Wielerseizoen 2007

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

Karstens Kroon's column in het Dagblad van het Noorden 27 februari 2007

Afbeelding

Paal

De eerste etappe van de Ronde van Californië van San Francisco naar Santa Rosa. Mijn eerste koersdag van het jaar. Na een hoop nerveus gedoe stevende het af op een massasprint. Ik reed aan de kant van de weg, we reden ongeveer 55 km/u en ik reed achter JJ Haedo, een renner die nieuw is in onze ploeg. Hij gaat het helemaal maken, gaat één van de beste sprinters van de wereld worden. In deze etappekoers won hij 2 massasprints. Hij is Argentijn, en heeft altijd op de baan gereden, waardoor hij enorm goede reflexen heeft. Hij kon de stoeprand ternauwernood ontwijken, ik niet. Ik vloog over de kop, landde op mijn rechterkant in het grind. Even dacht ik op tijd tot stilstand te komen voor een paal, maar helaas klapte ik er met mijn borst tegen. Ik zwiepte om en kwam met mijn rug tegen een andere paal tot stilstand.

Even later meldde ik me op de eerste hulp van het ziekenhuis in Santa Rosa. Wat een verschrikkelijke chaos. Eerst was ik een kwartier bezig om formulieren in te vullen, in Amerika moet het 100% zeker zijn dat je verzekerd bent, anders word je niet geholpen. Toen werd me gezegd dat ik plaats moest nemen in de wachtkamer. Ik had mijn koerskleren nog aan, zat helemaal onder het stof en ik bloedde uit schaafwonden op mijn enkel, kuit, knie, dijbeen, kont, elleboog en onderarm. De wachtkamer zat vol met apathisch kijkende mensen, het ziekenhuis was zwaar onderbezet.

De oorlog in Irak kost Amerika 177 miljoen dollar per dag, de democraten gaan aan 4 jaar niet genoeg hebben om de rotzooi van Bush op te ruimen.

Ik verrekte van de pijn, en was bang dat de wonden zouden gaan infecteren. Ik weet dat ze in Amerika doodsbang zijn dat je doodgaat in een ziekenhuis omdat je niet geholpen wordt, want dat gaat ze geld kosten. Na een uur wachten zei ik dat ik me duizelig voelde, en binnen een minuut zat ik in een behandelkamer. Mijn pols en bloeddruk werd gemeten, maar toen duidelijk was dat ik niet doodging lieten ze me daar nog een uur liggen. De röntgenfoto’s zeiden dat mijn ribben niet gebroken waren dus ben ik de dag erna weer gestart. Ik heb de koers met veel pijn uitgereden, en gisteren ben ik weer thuis gekomen. ’s Nachts moest ik niezen, en viel ik bijna flauw van de pijn. Ik voelde het kraken in mijn rug. Ik kom net uit het (voorbeeldige) ziekenhuis in Lanaken, en heb blijkt dat ik toch een rib in mijn rug heb gebroke
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
--patrick--
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1049
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 18:06
Mijn mountainbike: Giant xtc 4 2005,Mavic 717, LX
Contacteer:

Karsten schrijft altijd heerlijke stukjes!
Juan is de Man!!
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Hij zal de klasiekers moeten missen denk ik.
Hij schrijft leuk!
--patrick--
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1049
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 18:06
Mijn mountainbike: Giant xtc 4 2005,Mavic 717, LX
Contacteer:

Staat helaas nergens wanneer zijn eerste wedstrijd weer zal zijn.
" Waarschijnlijk mist hij het voorseizoen" Hopelijk zijn AGR en LBL haalbaar.
Juan is de Man!!
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

Raboploeg dreigt Tour te missen

De Rabobank-wielerformatie dreigt deze zomer de Tour de France te missen. Indien de ploeg van Michael Boogerd volgende week zondag niet aan de start van Parijs-Nice verschijnt, kan het een uitnodiging voor de Tour de France vergeten. Dat heeft Patrice Clerc, de hoogste directeur van de Tour-organisatie ASO, in een exclusief interview met deze krant aangegeven.

"Wanneer een ploeg zich nu onder druk laat zetten door de internationale wielerunie UCI om niet te starten in Parijs-Nice, dan zie ik niet in waarom dat team een andere mening inneemt voor andere wedstrijden zoals de Tour en Parijs-Roubaix”, geeft Clerc aan.

De Rabobank-formatie heeft voorlopig nog geen standpunt ingenomen over deelname aan Parijs-Nice. Het wacht de vergadering van ploegen van morgen af. Ook de andere ProTourploegen lopen immers het risico dat ze de Tour moeten missen. Clerc benadrukte gisteren dat diverse topteams hem al verzekerd hebben dat ze van start gaan.

Op het kantoor van ASO werd gesproken over liefst tien A-ploegen. " Ondanks dat de UCI deze ploegen met sancties dreigt, zal een groot aantal teams Parijs-Nice rijden”, aldus Clerc.

door Raymond Kerckhoffs


Het zal wel loslopen denk ik......
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
--patrick--
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1049
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 18:06
Mijn mountainbike: Giant xtc 4 2005,Mavic 717, LX
Contacteer:

tuurlijk, de tour laat echt de ploeg met de nummer 5 van 2006, de smaakmakers in de bergen van 2006 en de ploeg met 4 ritoverwinningen en de bolletjestrui thuis hoor!
Juan is de Man!!
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Mwoach, ik weet het niet.

Er is een serieuze stammenstrijd aan de gang tussen de UCI en de ASO. De teams hangen ertussen in, wanneer ze de interessante wedstrijden van het seizoen willen rijden.

Het kan met een sisser aflopen, maar net zo goed kan de vlam dit keer in de pan slaan.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

Voor de strijd valt ook zeker wat te zeggen.
Maar als het op $$ aankomt, hebben ze
elkaar veel te hard nodig, lijkt mij.
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

UCI geeft teams groen licht voor Parijs-Nice

BRUSSEL - Na een marathonvergadering van tien uur
zijn de internationale wielerunie UCI en Tourorganisator ASO
in de buurt van een akkoord. Vandaag zullen beide partijen
op initiatief van de ProTour-ploegen opnieuw om de tafel gaan.

Duidelijk is wel dat Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico
door de UCI weer op de internationale kalender worden gezet,
waardoor alle ProTour-ploegen van start kunnen gaan.
In beide rittenkoersen zal Unibet.com niet aan de start komen.
Wel zal de Zweedse ploeg een voorkeursbehandeling krijgen bij
het uitdelen van de wildcards bij de andere wedstrijden.
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
--patrick--
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1049
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 18:06
Mijn mountainbike: Giant xtc 4 2005,Mavic 717, LX
Contacteer:

gelukkig is dit ook weer geregeld, kunnen we weer genieten!

Vooral bij omloop het volk al genoten van Flecha!
Juan is de Man!!
--patrick--
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1049
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 18:06
Mijn mountainbike: Giant xtc 4 2005,Mavic 717, LX
Contacteer:

Wat een overwinning voor Freire zeg, top!
Juan is de Man!!
Plaats reactie