Northshore in Nederland?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Mathijs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1513
Lid geworden op: vr 20 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Hengelo

Als je het maar laat. Daar komt mijn privé northshore.
Talk less, ride more!

Binnenkort met VW T2 a/b
brute-agrarier
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 15 juni 2004, 08:47

Allemaal leuk en aardig die legale constructies, soms moet je keuzes maken. Een Northshore bouwproject heeft een minimale kans om een gemeentelijke goedkeuring te verkrijgen. Waarom? Omdat het op openbaar terrein zal worden geplaatst, slechts een kwestie van tijd voor er ongelukken gebeuren. Komt het op afgesloten, niet prive, terrein? Zelfde verhaal, kwestie van tijd voor er ongelukken gebeuren. Heb je eindelijk die ongelukjes, ook al is het rijden op eigen risico, (goed he die bijzin) dan krijg je vanzelf een sluiting.

Dus, gewoon bouwen voor de lol van het bouwen en misschien wat rijden. Plannen zijn leuk en de gemeente is een prachtvoorbeeld van bureaucratie in zijn meest pure vorm, maar shore bouwen en rijden is avontuur. Bouwen zeg ik je, bouwen. Of is iedereen aan banden gelegd en vraag je ook voor een dirtlijntje een goedkeuring aan? Subsidie nodig? Vraag de locals om support en maak er wat van. Zo, kom maar op met die reactie.
Rodger lijkt op mij...
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

brute-agrarier schreef:Allemaal leuk en aardig die legale constructies, soms moet je keuzes maken. Een Northshore bouwproject heeft een minimale kans om een gemeentelijke goedkeuring te verkrijgen. Waarom? Omdat het op openbaar terrein zal worden geplaatst, slechts een kwestie van tijd voor er ongelukken gebeuren. Komt het op afgesloten, niet prive, terrein? Zelfde verhaal, kwestie van tijd voor er ongelukken gebeuren. Heb je eindelijk die ongelukjes, ook al is het rijden op eigen risico, (goed he die bijzin) dan krijg je vanzelf een sluiting.

Dus, gewoon bouwen voor de lol van het bouwen en misschien wat rijden. Plannen zijn leuk en de gemeente is een prachtvoorbeeld van bureaucratie in zijn meest pure vorm, maar shore bouwen en rijden is avontuur. Bouwen zeg ik je, bouwen. Of is iedereen aan banden gelegd en vraag je ook voor een dirtlijntje een goedkeuring aan? Subsidie nodig? Vraag de locals om support en maak er wat van. Zo, kom maar op met die reactie.
Mee eens.
De harde waarheid helaas.
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Heeft iemand het ooit geprobeerd?

ik ben het er niet mee eens.
Het bleek ook vrij eenvoudig om toestemming te krijgen voor een four cross baan op gemeente grond. Waarom geen NS ?
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Marieke schreef:Het bleek ook vrij eenvoudig om toestemming te krijgen voor een four cross baan op gemeente grond. Waarom geen NS ?
Vrij eenvoudig :~ Volgens mij hebben jullie er toch wel aardig wat werk van moeten maken om dát voor elkaar te krijgen.... Dat reken je niet mee?
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
brute-agrarier
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 15 juni 2004, 08:47

Komt nog bij dat er nog steeds niets ligt, terwijl je al lang had kunnen rijden. Of is dat onder de gordel?

Antwoord op Marieke's vraag is ja, ik heb al meerdere malen iets gebouwd en als het weg is maak je gewoon nieuwe. Easy as that. Wat ben ik toch simpel en kortzichtig he.
Rodger lijkt op mij...
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Nee dat is niet onder de grodel. Dat is één van de redenen dat ik me teruggetrokken heb uit het bestuur.
brute-agrarier
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 15 juni 2004, 08:47

Kijk dat bedoel ik nou, lange beslissingstrajecten leiden tot niks. Gewoon spijkers met koppen slaan als je iets wilt hebben/doen.
Rodger lijkt op mij...
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

brute-agrarier schreef:Kijk dat bedoel ik nou, lange beslissingstrajecten leiden tot niks. Gewoon spijkers met koppen slaan als je iets wilt hebben/doen.
Nee joh! Je bedoelt koppen van spijkers in het hout slaan ! :lol:

Ergens heb je wel gelijk, maar als we allemaal maar ons gang gaan staat binnenkort het hele bos vol met rariteiten. Ik kan me namelijk nog wel meer groeperingen voorstellen die iets in het bos willen maken :roll:
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Pizzaboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 7 mei 2003, 12:51
Mijn mountainbike: = een 9.6 Bear longboard

Wicked DJ schreef:
brute-agrarier schreef:Kijk dat bedoel ik nou, lange beslissingstrajecten leiden tot niks. Gewoon spijkers met koppen slaan als je iets wilt hebben/doen.
Nee joh! Je bedoelt koppen van spijkers in het hout slaan ! :lol:

Ergens heb je wel gelijk, maar als we allemaal maar ons gang gaan staat binnenkort het hele bos vol met rariteiten. Ik kan me namelijk nog wel meer groeperingen voorstellen die iets in het bos willen maken :roll:
was al begonnen aan een boomhut
Yeah baby yeah
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Pizzaboy schreef:was al begonnen aan een boomhut
Dan doe jij het nog netjes; kan me schokkender zaken bedenken. Als ik zie wat ze hier vlakbij in het cafe allemaal uitspoken met elkaar (zoek maar op : cafe Same Place Amsterdam ;) ) dan kan ik me zoiets ook in het bos voorstellen. Nee, bedankt!
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Maar dan getimmerd van hout begrijp ik :-D
Het was leuk googlen met deze naam, ieder zijn hobby
SebaZ
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 15 juni 2003, 12:51
Mijn mountainbike: Cube LTD Team

Wij als bikers hebben al het een en ander voor elkaar gekregen via de gemeente en dat duurde een jaar. Dat gaat via een bemiddelaar die tussen de wethouder en de jongeren in staat.

Probleem van Northshore is dat het gewoon in de fik wordt gestoken op een gegeven moment of anders wel gesloopt.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

SebaZ schreef:Probleem van Northshore is dat het gewoon in de fik wordt gestoken op een gegeven moment of anders wel gesloopt.
Dat is niet alleen bij Northshores helaas... Een gemiddeld stadsbankje of vuilnisbak treft ook dat lot...

Tja, je hebt daar wel een punt; het vandalisme...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Konamaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: ma 1 augustus 2005, 18:22
Mijn mountainbike: Merida kalerhari,Beone Giga,and my Black bike,???????

of deze oplossing:alle northshores zijn van hout gemaakt en die opstakels zijn vatbaar voor vuur en je doet het gewoon simple,je pakt gewoon heel veel ijzeren plaatjes van ongeveer 4 cm en plakt dat vast met seconde lijm
en presto je hebt een ijzeren Norhtshore en vrij van vernieling 8)
Plaats reactie