bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Mr. Bean
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6 (verkocht) / Spectral 125 AL6 (Trails) / Banshee Titan V3.2 (Enduro)

Kapitein Iglo schreef: za 17 mei 2025, 16:37 En vandaag officiële opening maar ik vermoed dat we daar nog wel meer over horen. Er was in elk geval genoeg media-aandacht!
Klopt :D Was een mooie happening!
Mr. Bean
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6 (verkocht) / Spectral 125 AL6 (Trails) / Banshee Titan V3.2 (Enduro)

Mr. Bean schreef: za 17 mei 2025, 18:24
Kapitein Iglo schreef: za 17 mei 2025, 16:37 En vandaag officiële opening maar ik vermoed dat we daar nog wel meer over horen. Er was in elk geval genoeg media-aandacht!
Klopt :D Was een mooie happening!
En inmiddels is het ook via websites te vinden:

https://www.recreatieschaprottemeren.nl ... Bergse-Bos

https://www.instagram.com/p/DJ4UpOyPEfS ... BiNWFlZA==

Nou hopen op wat regen :-q
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Het lag er vandaag weer prima bij zelfs de nieuwe klim naast de skiberg is goed te doen dankzij regen en flink aangereden ondergrond, afdaling is nog mwaa.....
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

surfroy01 schreef: vr 30 mei 2025, 16:29 afdaling is nog mwaa.....
:lol: :lol: :lol: hoogstwaarschijnlijk lekker slippery :wink:
It is the responsibility of the rider to guarantee a safe combination.

Sram

Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Radon Render 9.0

Mul grind. Is een nieuwe feature, vind je nergens anders.
Giant on E-mtb
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Gisteren weer eens lekker een paar rondjes gereden. De regen heeft het parcours goed gedaan, alles ligt er lekker bij nu. Inclusief de nieuwe haarspeld skibergklim, deze is nu volledig te fietsen. Beetje opletten nog in de navolgende afdaling.

Het jumplijntje op de skiberg is eventjes niet te fietsen, er is een boom over dit deel van het parcours gevallen.

Moet zeggen dat de nieuwe stukken het parcours lekker pittig hebben gemaakt. Aardig wat hoogtemeters erbij :-q
bdr83
All rounder
All rounder

Er staan nu overal bordjes met slipgevaar en die kan je het beste serieus nemen :-D
Was vorige week sinds een tijdje weer op het parcours na een regenbuitje. Ik had het idee dat het regenwater niet diep doordringt omdat de klei kurkdroog en keihard is. Gevolg is een flinterdun filmlaagje van gladde modder samen met royale hoeveelheden grind, en je noppen dringen niet door aangezien de ondergrond zo hard is.

Heb een paar keer onverwacht grip verloren op plekken waar je normaal gedachteloos doorknalt. Met enige ironie vastgesteld dat enige plek die nog vertrouwd en comfortabel aanvoelt, het bikeparkje met houten features is :-D

Niet om mensen af te schrikken verder, als je behouden afdaalt is het allemaal goed te doen, maar grenzen opzoeken zal tot brokken leiden.
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Volledig mee eens, ook ik ben sinds de grindexplosie al 2x op m’n bakkes gegaan, waar ik doorgaans al jaren probleemloos m’n rondjes rijdt. Pas dus op, rollende grindknikkers op kleibeton geeft nul grip.
Ik wilde niet steeds weer klagen hier over de fouten die de laatste maanden zijn gemaakt, we kunnen helaas niet terug in de tijd, maar wil jouw verhaal wel even bevestigen hier. Voorlopig zie ik ook geen verbetering.
Giant on E-mtb
bdr83
All rounder
All rounder

Op de lange termijn komt het allemaal goed. Ik bedoel ook zeker niet te klagen, enkel waarschuwen.
Tot de herfst pak ik de racefiets wel.
Alco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Dus als je niet meer gedachteloos je rondje kan knallen en je echt moet opletten ga jij maanden op racefiets zitten ? :winkie:
Dat is nog veel gladder hoor met die dunne bandjes door dat losse spul :winkie:
Je zegt het zelf al alles komt goed alleen niet je op sommige plekken iets beter opletten, dus je zal ff geen pr rijden :-q
Kijk niet naar mij, Ik doe maar wat

Mtb = happy place
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Er is hier al eerder uitgelegd waarom er niet voor de (ideale periode) winter is gestort, ik begrijp dat hoor, maar daardoor zitten we nu tot november opgescheept met een totaal ander Bergschenhoek dan ik tijdens m’n wekelijkse bezoek al jaren gewend bent. Ik, en mijn schaafwonden balen daar enorm van.
Giant on E-mtb
Alco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Iets met een ezel en 2x dezelfde steen :winkie:

Nee zonder gekheid dat heb ik ook gelezen
Maar dat is misschien door onbekende reden gebeurd, en daar hebben wij de bikers dan maar ff mee te dealen
En schaafwonden zijn nooit leuk :(

Mtb = happy place
bdr83
All rounder
All rounder

Alco schreef: zo 6 juli 2025, 19:37 Dus als je niet meer gedachteloos je rondje kan knallen en je echt moet opletten ga jij maanden op racefiets zitten ? :winkie:
Dat is nog veel gladder hoor met die dunne bandjes door dat losse spul :winkie:
Je zegt het zelf al alles komt goed alleen niet je op sommige plekken iets beter opletten, dus je zal ff geen pr rijden :-q
Ja.
Ik heb er talloze rondjes gefietst, vanaf vorige zomer letterlijk elk weekend 3-4 rondjes. Dus ik ken elke bocht en hoek goed en weet hoe hard je er kan. Hele herfst en winter was top.

Om nu overal op 50-70 procent af te dalen, daar beleef ik weinig plezier aan. Ik haal mijn lol uit hard afdalen :-D En geen zin in nog meer schaafwonden, aan dat grind haal je je lelijk open.
Alco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Ja ok

In mijn beleving is dat alsnog vele malen beter dan een race fiets maar iedere z,n ding

Maar als het zo vaak doet dan weetje wel waar je op moet passen en waar niet toch ?
Kan weer nieuwe skills trainen
Ik kan er (soms) ook wel van genieten als iets veranderd is
Kan je trainen om het net zo hard/goed te doen als de oude situatie

Het is toch niet in elke afdaling kut ?

Mtb = happy place
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Wat een geneuzel, werk aan je techniek als je er niet mee om kan gaan. Ik beleef onder elke omstandigheid lol waar dan ook.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Plaats reactie