38x10 schreef: ↑vr 29 november 2024, 15:47
Nu het verzekeringsjaar bij NKBV bijna ten einde is maar even gebeld met de verzekeringstak van de NL ski vereniging (voor zover ik weet is dat Allianz). Die was vrij duidelijk:
- Ja, downhillen is verzekerd
- Ja, off piste skien is verzekerd
- Ja, hiken is verzekerd (@eRicW ook als de routes geschikt zijn voor ongeoefende personen, wat wij niet zijn overigens)
In de polisvoorwaardes kom ik zo snel niets tegen dat daar in tegenspraak mee is
Sinds kort hoef je ook geen lid meer te worden van de skivereniging om een polis af te sluiten.
Ik bestudeer deze dagen alle info nog eens goed, maar ik denk dat wij overstappen.
Ik ben al lang tevreden NKBV klant, maar voor mountainbiken is dit misschien wel interessant. Ik zou dan even moeten kijken of alpinisme ook onder ‘hiken’ valt. NKBV dekt geen ‘downhill mtb’, wat daaronder valt kreeg ik geen duidelijk antwoord op na contact met hienfeld (verzekeraar van NKBV). Verder wel goede ervaringen, ben een keer ziek geworden op een berggraat op 3800m en toen hebben ze zonder gedoe de 6000CHF rekening van de heli betaald. Telefoon stuk met rotsklimmen? Reparatie was ook vergoed zonder vragen (tot 250 euro - 75 eigen risico conform polis).
Als de ski vereniging ook alles dekt wat NKBV dekt + downhill is die wel beter.
Wanneer ze je nu niet kunnen vertellen (niet mondeling, dus zeker niet zwart op wit) wat wel of niet onder DH mountainbiken valt, dan is er een reële kans dat je straks naar je centjes kunt fluiten
chained forever to a world that's departed
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ja ben me bewust dat ik best eerst fiets verstop voor ik Zwitserse bergredding bel
(Of als het niet duidelijk is af te leiden, zeggen dat ik uphill reed). Zijn een beetje gekke polisvoorwaarden nu zo. Ik stelde nog de vraag of het verschil hem zat in wel/geen uphill gebruiken, dat leek me een duidelijke grens. Was wel via de mail, misschien dat ze per telefoon iets meer willen zeggen over hun gedachte achter de voorwaarden.
Wist je dat je met een mountainbike met zo’n 30 tot 40 kilometer per uur de berg af kunt racen? Mountainbikes zijn een ideale manier om relatief snel de natuur te verkennen. Je kunt op veel verschillende plekken komen en geniet bovendien van de snelheid en adrenaline. Als dat jouw ding is, natuurlijk.
Mountainbiken kan bijna overal, maar een beetje een avontuurlijk terrein is natuurlijk wel leuk. Veel mountainbikers racen de Nederlandse bossen door, maar zijn ook te vinden in de Ardennen (België), Winterberg (Duitsland) en in de omgeving van het Gardameer (Italië).
Of je nu je eigen fiets meeneemt of er eentje huurt, ook downhill mountainbiken komt met extra risico’s. Wil je goed verzekerd op avontuur? Voeg dan de dekking Wintersporten en Risicosporten aan je reisverzekering toe. Wedstrijden zijn niet verzekerd.
Lukte me niet om contact te krijgen met Allianz. Allemaal een beetje vreemd wel.
Uiteindelijk heb ik dit gevonden: https://assuretonsport.com/en
via de franstalige versie, maar is voor iedere Europese burger en verzekert dus ook activiteiten in US en Canada.
Misschien handig om te weten!
Ik heb zelf dus een verzekering genomen voor 2 dagen (ik ben uiteindelijk maar 2 dagen in Whistler), niet spot goedkoop, maar het is toch belangrijk om eventuele vervelende kosten te vermijden, vooral dus als je richting US/Canada vertrekt.
julie schreef: ↑wo 2 juli 2025, 17:42
Lukte me niet om contact te krijgen met Allianz. Allemaal een beetje vreemd wel.
