Ede Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
cha
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: do 20 oktober 2005, 11:56

Dag,

Sinds kort, is er in de omgeving van Ede een ATB route uitgezet met de bekende bordjes (geel, zwarte driehoek met 2 zwarte stippen erondern).

Ik heb zondag een deel gereden in de sneeuw. Erg zwaar, maar erg gaaf :-q .

Meerdere mensen ervaring met deze route. :~

De route kun je vanaf 2 plekken goed starten. Beide liggen langs de N224, de weg van Arnhem naar Ede (oude rijksweg voor locals). Eén startpunt ligt midden op de heide, bij de schaapskooi, tegenover restaurant Juffrouw Tok. Het andere punt ligt richting Ede aan de n224 bij de parkeerplaast aan de rotonde.
Mountainbikester83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 9 augustus 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Voodoo

Leuk om te horen dat daar nu ook een route is! Hoe lang is deze route? Is ie een beetje goed uitgezet?

Ik heb wel een paar maanden geleden bij Otterlo in de buurt gebiked, daar was ook wel iets van een route, maar daar ontbraken bordjes ofzo (of we hebben ze gemist). Die route bedoel je niet neem ik aan?
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

Hé da's mooi een route bij Ede, dan ga ik die binnenkort even proberen, Bedankt voor de tip! :-q Hoe lang is die?
cha
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: do 20 oktober 2005, 11:56

Ik weet niet hoelang die is.
Met die sneeuwzooi, deed de km teller het niet meer.

Met mooi weer zal ik het eens bijhouden.
Mountainbikester83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 9 augustus 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Voodoo

weet je ook niet hoe lang ie ongeveer is? 2 of 20 km? Is het een rondje wat je 10x moet rijden, of kan 1 of 2 keer ook?
cha
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: do 20 oktober 2005, 11:56

Ik vermoed dat het een rondje van circa 20km is.
Er is niet super veel hoogte verschil. Deel brede paden, deel smallere bospaden.
Je kunt diverse lussen rijden en de bordjes lijken wat ingewikkeld te staan, maar je kunt wel veel afwisselen.

Bij locale vvv, kun je een routekaart halen voor een paar euro.
LazyLad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:47
Mijn mountainbike: is een vonkje

Interessant :-q
Ff een leuke verbinding tussen de Oosterbeekroute en deze nieuwe route uitstippelen en we zijn weer een aantal uurtjes onder de pannen :D
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

LazyLad schreef:Interessant :-q
Ff een leuke verbinding tussen de Oosterbeekroute en deze nieuwe route uitstippelen en we zijn weer een aantal uurtjes onder de pannen :D
Als ik me niet vergis is die verbindingsroute er, gemarkeerd en al.
LazyLad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:47
Mijn mountainbike: is een vonkje

heuvelrugmtb schreef:
LazyLad schreef:Interessant :-q
Ff een leuke verbinding tussen de Oosterbeekroute en deze nieuwe route uitstippelen en we zijn weer een aantal uurtjes onder de pannen :D
Als ik me niet vergis is die verbindingsroute er, gemarkeerd en al.
Enig idee waar de verbinding start vanuit de Oosterbeekroute? Zelf dacht ik aan een weg via Wolfheze ...
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

LazyLad schreef: Enig idee waar de verbinding start vanuit de Oosterbeekroute? Zelf dacht ik aan een weg via Wolfheze ...
Als je op www.mtbroutes.nl kijkt vind je daar een kaart van de wegen die opengesteld zijn in Ede. Dit is dus geen echte route of rondrit. Rechtsbeneden gaat er een klein stukje door naar beneden richting A12. Dit is een wit/geel gemarkeerde route.
Zou dus goed kunnen dat die in Wolfheze aansluit of via Grijsoord richting Papendal gaat.
Succes ermee.
cha
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: do 20 oktober 2005, 11:56

Helaas ben ik er zaterdag achter gekomen dat een deel van de markeringspaaltjes vernield zijn door bosbouw/ houthak activiteiten. :evil:
Het gedeelte Planken Wambuis is helemaal omgeploegd door trekkers en ander voertuigen. Hier en daar ontbreken paaltjes of zijn ze over gereden door trekkers.
Plaats reactie