Route Zoetermeer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Motas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 juli 2005, 16:56

Dag mensen,

Ik ben pas een week in het bezit van een bike en nu wil ik zondag wel eens een echte MTB route rijden. Nu zat ik te denken aan de route in Zoetermeer. Ik moet er een kilometertje of 20 voor fietsen om er te komen (vanuit omgeving Leiden)... en nu is mijn vraag. Jullie kunnen mij vast vertellen:

Is het wel te doen voor een beginner, of iets te heftig om mee te starten?
Hoe lang is het parcour?

Thanks!
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Motas schreef:Dag mensen,

Ik ben pas een week in het bezit van een bike en nu wil ik zondag wel eens een echte MTB route rijden. Nu zat ik te denken aan de route in Zoetermeer. Ik moet er een kilometertje of 20 voor fietsen om er te komen (vanuit omgeving Leiden)... en nu is mijn vraag. Jullie kunnen mij vast vertellen:

Is het wel te doen voor een beginner, of iets te heftig om mee te starten?
Hoe lang is het parcour?

Thanks!
Volgens mij is het best een leuk parcourtje en niet al te lang (ik dacht een km of 10) en is vrij pittig.

Gewoon gaan rijden en als je het niet trekt dan loop je gewoon omhoog. Vaak rijden dan gaat het steeds beter.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Het deel dat uitgezet is met pijltjes is erg kort. Erachter ligt een gebied waar bijvoorbeeld het NK parcours over loopt, maar dat is niet uitgezet. Voor een beginner is het dus niet zo handig om een goede route te vinden.

Zwaar..... ach op je eigen tempo is alles goed te doen, toch?


Helaas ben ik dit weekend niet thuis, anders had ik je graag het parcours laten zien. Misschien iemand anders hier?
Trainen is voor mensen zonder talent!
Motas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 juli 2005, 16:56

Sven schreef:Het deel dat uitgezet is met pijltjes is erg kort. Erachter ligt een gebied waar bijvoorbeeld het NK parcours over loopt, maar dat is niet uitgezet.
Bedankt voor de reactie Sven.Zoiets dacht ik al te begrijpen van mtbroutes.nl. Vreemd dat de bewijzering ontbreekt op een parcour waar zo veel gereden wordt.

Ik ga iig wel het weekend (mocht het niet stortregenen). Zwaarte van het parcour maak ik me niet meer zo druk om...met 27 versnellingen moet je toch wel een heuvel op kunnen komen...ligt er inderdaad alleen aan in welk tempo.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Je kunt makkelijk zelf een route maken op het stuk erachter. Ik zal proberen uit te leggen hoe je daar kunt rijden.

Het uitgezette deel van de route begint schuin tegenover de klimwand. Als je na alle klimmetjes (een stuk of vier) en afdalinkjes een stuk parallel aan een asfaltweg rijdt, dan kun je linksaf langs een hek. De weg en de route gaan naar rechts, dat moet jij dus niet! Direct weer links loopt een fietspad over een wildrooster. Als je daarna direct rechtsaf een paadje in rijdt (heuvelop) en aan de andere kant van de heuvel weer naar beneden, dan zie je recht voor je een wat hogere klim. Alles wat je dan ziet is goed begaanbaar. Je zult ook veel sporen zien, waaraan je misschien de route kunt afleiden.

Succes en binnenkort spreken we wel een keer met wat meer mensen af om daar te gaan rijden, dan kun je zo mee.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Motas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 juli 2005, 16:56

Perfect, zondag dus op zoek naar een wildrooster en sporen :-D .Moet lukken! Thanks
composite
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: do 15 september 2005, 22:18
Mijn mountainbike: Giant nrs 1 composite

Hoi Motas.

Ik rij zelf gemiddeld 3x per week dit parcour. dit varieert de ene dag van 1 ronde van 10km en de andere dag 2 tot 3 ronden van 10km.
Het is een leuk en single track parcour met veel leuke en steile soms technische klimmetjes waarvan een groot stuk als nk route gebruikt wordt. de ondergrond is hard overhet algemeen behalve in het stuk bos.
je vraag of het te doen is ? gewoon doen klaar uit en dan op je eigen manier en niet gek laten maken door mede bikers want dan ga je kapot.
zelf ben ik 6 jaar geleden ook zo begonnen en je merkt hoe snel je vorderingen maakt, ik stond soms te kotsen bovenaan een klim. En nu knal ik er fluitend over heen.

succes tot in zoetermeer
It's not the destination, it's the journey
* NK parcour Zoetermeer.
Menno916
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: di 2 januari 2007, 15:59
Mijn mountainbike: Pilot Primum / Giant Fathom
Contacteer:

Begin ff in een oud topic, hier staat al eea over het parcours.

