Veldtoertocht Zeeland (Landerd) 18nov.

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
lancev7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 15:55
Contacteer:

Ik vind de verschillende ervaringen over het parcours erg opmerkelijk. Ik ben dus vroeg gestart en vond het parcours NIKS riscant in termen van bevroren rillen/boomwortels.. Dit is natuurlijk wel te verklaren eenerzijds doordat ik het parcours erg goed ken en bovenal door het grote aantal deelnemers dat erover is gegaan, maar toch opvallend.
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

Gasd'rop !!! schreef:
Onderweg bij de grote afgraving zag ik nog 2 fietsers flink op z'n plaat gaan door de aangevroren rillen. Meteen na die bocht naar links zat ook iemand langs de kant met zijn halve gezicht onder het bloed, ook flink gevallen.
lancev7 schreef:..... en vond het parcours NIKS riscant in termen van bevroren rillen/boomwortels,....
ook om 9.30u gestart. Op de genoemde plaats was er niks aan de hand als je langs de rand in het spoor bleef. Maar het nodigde natuurlijk ook uit om rechts te gaan inhalen en tja, als je dan niet al te stuurvast bent .....

Er was maar één singletrack stukje waar wat gladde boomwortels voor oplettendheid vroegen in mijn beleving.

Maar in zijn algemeenheid was ik verrast over de droogte van de ondergrond. Bike niet eens hoeven afspuiten :D
lancev7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 15:55
Contacteer:

Ik heb de afgelopen twee weken met NN en RR gereden, maar had toch op zaterdag besloten om een bandenwissel te doen. heb dus gereden met RR en Fast Fred (75% versleten) heerlijk gereden en perfecte combi.
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

lancev7 schreef:ik zal het deelnemers aantal eens navragen
Ben ook wel nieuwsgierig :D
Nergens trouwens in de file hoeven rijden / staan .....
zandrat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 24 september 2007, 18:59
Mijn mountainbike: cube ltd team
Contacteer:

het was me een waar genoegen deze tocht te mogen rijden.gelukkig was het deze keer wel droog en ik moet zeggen het parcour lag er schitterend bij.van ongelukjes heb ik niets mee gekregen maar van de drukte wel sjonge sjonge wat was het druk.toch als ik een cijfer moet geven dan krijgen ze van mij een dikke 8 :-q op naar de volgende
EAT THE DUST AND FLY'S
lancev7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 15:55
Contacteer:

Tof om te horen dat jullie de rit ook zo'n succes vonden, Ik heb het geluk om in dit dorp te wonen en heb de tocht zelf al meerdere malen mee uitgezet/georganiseerd en ook dit jaar heb ik in de voorbereiding gezeten. Het parcours hebben we enkele weken ervoor al verkend en bepaald maar het uizetten is pas de laatste dagen gebeurd waar ik helaas niet bij kon zijn.

Ik heb daarnet contact gehad met de andere van de organisatie:
1 deelnemer had zijn gezicht kapot. Is naar het ziekenhuis gebracht door twee van onze leden.
De 2 andere deelnemers hadden hun sleute been gebroken zijn ook naar het ziekenhuis gebracht

Aantal deelnemers was 1240.

Het was zeker een geslaagde editie, hopelijk volgend jaar weer.
Lancer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 14 september 2007, 21:16

Zelf gister ook in Zeeland gereden met heen en terug naar Oss toch een dikke 80 km gefietst. Zeer mooi uitgezette tocht wel een beetje te druk op een paar momenten. Daardoor op bijna alle heuveltjes niet door kunnen fietsen wat ik toch wel jammer vondt.

Ook ik schrok zelf een beetje van de bevroren rillen bij de uitgraving. Ik wilde daar iemand inhalen aan de linkerkant en het stuiterde daar flink. Ik kan het mij goed voorstellen dat mensen er daar hard af zijn gegaan. Daarnaast zelf nog wel meerdere valpartijtjes gezien (zonder erg) waaronder 2 bikers die op een rechteind over de kop gingen :~

Op de site van de vereniging zijn al enkele foto's geplaatst.
lancev7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 15:55
Contacteer:

Alsof ze het erom gedaan hebben, ik sta nog op de foto ook. Helaas echter net het laatste waar ik achter iemand zat die niet heel vlot reed, maar goed mag de pret niet drukken:

Afbeelding
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

lancev7 schreef:Helaas echter net het laatste waar ik achter iemand zat die niet heel vlot reed, .......
Leuk dat je dat er effe bij vertelt maar gelukkig zien we dat toch niet op de foto :~

Zag trouwens een aantal mensen met filmcamera's in de weer. Is daar nog iets van terug te zien ?
lancev7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 15:55
Contacteer:

tot op dit moment nog niet, maar ik zal zeker infomeren. aangezien een van de bestuursleden, hoofd ICT bij de MARS is geweest en PC cursussen geeft zullen ze, indien ze gemaakt zijn, zeker online komen.
Plaats reactie