Amerongenroute gefixed

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Hoe ligt het parcours er nu bij? Rodger had het donderdag vrij modderig, maar morgen (zaterdag) zou ik op zich wel weer eens de RR eronder willen hebben.

Kunnen de RR al of wordt dat (met name rond de 'geul') te veel glibberen??
het tuig

Op goedevrijdag(avond)lag er hier en daar wat modder,echt van die dikke drap modder.Met mijn versleten Skinny-Jimmy achter en frisse Skinny-Jimmy voor was het buitengewoon goed te rijden!
Met RR's lijkt het mij totaal geen probleem omdat het steeds maar kleine stukjes zijn!

Succes! :-q
Gike
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 15 maart 2006, 13:24
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock Comp.

Op Nobby Nic's was het gisterenavond ook een groot feest! Voor het eerst dit jaar weer eens onder de 50min kunnen rijden :-D .
Everybody's running, but half of them ain't looking
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Vandaag met de nobby nic voor en de RR achter ging monster. Toch vier en een halve ronde gereden en heen en weer naar renswoude toch een goeie 85 kilometer kunnen rijden.Zag eruit als een varken.Maar het was ontzettend lekker weer.
Dus zak maar zegge
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

2e paasdag in Amerongen geweest, mooie route overigens :-q Alleen het begin van de 16Km aan de Bergweg was wat modderig. Moet zeggen dat er een paar leuke klimmetjes bijzitten, als je het vergelijkt met het vlakke Dorst en Drunen. Ook komt daar een fully helemaal tot z'n recht, we hebben 2x de 16Km en de 6Km gereden. Hier komen we zeker terug.

Als het nog kan willen we eigenlijk ook wel aan die marathon cyclo voor 17 juni meedoen, of zitten ze al aan de max.
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

SnelleJonge schreef:Als het nog kan willen we eigenlijk ook wel aan die marathon cyclo voor 17 juni meedoen, of zitten ze al aan de max.
100 km. Huidige stand voorinschrijvingen: 103 deelnemers
50 km. Huidige stand voorinschrijvingen: 78 deelnemers

Aanmelden kan via http://www.mbc-cyclo.nl
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Afgelopen zondag de fiets weer op de auto geladen en naar Leersum gereden om de Amerongen route te doen vanaf 't startpunt van de Zuylensteinse route, op de Scherpenzeelseweg.

Maar ... ik ben blijven hangen in de Zuylensteinseroute, meer afwisseling en (naar achteraf bleek) net zo veel hoogtemeters als Amerongen. Bovendien meer variatie in terrein en klimmetjes die toenemen in steilte (?? is dat ABN). 4 rondes gedaan en daarna via de verharde verbinding de Lombokbos (slecht gemarkeerd / veel vernield) als uitrijroute.

Ik vond het een erg leuk stukje biken, nu nog wat wegkilometers erbij voor de conditie en inschrijven voor de korte cyclo van Amerongen.
Als ik naar de uitslagen van vorig jaar kijk moet ik toch echt 22 gem. :-D rijden om 't geslaagd te kunnen noemen.
!! 26inch en dikke banden !!
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Knerbert schreef:Als ik naar de uitslagen van vorig jaar kijk moet ik toch echt 22 gem. :-D rijden om 't geslaagd te kunnen noemen.
Naar beneden toe moet dat gemiddelde geen probleem zijn, alleen met die klimmetjes naar boven toe wordt het wat minder :wink:
het tuig

Op de SS haal je die gemiddelde wel 22 naar boven! :-q
Gike
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 15 maart 2006, 13:24
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock Comp.

Zaterdag 2x gedaan in 1 uur en 33 minuten, Zondag 1x in 47 minuten (zaterdagavond laat he).
Everybody's running, but half of them ain't looking
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Gike schreef:Zaterdag 2x gedaan in 1 uur en 33 minuten, Zondag 1x in 47 minuten (zaterdagavond laat he).
Ach, 2 x 47 minuten is 1 uur 34, dus dat scheelt maar een half minuutje per ronde :-q
het tuig

47 minuten is zeker alleen de 16 kilometer?
Chiti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 1 april 2006, 20:31
Mijn mountainbike: Canyons

Zaterdag 2 rondjes gereden. 1 van 42,5 minuuut en eentje van 40,10 minuut. blijft een lekker rondje met aardige klimmetjes. had geent ijd om meerdere rondjes te doen. maar een rondje of drie vier op goede snelheid lijkt mee een aardige voorbereiding op een weekendje ardennen biken o.i.d.
jammer alleen dat de route niet echt technisch is op dat stuk tussen de bomen na dan. (mooi stukkie trouwens)
“Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world, can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information.” - Michael Scott
Gike
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 15 maart 2006, 13:24
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock Comp.

@dubbelop: Klopt maar een 2e rondje gaat bij mij niet zo snel als het eerste. 2 rondjes in 1:33 vind ik netjes. Een rondje in 47 een stuk minder.

@ het tuig: Jah, ik heb geen kilometerteller maar ik rij gewoon de standaard route, overigens begin ik altijd bij Prattenburg (aan de kant van Veenendaal), het bordje wat hier aan het begin staat klopt niet met de werkelijke route. Volgens dit bordje zou je niet langs de sportvelden rijden (bij Elst) maar bij de afdaling naar rechts rechtdoor gaan. Op het bordje staat 16,1 km maar in werkelijkheid zal het wat meer zijn.

@Chiti: Nette tijden. aan het eind van dit seizoen hoop ik dat ook te kunnen.
Everybody's running, but half of them ain't looking
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Gisteren begonnen bij de Scherpenzeelseweg in Leersum (7km) en vanuit daar 2x de 16 gereden, dus totaal ca 40km. Tijd: 2:02.

Wel waren er op de aanloop naar de lange klim naar de parkeerplaats bovenop de Amerongse Berg allemaal takken over het pad gelegd, niet erg leuk. Denk dat iemand fietsers wilde pesten ofzo.
Gesloten