Route Bladel - Reusel, ik kom er niet uit :s

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

Heb nu de route van Bladel 2x (geprobeerd) uit te rijden, maar het gaat elke keer mis :-{ .
Eerst met een collega van me gedaan, maar toen zijn we met een fietsbrug de snelweg over gegaan (volgens mij gewoon groene bordjes die ons de brug over wezen). We kwamen toen eigenlijk op de route van Eersel uit dus ik ga ervan uit dat we per ongeluk een verbindingsroute hebben genomen (wel irri dat die verbindingsroute dan niet met een andere kleur is aangegeven).
2e keer met mijn broer de route nog een keer geprobeerd... Op het punt waar ik met mijn collega de fietsbrug over was gegaan ontdekte ik ineens andere groene pijlen die de andere kant op ging. Toen natuurlijk die maar genomen. Route ging dit keer dus niet de snelweg over, maar we stonden veel te snel weer bij de auto (in bladel, bij de provinciale weg). Slechts 22km op het klokje terwijl de route 39km zou moeten zijn volgens mtbroutes.nl.
Weet iemand wat ik fout heb gedaan?

Weet iemand ook waarom de route Reusel bijna dezelfde kaart heeft als Bladel? (Link kaart Reusel / Link kaart Bladel). Er zitten wel kleine verschillen in trouwens. Is Reusel de meest linkse lus en Bladel de meest Rechtse???
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
mfhanske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 2 oktober 2006, 15:46
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp Carbon & Scott Scale 40
Contacteer:

Er zijn twee lussen verwerkt in de route namelijk lus 1 van 17km en lus 2 van 22km.
Als je goed kijkt naar de routekaart zie je de twee lussen.
http://www.rwcreusel.nl/Route_kaarten.html

En toch zijn hier de routes goed aangegeven, waar was je exact begonnen?

gr hans
My Bikes:
Specialized
Scott

Drommelsch Drommelsch en nog eens Drommelsch het zijn die clown en die acrobaat.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

het kaartje van de route van Bladel klopt niet op GPS-tracks.
Want als je vanuit bladel bij de autoweg aankomt moet je deze oversteken en dan bij het
afrijden van de brug.meteen het eerste zandpad links afslaan.

maar hier zitten 2 routes door elkaar. 1tje loopt rechts een singletrack in (ik meen de groene)
en de blauwe (?) loopt heel scherp links. hier ben je denk ik fout gereden.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bladel=groen
Eersel=blauw
Misschien is 't een goed plan om ook eens Eersel te rijden.
Groen en blauw komen in die hoek een paar keer bij elkaar.
Wanneer je Eersel rijdt hoef je de snelweg niet over, maar kom je dus wel een paar keer de groene bordjes van Bladel tegen. Dat maakt een hoop duidelijk.
Eersel heeft trouwens mijn voorkeur boven Bladel.
Groen gaat heen en weer de snelweg over, dus wanneer je Bladel rijdt en voor de snelweg omdraaid sta je zo weer bij de auto :wink:

Er zijn in die omgeving veel toertochten, grote kans dat die gpstrack niet van de vaste route maar van en tocht is.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

ThaSingleTrackMastah schreef:Groen gaat heen en weer de snelweg over, dus wanneer je Bladel rijdt en voor de snelweg omdraaid sta je zo weer bij de auto :wink:
Dat groen de snelweg over gaat is niet te zien op de kaart van mtbroutes.nl: Link route Bladel
maar ik heb een mountainbike kaartje gezien die een collega van me bij zich had en daar was wel te zien dat de route van bladel de snelweg overgaat en een deel bijna hetzelfde is als een deel van de route van Eersel.
Eersel is trouwens wel leuk idd, mijn favoriete route van omgeving Eindhoven.
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

De route van R.W.C. Reusel gaat dus wel over de snelweg heent. Het lijkt dus dat er verschillende routes zijn, met dezelfde naam :~

Wat is nu de juiste? Volgens R.W.C. Reusel is Bladel de blauwe route, en Eersel de groene. Volgens MTBroutes.nl dus precies andersom.
mfhanske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 2 oktober 2006, 15:46
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp Carbon & Scott Scale 40
Contacteer:

Even voor alle duidelijkheid.

