Vaals en omstreken

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

Vandaag, eindelijk na verplichtingen met pasen, de eerste 25 km gemaakt. Was lekker weertje 16 graden af en toe wat zon, beetje wind.

Vertrokken vanaf (thuis) Vaals, richting Aken (duitsland), Aken richting "oud lemiers" langs golfbaan richting Bocholtz

Afbeelding
Afbeelding

Daarna van Bocholtz naar "Baneheide", naar Nijswiller, naar Vijlen

Hier de kerk van Vijlen op de achtergrond
Afbeelding

verder via Harles, Holset weer naar Vaals, vanaf politieburo naar drielandenpunt gefietst

Afbeelding

Op het drielandenpunt aangekomen nog een rondje, klein stukje Duitsland via afdaling naar Gemmenich en dus weer terug omhoog maar nu vanaf Belgische kant

Afbeelding

Weer boven aangekomen terug naar huis gereden 8)

Afbeelding

Gr Tom :-q
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

Vrijdag 13-04-2007, 23 graden zonnig

8) Via google naar atb routes gezocht in limburg. Via reactie :-q van mensen die diverse routes aleens gereden hadden, had ik besloten de Mechelen route te gaan rijden, dit is een makelijke route in verhouding met de vijlen en gulpen routes :-D , omdat ik een beginer ben leek me dit het beste 8) .

Vertrokken om 13:00 uur in Vaals op de fiets naar Mechelen, na 7 km daar aangekomen naar het beginpunt zoeken :-?

Afbeelding

Hier wordt je ook niet echt vrolijk van

Van Mechelen richting Gulpen via landweggetjes , voor Gulpen richting Partij, van Partij langs voetbalveld naar Whalwiller daar flinke klim (alleen jammer dat het op asvalt is) richting Wittem.
Afbeelding

Toen richting Eys/trintelen via een klimmetje.
Afbeelding


Over het spoor van het "Miljoenenlijntje"
Afbeelding

Van Trintelen weer richting Eys, kleine afdaling via een smalle veldweg met diepe smalle sporen van tractor banden :o , hier naar beneden op mijn bek gegaan :D , kwam in spoor terecht maar daar lagen losse bakstenen die door iemand gedumpt waren en kon niet meer uit het spoor komen was te diep.

Weer klimmetje
Afbeelding

Toen afdaling naar Eys via Eys richting Baneheide
Afbeelding
Hoorde een vreemd geluid bij achterwiel.......zat een takje met een doorn in mijn band :cry:

toen naar Nijswiller,via Nijswiller langs modelvliegtuigveld binnen door weer naar Mechelen via wat om weggetjes 8)

En weer terug naar Vaals gefiets om daar de band te plakken :wink:

Conclusie: Geen zware route, leuke klimmetje erin, route duidelijk, wel wat veel asvalt, ben ongeveer 1uur en 20 min onderweg geweest. 8)

40 km gefietst bij aankomst in Vaals

Gr. Tom
Laatst gewijzigd door kleinetom op za 14 april 2007, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

40 km in 1 uur en 20 min --> 30 km/uur :o
Niet slecht voor een beginner (en met een lekke band....) :lol:
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

RoelC schreef:40 km in 1 uur en 20 min --> 30 km/uur :o
Niet slecht voor een beginner (en met een lekke band....) :lol:
:oops: nee die 25 km van de route, heen en terug naar huis niet mee gerekend :-q (en doorn pas thuis eruit getrokken, band was niet leeg)
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

Wanneer: Zondag 15-04-2007
Temparatuur: 26 graden, zonnig
Waar: Vaals,Duitsland,Vijlen,Harles,Vijlerbos,Elzet,Belgie,Vaals
Afstand: 27 Km
Wie: Luc-SPECIALIZED, Sacha-GIANT, Ik-SPECIALIZED

Sacha op zijn GIANT
Afbeelding
in het zonnige zuiden
Afbeelding
Afbeelding

Luc met zijn nieuwe SPECIALIZED
Afbeelding
Afbeelding

Sacha en ik
Afbeelding
Afbeelding


Zeer geslaagde zondag ochtend :-q
Paranoy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 431
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 12:53
Mijn mountainbike: Stumpjumper HT Expert custom
Contacteer:

Verslagen zien er goed uit.
als ik weer een fiets heb (omdat die van mij zijn gejat) lijkt het mij leuk om een keer mee te gaan.

Fietsen jullie trouwens zonder helm?? :o
Lijkt mij niet zo verstandig.
for once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return. (Leonardo da Vinci)
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

Paranoy schreef:Verslagen zien er goed uit.
als ik weer een fiets heb (omdat die van mij zijn gejat) lijkt het mij leuk om een keer mee te gaan.

Fietsen jullie trouwens zonder helm?? :o
Lijkt mij niet zo verstandig.

:-D Natuurlijk mag je eens mee als je zin hebt, weet je al iets meer betreft verzekering van fiets?

:oops: :oops: ben nog altijd op zoek naar een helm, zonder rijden is
inderdaad niet zo slim, ga daarom ook niet voluit bij steile afdalingen :(

8) Gr Tom
Paranoy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 431
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 12:53
Mijn mountainbike: Stumpjumper HT Expert custom
Contacteer:

De 24e komt iemand van de verzekering kijken.
ik weet eigenlijk niet waarvoor. de fietsen staan er niet.
't zal wel voor de sporen van inklimming zijn ofzo.

