Xtrail pro 6: wat vinden jullie hiervan...?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
tinus72
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 9 oktober 2006, 22:28
Mijn mountainbike: Merida Big nine team issue 2014

Zie: http://www.fietssportief.nl/index.php?pageId=19&pid=107

Kan toch bijna niet deze specs voor deze prijs...?

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden, of mooier nog: heeft iemand al ervaring met deze fiets?
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

kan wel, zijn ook andere prijsstunters welke bijna te goedkoop lijken, zoals http://transalp24.de/d_641.htm

door dat no-name frame (vaak best zwaar) en verdere inferieure delen voor afmontage is het vaak een ongebalanceerde fiets. De schakel-afmontage (achterderailleur) en voorvork zijn van goede kwaliteit, maar de rest "kan" beduidend minder zijn.

Desalniettemin wel een nette prijs, mocht je nog een goed frame hebben liggen :tong
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Sjah, onderdelen mankeert niks aan.
Is alleen het no-name frame in combinatie met de prijs wat een :~-gehalte heeft.

Zullen ook merkfietsen te vinden zijn met een dergelijk nette afmontage
rogersantos
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2482
Lid geworden op: di 24 april 2007, 17:06

hoezo staat er eigenlijk een link bovenaan de pagina van dit forum... erg jammer
Laat nooit je fiets onbewaakt staan bij wedstrijden, marathons en toertochten!
mtb biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1751
Lid geworden op: do 5 juli 2007, 10:02
Mijn mountainbike: Giant xtc advanced SL custom/weg: Giant TCR carbon 2011

wat bedoel je daar mee?roger

mtb biker
gang is alles, remmen is angst
rogersantos
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2482
Lid geworden op: di 24 april 2007, 17:06

De link naar fietssportief bovenaan het forum


(daarnaast een link naar bike2build enz.)
Laat nooit je fiets onbewaakt staan bij wedstrijden, marathons en toertochten!
bikermark
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 4 juli 2007, 12:36

Hoi

Ik heb daar ooit een fiets gekocht alles perfekt verlopen,ben er nu weer eens terug geweest en de nieuw 2008 fietsen gezien echt super mooi en goede kwaliteit.De zaak is groter geworden met een eigen werkplaats voor het onderhoud en service van de fietsen.
En ze zijn sinds een week officieel Shimano daeler en wat de prijzen betrefd moet je dan aan bv Salden denken wat de onderdelen betrefd.Had alleen vernomen dat ze geen onderdelen verstuurden. Mogen blij zijn met zo,n zaak erbij overigens zijn er hier meer mensen met ervaring daar want toen ik er was was het er wel druk op vrijdagavond.
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

zo hee, ze mogen jouw volgende keer wel extra korting geven op je fiets. Ik heb even je posts bekeken, en het enige wat jij doet is erg fanatiek dit merk fietsen verdedigen (al dan niet terecht, de tijd zal het leren ?) en de winkel aanprijzen.
(en verder geen een post over een ander onderwerp)

Relax, laat het onderwerp varen : hoe meer jij je er tegen verzet, hoe meer weerstand je ermee oproept, Je bereikt er dus het averechtse mee, dus laat die "windmolens" eens met rust.
Volg eens andere topics en er gaat een wereld voor je open !
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
bikermark
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 4 juli 2007, 12:36

Beste Ted

Ook ik doe wat jij doet en kijk vaak wat mensen al allemaal hebben gepost en ik merk dan dat iedereen altijd zijn eigen merk verdedigd en dat vind ik prima maar wat ik ook merk is het niet toe laten van iets nieuws maar direkt af kraken en dat vaak met balachelijke argumenten,zoals bv jijzelf die praat over dat een zo,n frame vaak zwaar is en dat er dan vaak inferieure delen voor afmontage worden gebruikt.Als ik dan kijk waar sommige mensen zelf mee fietsen en hoe zwaar dat dan die fiets is of waar de fiets dan is mee afgemonteerd dan snap ik het vaak niet.Kortom de vraag was geen antwoord op de toppic starter maar meteen een aanval op iets wat men niet kent,en zo kompleet het verhaal draait in het negatieve,en dat gebeurt hier heel vaak en een enkele keer als het dan gaat om mijn LBS dan verdedig ik dat uiteraard omdat ik vind dat iedereen een kans dient te krijgen want er zullen tal van toerijders en anderen niet fanatieke en ook fanatieke mountainbikers zijn die blij zouden zijn met een MTB als waar de topic mee begon. En hier laat ik het danbij
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

jij laat het erbij, doe ik het ook ..... (na deze reactie ;) )

1 : ik "verdedig" bijna nooit mijn merken (helemaal niet % gezien), als ik al post in topic's over mijn merken dan doe ik dat zo objectief mogelijk. (en geloof me, gazelle is ook niet "het" merk ;) en met een 8 jaar oude giant maak je ook niet de blits)
Daarnaast post ik veel meer dan dan dat, denk dat 95 % minimaal niet over mijn merken gaan. Jij hebt alleen maar over je eigen merk gepost, beetje een "one issue-poster dus (en dat komt verdacht over)

2 : ik zelf praat inderdaad over "vaak" , dwz dus niet altijd. Ken dit specifieke model niet, ze geven zelf op 10,8 kg, maar zoals bij bijna iedere fabrikant moet je daar vraagtekens bij stellen, Heb zelf een XT 2008 fiets besteld welke 9,7 kg zou zijn, bij voorbeeld .... dan is jouw fiets dus al een dikke kg zwaarder, ondanks volledig xt/xtr, reba voorvork,crossride wielen en RR banden, waar gaat dat gewicht dan in kunnen zitten ? (zelf heb ik xt 2008, fox80flrc, eastondisc2, Nobby NIC en verder het niet lichte DEUS afmontage besteld, ter vergelijk)

3 : wat jij een aanval noemt op iets wat je niet kent, zie ik eerder als een gezonde voorzichtigheid tov dergelijke fietsverkopers, omdat er altijd een addertje onder het gras kan zitten. Net als ik hier, hebben ook velen het goed voor met de (nieuwe) mountainbikers op dit forum (ipv de fietsverkopers) en proberen deze van een mogelijke miskoop te waarschuwen.
Vooralsnog is heeft het gezegde "Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat het ook" mij nooit teleurgesteld. Mocht echter deze zaak wel erg goed bezig zijn, dan zullen ze het normale patroon doorlopen qua bedrijfsontwikkeling en wie weet rijdt over 5 jaar iedereen een Xtrail. Ieder nieuw (goedkoop) merk wordt altijd kritisch bekeken, that's life.

Dat je (naast andere reacties in niet gerelateerde topics) eens een positief verhaaltje neerzet bij zo'n merk-topic, dan zul je merken dat je ook een stuk meer credit ervoor krijgt dan je huidige postingresultaat, dat wilde ik dus ook in mijn post zeggen waarop jij reageerde.
Benieuwd hoe jij je verder gaat ontwikkelen op dit forum.

.... Of laat je je wegjagen door een beetje kritiek van een eenzame toetsenbord-ridder? (want dan krijg je het nog moeilijk in het leven)
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Enfin, door met de fabriek.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
basvis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 28 december 2007, 22:59
Mijn mountainbike: Xtrail team carbon 2009

ik ben er wel eens geweest.
service 100%
de prijzen zijn zo laag omdat hij ze zelf inporteerd.
worden in de fabriek bij raleigh gemaakt.
vriend van mij heeft 1 keer er een probleem mee gehad schijf was een slag in gekomen. heeft een hele nieuwe fiets gekregen(zullen nu wel de schijf vervangen aangezien ze die nu op vooraad hebben.) is weinig negatiefs over te melden.
het blijft een noname frame maar alles wat er op zit :-q
jacob-evers
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2281
Lid geworden op: ma 17 september 2007, 14:01

het is veel waar voor je geld. zelf vind ik het frame echt lelijk en zou ik liever een gazelle w6(reba/XT/XTR/Truvativ stylo) op internet bestellen voor circa 1100-1200 euro.
bikermark
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 4 juli 2007, 12:36

Hoi

Ben er toevallig weer eens geweest hadden weer nieuwe fietsen vond deze ook super http://www.fietssportief.nl/mountainbik ... _s_001/208 en ze vertelde daar dat de Pro 6 gerest zal gaan worden en dat de uitslag in het blad fiets komt van 2 januarie dus ik ben benieuwd.
bikermark
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 4 juli 2007, 12:36

getest dus
Gesloten