Hoe zijn wij dames eigenlijk begonnen met mtb'en?

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
m.

Dat vraag ik me nou af.

Ikzelf ben aangestoken door m'n vriend en als ik hier zo het forum doorlees ben ik volgens mij niet de enige die door vriendlief is aangestoken....
Tamarinde
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4416
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:56
Mijn mountainbike: Paid Attention..

Hmm..ik ben door mezelf aangestoken hoor :) Fiets was gestolen...en zo tijdje woon/werkverkeer gedaan op m'n cheapo-mtb...die dus snel het leven gaf door regen en pekel :)

Toen een "echte" bike gekocht om lekker te gaan biken, en vervolgens een vier maandjes later m'n been gebroken :)
hornet
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 31 oktober 2006, 16:30
Mijn mountainbike: specialized sworks

hmmm heb ook mezelf vergiftigd met het mtb virus, had al een racefiets maar wilde niet in de winter doorrijden, maar kon het toch niet laten en heb toen een vreselijk oude mtb gekocht die dus ook binnen 1 winter helemaal dood was.
ben inmiddels al aan m'n 3de mtb bezig en zit vaker in het bos dan op de weg.
brelsje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 11 juli 2007, 16:47
Mijn mountainbike: Cube Comp Series LTD
Contacteer:

Ik ben ook meegetrokken door mijn vriend, eerst stukken gefietst. Door de bossen op gewone fietspaden op mijn oma fietsje. Na een aantal keer toch maar besloten om wat flexibeler te worden en wat avontuurlijker... dus een mtb gekocht!
Een heel erg Beginnende MTB-ster....:D
Niet opgeven...blijven trappen...
Wildflower
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 10 mei 2007, 17:59
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper pro disc

Veel rpm-en.. dan gaat er vanzelf wat kriebelen ^^
piglet
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 6 april 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Moozes Sherpa FS

Ik ben eigenlijk aangestoken door een kennis en had al eerder een bike gekocht maar ben nu overgestapt op een fully en ga ook meer naar belgie mountainbiken nu.
Dat is de bedoeling,ik wil nu met een fully ook wel echte parcoursen rijden he :-D
piglet
Wmijn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 22:00
Mijn mountainbike: Rockhopper

Ik vond dat mijn vriendje te veel achte de PC zat en dus zochten we een sport die we beiden leuk zouden vinden. Hardlopen vond hij niets, hard fietsen vond ik weer niet je van het, maar fietsen door de bossen leek me wel wat. Fietsen geleend en na veel plezier besloten om eigen fietsen te kopen. En zo is't gekomen ;)
Ain
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 20 juli 2007, 14:41
Mijn mountainbike: oranjese fiets!

Ik ben door mijn vriend boven op een berg geplant op zijn fiets (nadat ik had toegegeven dat het me toch wel gaaf leek, de sportschool was ik ook meer dan beu)...
Toen na wat doodsangsten beneden aangekomen was heb ik een aantal maanden later toch mijn eigen fiets gekocht. Ik zou niet anders meer willlen!!
A Heretic mind is a Joy forever!
www.heretic-industries.nl
Joëlle86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 18 augustus 2005, 23:20
Mijn mountainbike: Kona Kula Supreme/ Corratec Miss C

Ik reed op een atb'tje toen ik wat jonger was. Deed veel aan buitensport in de Ardennen. Mijn papa nam me dan mee op de bike. Heel cool. Dat werd wat minder omdat ik wat ouder werd en alleen op vakantie ging..
Toen ik op vakantie meedeed aan een atb-tocht was ik weer helemaal verkocht. Een maand later was ik de trotse bezitster van mn Cube-je :) Ben er nu echt aan verknocht.. :lol:
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

8) Half door een vriendin en half door mijn ex... Die eerste had haar mtb een keer aan mij beloofd, om te proberen.. Mijn ex heeft me de beginselen geleerd!

Binnen een jaar reed ik "fanatiek" rond in het damesveld bij nationale wedstrijden! :-D

... Zo snel kan het gaan... :wink:
Irene
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: di 10 januari 2006, 23:45
Mijn mountainbike: Een mooie blauwe Trek

Ook aangestoken door m'n (ex) vriend... Ik mocht de fiets van zijn zus wel eens lenen en dat was altijd erg leuk! Een paar maandjes later had ik m'n eigen fiets :)
sherpaT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 24 april 2007, 22:42
Mijn mountainbike: Merida Ninety-Nine 2000

Ik ben er vanuit mezelf mee begonnen, dat fietsen op fietspaden in het bos is zo vreselijk saai met als enige afleiding het inhalen van 60 +ers ( wat je trouwens het beste kan doen als je van het fietspad afgaat omdat ze zoveel ruimte innemen op het fietspad en persee naast elkaar moeten blijven rijden )
Ben nu aan het proberen mijn vriend aan te steken en die vind de grote bospaden wel oke maar de single tracks toch wel erg hobbelig met al die boomwortels.
Misschien dat ik hem nog eens zover krijg een fiets met verende vork te kopen dan zal het vast beter gaan.
doe dit, doe dat, doe zelf ook eens wat
Debster
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 13:44
Mijn mountainbike: Kona Kula Deluxe SE
Contacteer:

Ik ben ook door mijn vriend aangestoken!!

We hadden samen 6 jaar geleden op Aruba eens gemountainbiked en dat was wel heel gaaf. Toen heeft hij gelijk een fiets gekocht, ik een jaartje later. Ben niet echt fanatiek begonnen, omdat ik heel veel aan hardlopen deed. Maar het mtb-en gaf me toch steeds meer een kick en was wel wat spannender dan die rondjes lopen....

Nu sinds 2 jaar erg fanatiek op de mountainbike. Geen wedstrijden, ik ben meer van de lange afstanden (marathons). Maar zit er steeds meer aan te denken om het toch maar een keer te wagen... :wink: !!
Vorig jaar Duchenne Heroes gereden (700 km in 7 dagen) en nu net terug van een heerlijke bike-vakantie in Zwitersland!!

Ben erg blij dat hij mij heeft aangestoken... :D !!

Groetjes,
Debby
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Nee, hoor gewoon uit mezelf.
Op vakantie vond ik het altijd leuk om een MTB te huren en dan lekker een route te biken. Toen ik een nieuwe sport zoch was de keuze snel gemaakt.
De overstap naar Freeriden heb ik aan Tanja van het forum te danken, die me enthousiast maakte.

Ik heb wel mijn vriend leren kennen door het mountainbiken ( via let's rides van het forum zelfs)
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Mijn ouders waren gestopt met roken en gingen fietsen, in het begin veel met ze meegegaan. Downhill door een kennis op de mountainbike vereniging, die zei 'dat is wel wat voor jou', was ook wel leuk, maar had daar eigenlijk geen geld voor. En ik had al een leuke xc bike. Maar uiteindelijk toch gaan doen :-)
Plaats reactie