En ik maar denken dat jullie een goede LBS in het dorp hadden liggen (Bikes 4 Fun). Lijkt mij dat je daar ook de fiets hebt gekocht.
Die heeft vast en zeker een goede helm voor jou liggen.

ik denk er zelf aan om mijn nieuwe bike in vaals of in kerkrade bij tomacycles te kopen.
for once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return. (Leonardo da Vinci)
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

zie pb
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

8)
Datum: 19-04-2007, donderdagochtend
Temp: 12 graden
Route: Epen/vijlen route
afstand: 25 km

Officieel start punt in Epen ( heet op internet Epenroute maar in Epen is het gewoon de Vijlenroute) :~
Afbeelding

Besloten om de Epen route terijden omdat deze ook vlakbij Vaals (maar 2 km) voorbij komt ben ik , in Harles begonnen met de route.

Afbeelding

Werd meteen getrakteerd met een leuke klim :D

Afbeelding

Daarna langs de grens met Belgie richting Epen via leuke afdalingtjes en korte klimmetjes :-q

Afbeelding

In sommige afdalingen laggen flink wat losse stenen/puin, na afdaling meteen weer korte steile klim

Afbeelding

Afbeelding

Via Epen ( boven bij camping afdaling lagen 4 bomen over de weg) naar Mechelen,Vijlen en weer terug in Harles.
Leuke route, vanalles wat, bos ,veldweggetje, klimmetjes en afdalingen en een MOOIE OMGEVING :-q

Omdat ik niet gestart was in Epen had ik het begin veel klimmetje daarna vanuit Epen niet zoveel berg op rijden meer:( weet ik dat voor de volgende keer :wink:
DopeMan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: za 5 augustus 2006, 18:12

Jow!

Die foto's zien er goed uit!!! Maybe moeten we (zoals Paranoy al zegt) eens afspreken om eens samen met de "vaste groep Rondom Heerlen" deze routes te gaan fietsen. Ik en nog 3 bike-maten van me wilden sowieso al eens richting Vaals en omstreken gaan MTB-en.

Groetjes.

PS: Hier brengen wij veel tijd in de weekenden door!
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

DopeMan schreef:Jow!

Die foto's zien er goed uit!!! Maybe moeten we (zoals Paranoy al zegt) eens afspreken om eens samen met de "vaste groep Rondom Heerlen" deze routes te gaan fietsen. Ik en nog 3 bike-maten van me wilden sowieso al eens richting Vaals en omstreken gaan MTB-en.

Groetjes.

PS: Hier brengen wij veel tijd in de weekenden door!
:-q Kunnen inderdaad eens afspreken, kan ik in de tussen tijd nog wat oefenen :D , route Heerlen wil ik ook eens gaan rijden heb je daar foto's van?? Heb alleen niet elk weekend vrij :((

Gr. Tom
DopeMan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: za 5 augustus 2006, 18:12

Nope, heb geen foto's van de route. Alleen wat "groepsfoto's" maar dat is niet interessant als je een indruk van de routes wilt krijgen ;-)
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

Datum: 22-04-2007 Zondag morgen/middag
Temp: 24 graden zonnig
Route: Gulpen route
Afstand: 25 km volgens bord, na einde 22,8 km op teller


Om 10:30 uur vertrokken in Vaals naar Gulpen op de fiets (11,6 km)

Bij het start aangekomen ff de route bestudeert (start is bij zwembad/klimhal)

Na 50 meter wordt je meteen getrakteerd op een korte maar steile klim. :D

Afbeelding

Route bestaat uit korte afdalingen en pittige klimmetjes ( althans voor mij dan :wink: )

Afbeelding

Obstakel tijdens klim : :cry:

Afbeelding

Obstakels tijdens afdaling: :-{

Afbeelding

Route is afwissellend, ik was eigenlijk te laat vertrokken er waren veel wandelaars op de route. Kon ook komen doordat de Amstel Gold race vandaag was. 8)

Afbeelding

Laatste stukje van de route is helaas een paar km over asvalt.

Afbeelding

De Gulpen route vindt ik tot nu toe de zwaarste tegen over de andere routes. Korte afdalingen met meteen weer korte klimmetjes.


Daarna weer terug naar huis gefietst: totaal 46,8 km gefietst

Mocht je ooit in de buurt zijn is deze route een aanrader :-q , mooi uitzicht

Gr. Tom
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Hoe komt die fiets toch altijd op de foto's? Rijdt er ook iemand op?

Ik ben ook wel eens in de buurt daar te vinden. We kunnen wel eens samen biken op de mechelen of gulpenroute. Dopeman mag dan ook wel mee :)

Hoe lang had je over de routes gereden? Dan weet ik of ik wat moet bijtrainen :P (Oh ik zag 1 uur 20 voor mechelenroute, dan hoef ik me niet zoveel zorgen te maken, ik had hem laatst voor het eerst in zeer slechte vorm in 1 uur 6 gereden).

Tis wel jammer dat die borden met de routes er heel slecht aan toe zijn. Wordt blijkbaar niks meer aan gedaan.

Gulpen is ook de zwaarste, maar ook de mooiste route die je in het zuiden vindt.

Wordt wel tijd voor een helm, als je valt op zo'n afdaling waar je als je je alleen maar laat rollen al 60 rijdt, dan hoef je niet meer te kijken als iemand daar valt. Die kun je gewoon laten liggen. Ik heb die afdaling bovenaan de keutenberg eens met 75 afgereden. Maar dat doe ik ook niet meer.
Plaats reactie