Groen Palsroute, omgeving Bladel, 39 km "Kempische ATB vereniging 26 inch" Bladel

Blauw Witrijtroute, omgeving Eersel, 37 km "T.W.C. de Contente" Eersel

Rood Boscheindroute, omgeving Luyksgestel, 35 km "TWC De Grensrijders" Luyksgestel

Zwart Cirkelroute, omgeving Reusel, 15 km "R.W.C. Reusel" Reuse

Route reusel gaat helemaal niet over de snelweg heen.
Route bladel gaat over de snelweg heen en dus niet reusel.

het plattegrondje van mtbroutes.nl kloppen wel vaker niet, een tip voor het de toekomst als ergens een route wilt gaan rijden ff google en probeer erachter te komen welke club deze route beheerd en meestal hebben ergens op de site wel een routekaart staan. :-q

Gr Hans
My Bikes:
Specialized
Scott

Drommelsch Drommelsch en nog eens Drommelsch het zijn die clown en die acrobaat.
Farmerboy Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 14 maart 2005, 21:57
Mijn mountainbike: Scott Scale 10, Trek 8500
Contacteer:

Ik woon zelf in Bladel, en ken de route blind.. 8)
Er is een lus aan de andere kant van de snelweg, als je over de snelweg gaat, kan je links de bossen in, hier kan je de blauwe route van eersel aanpikken, maar als je verder naar links kijkt zie weer groene bordjes.

Dus als je van de viaduct afrijdt, dan maak je een bocht van 180 graden naar links zodat je op de groene route blijft.
Deze lus is geloof ik 17 km en hierna komt weer bij de viaduct uit. Deze steek je hierna weer over. Nu kun je rechts weer de bossen in en maak je de route was.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

mfhanske schreef: Route reusel gaat helemaal niet over de snelweg heen.
Route bladel gaat over de snelweg heen en dus niet reusel.
Ik bedoelde de route Bladel op de site van R.W.C. Reusel. :tong

Maar wel duidelijk nu. :-q Is wel handig voor als ik op vakantie ben (Vennebos). Ligt dus rechtstreeks aan de Palsroute. Viaduct over en daar de Witrijtroute.
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

yep helemaal duidelijk nu. Ik had nooit gedacht dat de kaartjes van mtbroutes.nl wel eens niet zouden kunnen kloppen.
Zoals jij het uitlegd Hans is het logisch. De 2e keer dat ik met mijn broer heb gereden ben ik dus meteen links het bos in gegaan (dus niet de snelweg over). Als je van de Eersel kant komt gereden over de brug is dat inderdaad net achter de brug meteen rechts.

Tnx voor de opheldering mensen :)

Nu heb ik alleen de cirkelroute nog niet gereden (Reusel), is die de moeite waard? Misschien een keer combineren met Eersel en/of Bladel.
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
Farmerboy Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 14 maart 2005, 21:57
Mijn mountainbike: Scott Scale 10, Trek 8500
Contacteer:

De Reusel route is niet zo heel spectaculair. Maar die van Bladel ook niet echt. Deze routes gebruik ik meer voor mijn conditie op pijl te houden.
De zwarte route is leuk voor een keer te rijden

De routes van eersel en luyksgestel (blauw en rood) vind ik persoonlijk meer de moeite waard.
Boonen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 17 november 2006, 20:11

Jongens, als jullie de route bij eersel nemen, denk dan twee keer na aub.. Ben daar vandaag geweest en het is er zo´n ontiegelijke puinhoop!

75% van de singeltrack stukken staan dik onder water. Je zakt vaak zomaar weg waar je het niet verwacht en er zitten leuke kuilen door kleine modderstroompjes..
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

het is overal erg nat op t moment...

wat ik me kan herinneren is dat de route van luijksgestel altijd net wat droger is dan de route van eersel

maar weer ontopic; blauw en rood (eersel en lijksgestel) zijn erg mooie routes, ik fiets ze doorgaans aan elkaar voor een mooie 80 km
Gaat het nu weer over het fietsen?
Malopiet
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 maart 2008, 01:24
Mijn mountainbike: Merida Matts SE
Contacteer:

Volgende week willen we Bladel fietsen.
Waar kunnen we het beste beginnen zodat we na afloop nog iets kunnen drinken of zo ?
Het blijft iedereen zijn hobby of zijn plezier !!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bladel bij het zwembad ?
Je kan ook in L'gestel starten, bij cafe De Drie Linden.
Dat ligt bij de start vd rode route (L'gestel).
Bladel vind ik zelf de minst aantrekkelijke van het stel, Eersel en L'gestel zijn qua route mooier.
Maar de route van Bladel sluit beter aan bij de plaatselijke horeca ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie