Ik heb 2x de Stoneman gereden. Beide keren in 3, dagen met beide keren startpunt Sankt Vith en de verdeling van de Stoneman Arduenna website aangehouden. Qua weer was het vergelijkbaar: dag 1 mooi, dag 2 en 3 nat met de bijbehorende hoeveelheid drek (lees: echt alles zat onder de modder)Wolter66 schreef: ↑zo 9 februari 2025, 20:48
We kunnen natuurlijk niet in de toekomst kijken qua weersvoorspelling maar wat zijn een beetje de banden om dit te doen. Ik heb nu 2.6 nobby nic en wicked will er op liggen. Qua grip zeker voldoende maar misschien met warm / droog weer wat overkill en ga ik mij het mijzelf onnodig zwaar maken.
Heb ook de combo racing Ralph en racing ray liggen maar dat is misschien net weer te weinig grip.
Zijn Ralph en Ray voldoende, wicked will en nobby nic of is er ook nog een tussenweg?
De eerste keer gereden op de Ralph en Ray combo (2.25 x 27,5). De tweede keer met de Will en Nic combo (2.35 x 27,5). Fiets: Canyon Spectral AL 5. Met beide combo's was het prima te fietsen qua grip.
Met de Ralph en Ray in de modder, wat soms ook in de daling of snelle bochten lag, was het wel wat sketchy. Maar je kan natuurlijk zo snel gaan als je zelf wilt. Ook bij sommige klimmen (in nat weer) miste ik een paar keer wat grip. Band begon te spinnen, ook op het lichtste verzet.
De Will/Nic combo voor m'n gevoel iets meer zekerheid, ook in de snelle dalingen en bochten. In de modder en de klimmen was de grip ook zeker welkom z'n tijd.
Nu heb ik het telkens over modder en misschien is het bij jou mooi weer, maar ik heb geen idee hoe los de ondergrond is bij droog weer. Misschien dat dan een beetje extra grip ook geen kwaad kan.
Misschien goed om ook even de website van de Stoneman Arduenna te checken over de verdeling van type weg waar je op rijdt. Wellicht dat dit je kan helpen om een inschatting te maken.
En tja, ga je het merken, de extra weerstand, geen idee. Beide keren was ik toch wel aan het eind van de dag kapot