Aangezien de zomertijd weer bijna ingaat is het voor mij weer bijna tijd om 's avonds nog wat rondjes te gaan maken. Woon zelf in Zoetermeer en zal vanaf komende week zeker 2 a 3 maal per week 's avonds een paar rondjes gaan doen op het parcours, kan de spinningfiets lekker de kast weer in. Voorwaarde is voor mij wel dat het parcours redelijk begaanbaar is, is in Zoetermeer niet altijd het geval door enkele stukken waar je amper meer door heen komt door de bagger. Ben er vanmorgen langsgefietst en zoals het er nu uitziet moet het nog wel lukken. Zijn er meer mensen die op doordeweekse avonden van plan zijn wat te gaan trainen op dit parcours??

Menno
composite
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: do 15 september 2005, 22:18
Mijn mountainbike: Giant nrs 1 composite

Yep, de uren om te rijden worden weer langer. :-q Ik ben zelf weer een maand geleden gestart om de frequentie op tevoeren van 1 (weekend) naar nu 2 en volgende maand naar 3x per week 8).
Afgelopen tijd lag het er belabbert bij. heel veel modder en veel water op plekken waar het normaal nooit lag :~ Gelukkig hebben we een droge week achter de rug en dat heeft het parcour goed gedaan. Alleen bij het bosgedeelte " beneden langs" is er een slecht stuk waar je wegzakt. :-{ Ik ben nu in de opbouwfase ..valt niet mee om weer uit de winterslaap tekomen
:D
It's not the destination, it's the journey
* NK parcour Zoetermeer.
Menno916
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: di 2 januari 2007, 15:59
Mijn mountainbike: Pilot Primum / Giant Fathom
Contacteer:

composite schreef:Yep, de uren om te rijden worden weer langer. :-q Ik ben zelf weer een maand geleden gestart om de frequentie op tevoeren van 1 (weekend) naar nu 2 en volgende maand naar 3x per week 8).
Afgelopen tijd lag het er belabbert bij. heel veel modder en veel water op plekken waar het normaal nooit lag :~ Gelukkig hebben we een droge week achter de rug en dat heeft het parcour goed gedaan. Alleen bij het bosgedeelte " beneden langs" is er een slecht stuk waar je wegzakt. :-{ Ik ben nu in de opbouwfase ..valt niet mee om weer uit de winterslaap tekomen
:D
Klopt, lag er idd erg slecht bij. Fiets zelf elke dag naar mn werk (voorburg) en rij er op de terugweg elke dag langs om te kijken hoe het er bij ligt (hoezo lentekriebels :lol: ). Het wordt me nu nog net ff te vroeg donker om 's avonds op het parcours te fietsen. Winterslaap zal hopelijk wel meevallen, heb redelijk veel TT's gereden en fiets elke dag naar mn werk. Wil gewoon weer lekker gaan crossen om de laatste kilo's eraf te fietsen en wat meer vaardigheid in het ATB-en te krijgen (nog geen jaar mee bezig nl) en uiteraard omdat ik het ook erg leuk ben gaan vinden. (maak waarschijnlijk dit jaar nog af met voetballen en word daarna ws lid van dirty hill)
composite
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: do 15 september 2005, 22:18
Mijn mountainbike: Giant nrs 1 composite

Oke dan...Het ligt er aan hoe laat je thuis bent..Volgende week is het weer een uur langer licht 8)
en dan kan je tot 20:30 rijden. miss kom ik je tegen. ik ben er vaak vanaf 19:00
Doelstelling is weer klaar te zijn voor enkele leuke lange georganiseerde routes dit jaar zoals o.a de 2 daagse Mergelland route :-q
It's not the destination, it's the journey
* NK parcour Zoetermeer.
Menno916
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: di 2 januari 2007, 15:59
Mijn mountainbike: Pilot Primum / Giant Fathom
Contacteer:

composite schreef:Oke dan...Het ligt er aan hoe laat je thuis bent..Volgende week is het weer een uur langer licht 8)
en dan kan je tot 20:30 rijden. miss kom ik je tegen. ik ben er vaak vanaf 19:00
Doelstelling is weer klaar te zijn voor enkele leuke lange georganiseerde routes dit jaar zoals o.a de 2 daagse Mergelland route :-q
Dan kom ik je vast wel tegen, ben je er nu ook al vanaf 19.00 uur, lijkt me toch net iets te donker??
composite
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: do 15 september 2005, 22:18
Mijn mountainbike: Giant nrs 1 composite

Is goed EEN GIANT moet jou toch opvallen. :lol: ..nee ik ga nu iets eerder van mn werk en ben er dan rond 17:00 / 17:30 .Maar dat kan dan 1900 worden
It's not the destination, it's the journey
* NK parcour Zoetermeer.
Menno916
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: di 2 januari 2007, 15:59
Mijn mountainbike: Pilot Primum / Giant Fathom
Contacteer:

composite schreef:Is goed EEN GIANT moet jou toch opvallen. :lol: ..nee ik ga nu iets eerder van mn werk en ben er dan rond 17:00 / 17:30 .Maar dat kan dan 1900 worden
Zeker een "plastieken" giant :lol: net als die van mij. Kom er zelf nu elke dag langs uit mn werk rond 17.15 uur, op een renault fiets (geel/blauwe formule 1 kleuren).
Plaats reactie