Radon Render 9.0⚡️Petrol power

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

End of an era...

maar je bent al aan een nieuwe begonnen :winkie:
ruudvs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29 AL5

Is hij bij jou nog kraakvrij? Bij mij is het helaas niet te doen op het moment. Heb al enkele lagers bekeken. Maar hier en daar inderdaad zoals ik online al tegen kwam zonder vet.

Ook lijkt bij de motor wat kraakhes te veroorzaken.

Gelukkig vind ik sleutelen niet erg. :lol:
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Radon Render 9.0

ruudvs schreef: wo 4 juni 2025, 11:57 Is hij bij jou nog kraakvrij?
Ja, na inmiddels 1300 km over soms redelijk lomp terrein nog geen kraakje te horen:

https://youtu.be/tvyOVKDAG-E?si=sa1Y0vGhO3ScCysN
Giant on E-mtb
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Giant-E schreef: vr 17 januari 2025, 22:35 Benieuwd hoe ie zich staande houdt op Spa of Sauerland, maar eigenlijk weet ik ‘t antwoord al…
Spa werd 2 dagen trailhunten in het Aachenerwald, en Sauerland werd ook 2 dagen (Bike- en Trailpark Winterberg, dag later vanuit Niedersfeld omhoog naar Bikepark Willingen). De ultieme test dus voor deze Render, veel gekker als deze dagen zal ‘t ook niet worden. Ik ken namelijk mijn grenzen…
Ik wist dus inderdaad ‘t antwoord al, niet voor niets heb ik mij voor aanschaf eindeloos ingelezen waar deze fiets in uitblinkt, en zich thuisvoelt. En dat kwam uit, hier kwam de Render pas écht goed tot leven, zowel op de snelle flowtrails als op de technische endurolijntjes. Ook drops en jumps voelen inmiddels net zo vertrouwd als op de Neuron. Ik was genoodzaakt tot aanschaf van een E, maar voor wie ook vaker in dit soort gebieden komt heb ik maar één advies: Schaf ook zo snel mogelijk een E aan. Dit soort ritten zijn de krenten in de pap, en op een E krijg je 2x zoveel krenten. Game on!

Afbeelding

Afbeelding
Giant on E-mtb
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Met stuur

Lekker dan, ik heb net een andere mtb, non e.. :kiss:

Wat vind je van de 10 kilo meer tov de Neuron.
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

De eerste weken moest ik enorm wennen aan die ruim 10 kilo extra. Vooral aan balans en tractie verdelen op de steile grindklimmetjes. Inmiddels een half jaar verder weet ik niet beter meer, de fiets voelt eigen, spiergeheugen heeft zich na bijna 1400 km dan ook volledig aangepast. Sterker nog, deze fiets geeft op technische afdalingen nóg meer vertrouwen doordat de meeste massa onderin ligt.
Ik zei laatst nog tijdens een lange klim tegen m’n naar adem happende fietsmaat: “Als mijn cardioloog tot de ontdekking zou komen dat mijn diagnose hartziekte verkeerd zou zijn, en ik tóch weer alles mag blijven doen, deze Render zonder enige twijfel mijn vaste fiets zou blijven.”
Giant on E-mtb
kermit
Genius
Genius
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Yep, me too :-D
Goed te horen dat je er zo happy mee bent! :-q

Er zijn wel specifieke dingen waar dat gewicht wat tegenwerkt, bunnyhopje op een 24kg fully met aardig wat veerweg bijvoorbeeld. Maar 95% van de tijd ervaar ik het totaal niet als een storende factor, en wat E. al zegt: er zitten zelfs voordelen aan.

Eigenlijk is het verbazingwekkend hoe makkelijk mijn Wild -met 64 graden balhoofdhoek- zich laat sturen. En dat geldt voor elke e-mtb met een beetje nette geometrie.

Ik moest destijds het meeste wennen aan het doseren van de motor power op technische klims. Dat moet je leren aanvoelen, als dat eenmaal in je systeem zit wordt het ook echt leuk om te doen en kom je verder dan vroeger.
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"

Ten Years After
twowheeler
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

En kwaliteit Radon vs Canyon?

Ik vindt ze gelijkwaardig, maar omdat Radon niet hip is is het veel goedkoper en wat meer waar voor je geld. Het is een beetje zoals Canyon ooit begon.
Who needs roads when there's dirt
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Geen idee, ik heb 4 Canyons gehad zonder issues, en met m’n huidige Radon ben ik (tot nu toe) ook zeer tevreden. Maar een fietsmaat van me heeft zowel met de Neuron als met de Spectral een hoop gezeik gehad. De tijd dat Canyon bekend stond om uitstekende service ligt wel achter ons.
Een hip merk kost ook klauwen met geld, check even mijn startpost en vooral de uitstekende specs. Voor nog geen 4K hè, kan je nagaan wat “hippe” merken in hun zak steken over mijn zuur verdiende centen. Dan maar niet hip. En eerlijk gezegd vind ik Canyon ook veel te mainstream geworden, itt tot Radon. :-q
Giant on E-mtb
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Met stuur

Giant-E schreef: ma 16 juni 2025, 16:26 Geen idee, ik heb 4 Canyons gehad zonder issues, en met m’n huidige Radon ben ik (tot nu toe) ook zeer tevreden. Maar een fietsmaat van me heeft zowel met de Neuron als met de Spectral een hoop gezeik gehad. De tijd dat Canyon bekend stond om uitstekende service ligt wel achter ons.
Een hip merk kost ook klauwen met geld, check even mijn startpost en vooral de uitstekende specs. Voor nog geen 4K hè, kan je nagaan wat “hippe” merken in hun zak steken over mijn zuur verdiende centen. Dan maar niet hip. En eerlijk gezegd vind ik Canyon ook veel te mainstream geworden, itt tot Radon. :-q
Canyon sponsort menig wielrenner, goh hoe heet die kerel ook alweer. Ik meen dat het een Nederlander is.. :bier: Die sponsoring wordt betaald door, inderdaad de consument. Zover is radon volgens mij nog niet :wink:
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Orbea Wild

Ho Ho Ho Radon sponsort onze G (en alle andere klanten) met een dikke fiets voor weinagh :bier:
Luie fietsert: Orbea Wild 2023 :bier:
twowheeler
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Giant-E schreef: ma 16 juni 2025, 16:26 Geen idee, ik heb 4 Canyons gehad zonder issues, en met m’n huidige Radon ben ik (tot nu toe) ook zeer tevreden. Maar een fietsmaat van me heeft zowel met de Neuron als met de Spectral een hoop gezeik gehad. De tijd dat Canyon bekend stond om uitstekende service ligt wel achter ons.
Ook mijn reden destijds van Canyon naar Radon te gaan. Was een beetje canyon moe.
Who needs roads when there's dirt
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Giant on E-mtb
Plaats reactie