Uiteindelijk heb ik dit gevonden: https://assuretonsport.com/en
via de franstalige versie, maar is voor iedere Europese burger en verzekert dus ook activiteiten in US en Canada.
Misschien handig om te weten!
Ik heb zelf dus een verzekering genomen voor 2 dagen (ik ben uiteindelijk maar 2 dagen in Whistler), niet spot goedkoop, maar het is toch belangrijk om eventuele vervelende kosten te vermijden, vooral dus als je richting US/Canada vertrekt.
In VS is een goede verzekering kredietkaart ook van levensbelang. Zolang ze niet zeker zijn van je kredietwaardigheid (bankverklaring)/vooruitbetaling blijf je gewoon vaak in de gang liggen zonder behandeling.Ook al mag dat in principe niet, zeker als er gevaar is door niet behandeling.. Als je cash betaalt valt er te onderhandelen over de prijs.
LongPete schreef: ↑wo 2 juli 2025, 18:28
Zolang ze niet zeker zijn van je kredietwaardigheid (bankverklaring)/vooruitbetaling blijf je gewoon vaak in de gang liggen zonder behandeling.
Heb je dit zelf ook zo ervaren? Ben eigenlijk wel benieuwd want het is niet alleen illegaal (en onder bepaalde omstandigheden een vooruitbetaling vragen ook) maar het komt ook niet overeen met mijn ervaring (familielid 9u in de EHBO wachtrij die vooral bestaat uit illegalen die nergens terecht kunnen én niet in het ziekenhuis geweigerd worden). Iemand in gevaar laten liggen is ook wel vragen om Larry H. Parker ("Got me 1.5 million") over de vloer van het ziekenhuis krijgen. Dat flikken ze maar één keer.
Miss. wel goed om te beseffen dat je buiten de EU al snel risico hebt op gezeik met je creditcard (in de UK en Zwitserland zegt de betaalterminal al wel eens "nee"), pinnen (dikke fail in de VS) en overschrijven (vinden ze in de VS héél eng dus is moeilijk en absurd traag). Goed e.e.a. als backup uit te zoeken voor je op pad gaat.
LongPete schreef: ↑wo 2 juli 2025, 18:28
Zolang ze niet zeker zijn van je kredietwaardigheid (bankverklaring)/vooruitbetaling blijf je gewoon vaak in de gang liggen zonder behandeling.
Heb je dit zelf ook zo ervaren?
Mijn broer. Zorg dat je papieren verzekering bij hebt(bvb via gsm) en dat ze ook via/voor een derde toegankelijk zijn. Als je bvb bewusteloos bent. Belangrijk is dat ze kunnen zien wat maximale dekking is. Zijn vrienden vonden die documenten niet direct. Afspraken maken dus. Ook in Europa als je samen onderweg bent. Toegang tot elkaars telefoon, thuisfront, verzekering enz.
eRicW schreef: ↑zo 6 juli 2025, 11:30
Heb je dit zelf ook zo ervaren?
Mijn broer. Zorg dat je papieren verzekering bij hebt(bvb via gsm) en dat ze ook via/voor een derde toegankelijk zijn. Als je bvb bewusteloos bent. Belangrijk is dat ze kunnen zien wat maximale dekking is. Zijn vrienden vonden die documenten niet direct. Afspraken maken dus. Ook in Europa als je samen onderweg bent. Toegang tot elkaars telefoon, thuisfront, verzekering enz.
Ah FFS, hopelijk is het uiteindelijk wel goed opgelost. Ik heb de mazzel dat ik altijd bij familie ben die alles kunnen regelen mocht ik bewusteloos zijn, enz.
Je laatste punt is denk ik een tip die bovenaan dit subforum in een sticky mag!
In Zwitserland (Martigny) zoiets meegemaakt op wintersport
Eerst in de wachtkamer en onderwijl werd de verzekering gecheckt. Toen dat in orde bleek kwamen ze pas in actie.
Nooit een rekening gezien.
chained forever to a world that's departed
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.