Bike2build.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Jasper11
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 23 oktober 2006, 09:25
Mijn mountainbike: is modderig
Contacteer:

Ik wou dus even een manitou --> Hayes adapter bestellen.. 16 euro koste het adaptertje.
Toen schrok ik toch wel even van de 12.50!!! verzendkosten. Ik heb laatst een pakketje verzonden en dat kon tot 10KG voor 6.20.. Ik neem niet aan dat een adaptertje meer als 10KG is :D ....
Weet iemand anders waar ik ook adapters kan bestellen zodat mijn 180mm schijf op de voorvork past? :-q
Laatst gewijzigd door Jasper11 op vr 24 november 2006, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Jasper11 schreef: Weet iemand anders waar ik ook adapters kan bestellen zodat mijn 180mm schijf op de voorvork past? :-q
Gewoon even langs een goed gesorteerde bikeshop gaan. Die heeft m wellicht nog op voorraad liggen ook en anders kan ie binnen een paar dagen binnen zijn (48u of zo).

Niet alles is even handig om op het internet te bestellen hoor ;)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Jasper11 schreef:Ik wou dus even een manitou --> Hayes adapter bestellen.. 16 euro koste het adaptertje.
Toen schrok ik toch wel even van de 12.50!!! verzendkosten. Ik heb laatst een pakketje verzonden en dat kon tot 10KG voor 6.20.. Ik neem niet aan dat een adaptertje meer als 10KG is :D ....
Ik vind het heel normaal.

Een bedrijf levert een bepaalde dienst, in dit geval B2B, ze moeten het inpakken en wegbrengen naar een verzendbedrijfje (bijvoorbeeld TNT)

Waarom zou je enkel de kosten die het verzendbedrijf in rekening brengt hoeven te betalen? B2B maakt toch ook kosten?

Iets is duur en iets kost veel, duur kosten bestaat niet ;)
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Gewoon bij een bedrijf bestellen die wel normale tarieven hanteert, ben je van het probleem verlost. :-D Scheelt jou ergenis. Diegene die het wel willen betalen, moeten vooral blijven bestellen. Prima shop verder.
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

msxx schreef:Ik vind het heel normaal.
Een bedrijf levert een bepaalde dienst, in dit geval B2B, ze moeten het inpakken en wegbrengen naar een verzendbedrijfje (bijvoorbeeld TNT)

Waarom zou je enkel de kosten die het verzendbedrijf in rekening brengt hoeven te betalen? B2B maakt toch ook kosten?

Iets is duur en iets kost veel, duur kosten bestaat niet ;)
Eeuuh.. leuk verhaal msxx, maar waarom kan het hier http://www.futurumshop.nl/ wel incl. gratis verzenkosten? Nou wil ik niet zeggen dat ze alles hebben tbv bikeonderdelen, maar wat ze hebben is best goeiekoap en gratis verzenden.
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Elk bedrijf bepaalt zelf zijn prijssetting, het is eerder de vraag of iets duur is of niet.

Ze hebben meer werk aan te verzenden pakketjes en dat meerwerk hoeft toch niet perse gratis te zijn?

Bovendien; futurumshop is een typisch voorbeeld van een onlinewinkel met een zeer beperkte hoeveelheid artikelen, B2B is een goede LBS met tevens onlinewinkel en een zeer ruime stock (en dus meer kosten)
Wat mij betreft vergelijk je dus appels met peren
Een gewezen verslaafde
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

msxx schreef:Bovendien; futurumshop is een typisch voorbeeld van een onlinewinkel met een zeer beperkte hoeveelheid artikelen, B2B is een goede LBS met tevens onlinewinkel en een zeer ruime stock (en dus meer kosten)
Wat mij betreft vergelijk je dus appels met peren
Futurumshop heeft idd veel minder aan fietsonderdelen, maar dat had ik hierboven al gezegd volgens mij. Maar wat ze hebben op bikegebied is vergelijkbaar met bike2build, maar dan wel nog steeds incl. gratis verzenden.

Ik zou hier http://www.bike-components.de/ is kijken, verzendkosten van max. €5,=. En veel voorraad
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Je blijft vergelijken met andere sites, zoals al gezegd: elk bedrijf bepaalt zijn eigen prijssetting.

Maar de vraag of het een redelijke vergoeding is voor het inpakken, dát is de vraag die ik miste en nog steeds mis in dit topic

Wat is er mis mee om voor die tijd te moeten betalen?
Een gewezen verslaafde
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

msxx schreef:Wat is er mis mee om voor die tijd te moeten betalen?
Laten we het er maar op houden dat je goed moet rondkijken op internet, wil je niet teveel betalen.
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Idd! En op basis van de verschillende tarieven moet ieder voor zich maar bepalen of hij/zij dat redelijk vindt.
embee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 4 januari 2004, 16:26
Mijn mountainbike: Mountain Cycle San Andreas

Ben zelf al enkele keren geschrokken van de verzendkosten van B2B;
dus maar niet bestelt. Voor de schijfremadapter vroegen ze 12,50 euro
en voor de bijbehorende verzendkosten 19,50 euro!
Bij de LBS kostte de adapter 35 euro.
Heb hem op de duitse ebay bestelt, inclusief verzendkosten voor 16 euro.
YoR
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 20 oktober 2006, 15:00
Mijn mountainbike: Giant ATX
Contacteer:

Toevallig dat ik nu dit topic lees.
Ik was ook van plan een paar dingetjes te bestellen bij B2B.
Toch maar niet gedaan omdat ik de verzendkosten te hoog vind. :-?
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

ik vindt die verzendkosten ook belachelijk bij b2b, heb toevallig daar net ook een bestelling gewoon per regulieren post, kostte 7,50 verzendkosten.
Maar goed, ze hebben wel ontzettend veel en leveren snel en goed en tegenwoordig ook met IDeal betalen...
In Duitsland kunnen ze het wel, daar rekenen ze 4 euro verzendkosten...
je kunt ook eens op ebay kijken: klik
of bij bike-components: klik
sgsdebruijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper M4 en nog wat Rocky's
Contacteer:

jaja in Duitsland kopen en bij B2B mekkeren of zij garantie geven zeker als het verrot is.

Jij gaat een product bestellen daarvoor is het volgende nodig.

website met bestelsysteem
voorraad
medewerkers
doosje om in te pakken
misschien wat opvulzooi
plakband
en dus tijd

aangetekend verzenden is noodzakelijk omdat mensen anders gaan mekkeren dat ze het niet hebben ontvangen en dat soort zaken.
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

sgsdebruijn.. dat heeft elke webshop nodig. En aangezien een massa webshops het voor een veel lagere prijs ook netjes bij je kunt laten bezorgen is het logisch dat er een discussie ontstaat over die hoge verzendkosten.
Plaats reactie