te vinden onder: GPS-tracks-trails - GPS-files - Regiontracks - Regiontrack 12 'Airbase'.

Om alles van deze site te bezoeken heb je twee dagen last van RSI. Behoorlijk wat weg te klikken maar het loont de moeite.
Redfish schreef:Ik ben ook nog bezig een tocht in de vooreifel uit te zetten. Met de trein naar eschweiler, dan 40 km biken oid en dan met de trein weer terug. Kosten 11 euro inclusief fietstransport. Het kan ook met de auto, maar het zijn toch al gauw 40km heen.

Hopelijk kan ik het dit jaar eens uitwerken.
:-q
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Ja het menu vind ik erg klote. Eerst had hij ook wat routes vlak over de grens hier in duitsland, maar ik kan ze echt niet meer vinden :)

Heb inmiddels ook een route richting vijlen af en via het wormdal terug, maar deze is 60km. Dus eerst even wat trainen, de variant zonder vijlen moet ik nog een keer fietsen om alles te controleren.

Tismilucas waar woon jij ergens in de buurt? Dichter bij Brunssum dan Landgraaf?
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
Tismilucas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: di 3 april 2007, 13:09
Mijn mountainbike: Staal star en single en een met obisitas en technische hulpmiddelen
Contacteer:

Redfish schreef:Tismilucas waar woon jij ergens in de buurt? Dichter bij Brunssum dan Landgraaf?
Ik ben van Sittard, dichtbij Wehr, dus ook dichter bij Schinveld en Brunssum.
Plaats reactie