Veldtoertocht Zeeland (Landerd) 18nov.

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
lancev7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 15:55
Contacteer:

Komende zondag 18nov. is het weer de beurt aan Zeeland om de tocht te organiseren in Brabant. 45km, leuk afwisselend parcours. 30 en 45 kilometer met de start tussen 8:30 en 9:30.

Voor mij een thuiswedstrijd, wie mag ik nog meer verwelkomen?
Gasd'rop !!!
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1319
Lid geworden op: di 23 oktober 2007, 23:50

lancev7 schreef:Voor mij een thuiswedstrijd, wie mag ik nog meer verwelkomen?
Misschien ga ik ook wel als de tocht de moeite waard is.
Ik heb hem nog nooit eerder gefietst, kun je iets vertellen hoe de tocht is?

Thanx :roll:
[Quote:] Rustig an mi die grauwte wiele!!!
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

tocht is normaal wel leuk, venijn zit hem in de staart met nog een aantal klimmetjes.
Er wordt goed gebruik gemaakt van de bossen bij uden.

Ik ga hem waarschijnlijk ook rijden. Ben waarschijnlijk te herkennen aan een steffini hardtail met carbotech vork. http://www.thijshendriks.nl/fietslcinic ... _4521.html

http://www.pinkbike.com/photo/1566470/

Of op mijn epic, maar waarschijnlijk heb ik dan dezelfde kleren aan.
Laatst gewijzigd door tati op zo 11 november 2007, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
lancev7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 15:55
Contacteer:

De tocht start in zeeland waarna het zowel de maashorst als de bos gebieden rond uden, reek en schaijk aanstuurt. Het gebied door de maashorst met de udense 'heuvelrug' en de gebieden bij de gemeente werf zijn altijd leuk. het is een tocht met veel 'snelle' paken en wat singletracks met regelmatig wat korte heuveltjes.

mijn inziens een leuke rit, maar het is dan ook 100% mijn trainingsgebied met de start 500m verderop.

wie interesse heeft dropt maar een PM dan kunnen we wellicht een 'forum ritje' maken.
schultzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 24 oktober 2007, 23:09

heb de smaak te pakken en ben er bij
lancev7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 15:55
Contacteer:

Ok, gezellig. al mensen interesse in een meeting/gezamelijke start/rit. lijkt me gezellig.
ADRIESCC03
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 2 november 2007, 12:10
Mijn mountainbike: Santos scc03

Het venijn in de staart??Hoe kan dat nu over een afstandje van 45km
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

ADRIESCC03 schreef:Het venijn in de staart??Hoe kan dat nu over een afstandje van 45km
Met 15 kph gemiddeld niet nee ;)
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

Het was weer puur genieten vandaag. Op naar de jubileum editie ...........;)
schultzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 24 oktober 2007, 23:09

heerlijke soep
lancev7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 15:55
Contacteer:

Fijn dat er hier toch nog mensen zijn die de tocht in mijn achtertuin ook gereden hebben. Persoonlijk vond ik het een erg goede en prettige tocht. Een lekker gemiddelde kunnen rijden. Meteen vroeg gestart om 8:30, tocht afgewerkt in krap 2uurjtes. Kreeg het voor elkaar om door 0.0 mensen ingehaald te worden.
Op naar de volgende rit, Langenboom, gegadigden?
schultzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 24 oktober 2007, 23:09

zit te twijfelen; kan ook Schijndel worden..
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

lancev7 schreef:Fijn dat er hier toch nog mensen zijn die de tocht in mijn achtertuin ook gereden hebben. Persoonlijk vond ik het een erg goede en prettige tocht. Een lekker gemiddelde kunnen rijden. Meteen vroeg gestart om 8:30, tocht afgewerkt in krap 2uurjtes. Kreeg het voor elkaar om door 0.0 mensen ingehaald te worden.
Op naar de volgende rit, Langenboom, gegadigden?
Dan was je zeker op tijd gestart. Ik heb samen met mijn broer het rondje gefietst met voor mij een redelijk rustig tempo.

Alleen toen bart brentjens, leon de jong, erik v/d schans en daphne voorbij kwamen heb ik hier een paar km achteraan gejaagd (met voor mij een te hoog tempo, en voor hun waarschijnlijk rustig fietsen). Maar is toch mooi om te zien hoe gemakkelijk hun de bochten nemen.
Ik vind het toch ook altijd frapant dat zij alleen inhalen als het gemakkelijk en netjes kan terwijl er zat zijn die met een bezwete kop je bijna van het pad af duwen als ze menen dat ze voorbij moeten.

Het was iig weer een leuk rondje, s'middags ben ik nog ff hier de bossen in geweest omdat ik meende dat ik toch nog ff van het mooie weer moest genieten.

iemand bekend met het deelnemersaantal, het was er iig gruwelijk druk.

volgende week wordt het iig langenboom.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
lancev7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 15:55
Contacteer:

Ik ben inderdaad direct om 8:30 gestart, ik zal het deelnemers aantal eens navragen, zoals gezegd woon 300m van de start.
Gasd'rop !!!
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1319
Lid geworden op: di 23 oktober 2007, 23:50

lancev7 schreef:Meteen vroeg gestart om 8:30,
Ik dacht ik ga wat later dan is de grootste drukte weg; nou mooi niet dus. Om 9.25 uur stapte ik de cafe/zaal binnen om in te schrijven en toen zat het er nog hardstikke vol.
Ook buiten stonden nog een groot aantal bikers klaar.

Het was voor mij de eerste keer daar in Zeeland en ik vond het een mooie afwisselende tocht. Er zaten wel een aantal bekende stukken in van de toertocht van Volkel en de 100 van Mill.

Onderweg bij de grote afgraving zag ik nog 2 fietsers flink op z'n plaat gaan door de aangevroren rillen. Meteen na die bocht naar links zat ook iemand langs de kant met zijn halve gezicht onder het bloed, ook flink gevallen.

Het was idd wel wat link op sommige stukken, vooral met die gladde boomwortels.

Ik had zelf wel wat materiaalpech: lek gereden (gelukkig had ik een flesje Geax bij en het gebeurde vlak voor de pauze en daar kon ik mijn band nog wat bijpompen) een keer moeten stoppen want m'n teller viel uit (sensor zat niet meer goed) en ik kreeg m'n vork niet meer van de lock-out af.

Verder toch redelijk goed gefietst.
[Quote:] Rustig an mi die grauwte wiele!!!
Plaats reactie