Wapenveld 24-11 : Rabo Swolsebostocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

Zo, ik ben ook net thuis, als lid van het organiserend team ben je er echt een hele dag druk mee. (gistermiddag hebben anderen al de route uitgelint, vanochtend zijn we met zijn 3-en voor de meute uit (08:30) de 2de lus gaan controleren en waar nodig weer linten opgehangen / waarschuwingsborden gezet.
Daarna terug naar de kantine om 1,5 uur te wachten tot de laatste voorbij de 50/30 splitsing was , om daarna al die linten en borden weer op te halen. Bij elkaar 65 km gefietst, en alleen maar interval, immers bij iedere bocht weer (bijna) stilstaan om dat lint te kunnen pakken.
Na alles en de fietsen schoonspuiten in de kantine nog het een en ander in/doorgenomen : Was weer een enerverend dagje :-q
CrazyCarrot schreef:Compliment aan de lintenophangers, vooral die zuidelijke lus (50) was erg goed bewegwijzerd. ;)
thank you :tong Al zijn er nog "personen" met linten aan de haal gegaan :roll: , tenminste dat bleek bij het weer ophalen van de linten.
Ik hoorde trouwens nog van een valpartij onderweg, iemqand was gewond geraakt door zijn bril door een valpartij in een bocht tijdens een inhaalmanouvre. Iets van bekend?
wat ik ervan gehoord en gezien heb, was deze man bij een scherpe bocht door snellere personen "aan de kant gedrukt" en zo ten val gekomen. Zag hem de kantine inkomen, flink dikke neus en veel bloed, maar de man was goed bij kennis en liep zelf, had naar eigen zeggen meer last van de nek dan van de neus. EHBO-er erbij, maar die mocht het niet eens schoonmaken van die man (uit sneek > fries > koppig ?) Samen met zijn makkers zijn ze teruggereden naar sneek .
1 minpuntje ik was me al 2 km. voor de treyselerberg aan het inhouden om flink de treyselerberg op te knallen, maar net aan de voet moesten we links. :evil:
tja, van de landeigenaren mag je dus niet met (in dit geval) 800 man over al te kwetsbare delen rijden, als we die toestemming wel kregen zou er zeker overheen gereden worden. Je zult wel gemerkt hebben dat er meer van dat soort stukken vermeden worden.
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
Cyb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: do 6 januari 2005, 22:19
Mijn mountainbike: Rose RM 29er : B1-Cyber : American Eagle SS

Inderdaad lekker tochtje. Was erg goed te rijden, bij de bosbouw idd iets minder maar viel me nog mee na Carrot z'n post.
Lintjes hingen goed, was alleen weer eens een leukerd die zo nodig wat lintjes moest weghalen net voor de 2e verzorging. Leverde wat verwarring op maar na enig spoorzoeken kwam iedereen toch weer op de goede weg. (of worden er nog mensen vermist?)
Verder prima georganiseerd, veel vrijwilligers :-q :-q , bedankt
Gemiddelde ook boven de 21, al werkt dat heen en weer rijden op zoek naar lintjes niet mee :evil:
Erik
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Ja enkele pittige bosbouwstukjes die ik woensdag nog gereden had, werden niet in de route opgenomen.

Die lui uit Sneek heb ik wel zien rijden, in het eerste gedeelte ben ik ze voorbiji gegaan. Nu moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik er niet makkelijk langs kon, maw de meeste rijden wel op de kant als er een snellere van achter aankomt, maar ik moest een hele tijd bij ze in het wiel blijven voordat ik er langs mocht/kon.

Maar ik weet het het is een toertocht, blijkbaar dacht iemand anders er weer anders over.

@ Ted- Ik las op de website van Swolland, dat er met de gemeente gepraat word over een route op de westerveldse berg! Zorg ervoor dat dat door gaat, dat is nl bij mij om de hoek.
Weet jij ook hoe ver die plannen gevorderd zijn?

