La Palma (canarische eilanden)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gekko
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 28 januari 2005, 21:24
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon

La Palma...

Was begin januari weekje op dit groenste en steilste canarische eiland. Fantastisch weer, altijd steil omhoog en omlaag, fantastische single trails en gevaarlijke lava-pistes. Makkelijk bereikbaar (transavia en anderen vliegen er direct heen). Verblijfskosten laag (niet erg touristisch).
Je kunt met een stel Duitse gidsen (in Los Llanos, westkant) elke dag tochten rijden. Leuke jongens die het gebied goed kennen en van het heftigere single trail werk houden. Routes onderhandelbaar, techniektrainingen op afspraak. Goede fietsen te huur (bergamont fully) maar je kunt natuurlijk ook je eigen fiets meenemen. Als je zelfstandig rijdt is het veel de weg zoeken en kwijtraken, en soms afstappen. Goed uitkijken ook, want het kan snel gevaarlijk worden.

Aanrader!

Tenerife en Gran Canaria schijnen ook mooi te zijn, al moet je daar waarschijnlijk zorgen zo snel mogelijk van de kust weg te komen.

Tot slot: ga er niet heen als je iets tegen Duitsers hebt. Maar als mountainbiker moet je Duitsland eigenlijk weer als onze grote broer zien, waar je vooral een hoop van kunt leren als je de bergen ingaat. Wat dat betreft zijn wij natuurlijk maar een armzalig vlak modder-ontwikkelingslandje.
Liever een uur door de zeik fietsen dan een uur over fietsen zeiken...
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

Er zit ook een Nederlands bedrijfje die dit doet
of doen ze dit samen?
Ben namelijk van plan om binnenkort ook naar La Palma te gaan voor een korte vakantie én een dag of wat rijden natuurlijk :-q

Dus als je adressen of zoiets hebt, heel graag

http://www.bikenfun.de/
http://www.oceaanzicht.nl/activiteiten/ ... eiten.html
mlaan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 3 oktober 2004, 12:43
Mijn mountainbike: Gazelle Extreme 2003, Mijn race monster: Giant FCR 2T 2003

Gekko schreef:Tenerife en Gran Canaria schijnen ook mooi te zijn, al moet je daar waarschijnlijk zorgen zo snel mogelijk van de kust weg te komen.
Op La Gomera zit ook een (zo te zien Duits) bedrijfje:
http://www.bike-station-gomera.com
Live Good. Do Right. Ride Hard.
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Gekko schreef: Aanrader!

Tenerife en Gran Canaria schijnen ook mooi te zijn, al moet je daar waarschijnlijk zorgen zo snel mogelijk van de kust weg te komen.
Ik ben vorig jaar naar Tenerife geweest, heb ik een dag een dunbander gehuurd en richting de Pico del Teide (ruim 3200 meter) gereden. Op 1800 meter vond ik het mooi geweest.

Eerst moet je idd de drukke kuststrook door, hetgeen levensgevaarlijk is ! Ze zijn echt geen fietsers gewend daar. Ik weet zeker dat je beter een Downhill parcours met een hardtail en zonder ervaring kunt nemen, dan de weg daar op Tenerife. :-{

De volgende dag zijn we met de auto naar het reservaat Pico del Teide gegaan en had ik er spijt van dat ik nog maar 1 dag te gaan had en de dag daarvoor voor de dunbander had gekozen. Fantastisch gebied.

http://www.mtb-active.com/Home.htm
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

Half maart gaan wij ook op vakantie naar La Palme, hoe zit het met fietsen meenemen met het vliegtuig? Dan bedoel ik eigenlijk Transavia, gaat dat net zo makkelijk als klm?
Splenter
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 4 november 2004, 15:39
Mijn mountainbike: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Kun je ondertussen al vertellen hoe je ervaringen waren met transavia?
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

Splenter schreef:Kun je ondertussen al vertellen hoe je ervaringen waren met transavia?
Ik kan heel kort zijn.....we zijn niet geweest. Door wat prive probleempjes dit jaar helemaal nog niet weggeweest.
De planning is echter dat ik mrt 2006 nu écht ga :lol:
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Als ik het goed heb is er in Maart 2006 een marathon op La Palma, ik dacht iets van 12 maart. Heb al gevraagt over hoeveel km en hm, maar dat vonden ze een intressante waar ze nog geen antwoord op hadden. The PINK Lady zal nog informeren. Dus wie weet een Nederlandse infasie op La Palma :-q
Splenter
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 4 november 2004, 15:39
Mijn mountainbike: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

en nog extra info: kun je gemakkelijk vanuit spanje op la palma of gomera vliegen? of moet je bijvoorbeeld via tenerife en dan de boot nemen?

En: kun je ook gewoon vanuit spanje de stoomboot nemen? (bijvoorbeeld vanuit Malaga?)
Skysurfer
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 7 juni 2005, 19:18
Mijn mountainbike: Merida FLX 3500

Ik boekte net voor 2 personen bij Jetonly.be. 576 € met de bikes. Verblijf 2° helft februari.
Het logement & wagenverhuur regelde ik via www.oceaanzicht.nl. Ze hebben er een ruim aanbod aan huisjes.

Met de boot vanuit Spanje lijkt me wel héél ver.
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

tussen 27 jan en 3 feb gaan we 'eindelijk' naar La Palma, MTB gaat waarschijnlijk mee. Anders huur ik er eentje. :D :D
Skysurfer
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 7 juni 2005, 19:18
Mijn mountainbike: Merida FLX 3500

alstro schreef:tussen 27 jan en 3 feb gaan we 'eindelijk' naar La Palma, MTB gaat waarschijnlijk mee. Anders huur ik er eentje. :D :D
Ik betaalde slecht 42 voor 2 bikes geen & terug :-q
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

Das niet duur, ik moet bij transavia 40 euro betalen voor een enkele reis volgens mij, is bijna net zo duur als mijn eigen ticket :( :evil:
Denk dat ik dus maar een fiets huur terplaatse
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Net terug uit La Palma, inderdaad goed mountainbiken daar! En meteen m'n Duits een beetje opgehaald ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

nielsvk schreef:Net terug uit La Palma, inderdaad goed mountainbiken daar! En meteen m'n Duits een beetje opgehaald ;)
Nog tips? Ik zit in Los Llanos de Aridane, daar zit volgens mij ook Bike 'n fun
Plaats reactie