En wie in een Swolland shirtje sloeg mij voor de start op mijn buik en wenste mij succes.
Ik dacht dat ik hem kende, maar ik zou nu niet weten wie dat was. Ik dacht eerst dat het Tjarko was, later weer niet, toen weer wel en nu weer niet.

Verder zag ik Tinos nog staan in de Sram tent buiten, hij had het volgens mij niet druk.
Dus zal wel goed spul wezen dat Sram ;)

Verder weinig bekends gezien onderweg.
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

CrazyCarrot schreef:@ Ted- Ik las op de website van Swolland, dat er met de gemeente gepraat word over een route op de westerveldse berg! Zorg ervoor dat dat door gaat, dat is nl bij mij om de hoek.
Weet jij ook hoe ver die plannen gevorderd zijn?
Wat ik ervan weet wordt dat speciaal voor de jeugdtrainingen, enkele swollanders mogen inmiddels officieel les geven.
Westerveld gebied is echter niet groter dan 1 km2, rij een kwartier rond en je kent het rondje en de 2 variaties :-q (en het is nu ook niet verboden om er te rijden)
En wie in een Swolland shirtje sloeg mij voor de start op mijn buik en wenste mij succes.
Ik was het niet, ik trap iedereen altijd in de ballen, op de buik slsaan is zoooo passé :tong
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
Willman!
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:02

ted schreef: Ik was het niet, ik trap iedereen altijd in de ballen, op de buik slsaan is zoooo passé :tong
lol! :D
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Afbeelding
Spongebob
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 740
Lid geworden op: zo 7 augustus 2005, 11:31
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Marathon 2013 | Scott Addict R3 09 | Trek Mountaintrek pekelbak
Contacteer:

Inerdaad een mooie tocht, heb lekker kunnen doortrappen. Organisatie bedankt!
Hier staat normaal gesproken een gevatte en goedgekozen spreuk of link naar een goedendoelenactiepagina
Venco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 09:50

Erg mooi tocht, mooie klimmetjes en verder alles goed in orde.
Maar ik zag een kerel met fotocamera staan, weet iemand wie dat was en of de foto's ook ergens te zien zijn?
Spongebob
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 740
Lid geworden op: zo 7 augustus 2005, 11:31
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Marathon 2013 | Scott Addict R3 09 | Trek Mountaintrek pekelbak
Contacteer:

Toen ik langs kwam, stond hij met iemand te praten...Van mij deze keer geen stijlvolle :tong actiefoto's....
Hier staat normaal gesproken een gevatte en goedgekozen spreuk of link naar een goedendoelenactiepagina
ThaFlash
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 15 februari 2007, 14:18
Mijn mountainbike: Specialized Epic WorldCup

Is er iemand hier die een GPS-track heeft van deze editie?
Tenminste, tenzij de tocht exact hetzelfde was als voorgaande edities.

Ik kon zelf helaas door ziekte de tocht niet rijden.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

was niet exact hetlzelfde begreep ik, die van voorgaande jaren heb ik al gepost op vorige pagina.
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

Venco schreef:Erg mooi tocht, mooie klimmetjes en verder alles goed in orde.
Maar ik zag een kerel met fotocamera staan, weet iemand wie dat was en of de foto's ook ergens te zien zijn?
Die foto's komen op www.swolland.nl te staan. Is meer een rapportage voor de club dan dat iedere fietser er uitgebreid op komt ....

Zodra ik het op de site zie, zal ik het hier melden :-q
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
Venco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 09:50

ted schreef:
Venco schreef:Erg mooi tocht, mooie klimmetjes en verder alles goed in orde.
Maar ik zag een kerel met fotocamera staan, weet iemand wie dat was en of de foto's ook ergens te zien zijn?
Die foto's komen op www.swolland.nl te staan. Is meer een rapportage voor de club dan dat iedere fietser er uitgebreid op komt ....

Zodra ik het op de site zie, zal ik het hier melden :-q
Ok prima :-q Ik had daar idd al gekeken maar nog niks gevonden. Maar dan hoor ik het wel :wink:
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
Plaats reactie