Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Inderdaad iets meer rubber op de wangen v/d band :-q
It is the responsibility of the rider to guarantee a safe combination.

Sram

Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
FLOiAM
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Airdrop Edit v4 / BC Podsol

Wat vinden mensen van de Enduro banden?

Persoonlijke vind ik het eerder een trail band met flinke noppen dan een enduro. De wang is relatief slap en de noppen zijn minder hoog tov concurrent enduro banden. Met die gedachte en het relatief lichte gewicht vind ik het wel een fijne trail band. Ik ben benieuwd hoe iemand anders deze band ervaart.
Oh, en de slijtage is wel enorm. Dit bevestigde mijn leverancier in Wijchen ook.
Shit Shed Builds 8)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ik vind het een erg fijn allround bandje, de enige "Enduro" band die ik er niet gelijk in NL weer vanaf gooi.
Wel iets te licht voor rotsachtig terrein en wat dat betreft misschien ook niet echt een Enduro band voor races etc.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ik heb een setje in 2.6 liggen voor de singlespeed maar nog niet omgelegd, en inderdaad ook als trailband

Een makker had ze erop in Solden Bikpark en dan met een insert erin voor security en dat werkte voor hem in elk geval wel goed. Vooral Rood gereden met af en toe een stukje zwart en een paar Natur Trails. Ook een natte middag gehad en dat staken ze ook goed weg.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Contacteer:

Sindskort een setje trail/cross op mijn Hightower liggen.
Vanwege beschikbaarheid in 2.25
Tot nu toe bevallen ze uitstekend, ondanks dat ze vrij weinig noppen hebben en het dunne bandjes zijn lijkt de grip evengoed prima. Ze zijn vooralsnog niet lek gegaan, maar te kort om daar iets over te kunnen zeggen.
Aanzienlijk lichter als waar ik normaal mee in technisch terrein rijdt, ze rollen ook lekker licht.
Voor Nederland volstaan ze sowieso goed.

Het grootste nadeel lijkt dat ik ze vrij hard op moet pompen om.ze niet te laten burpen. Iets waar ik met banden al vrij lang geen last meer van heb gehad.

De laaste tijd reed ik vooral met Maxxis Ikon en Michelin Wild enduro
European certified guide.
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

tiewrap schreef: wo 1 januari 2025, 18:28 Sindskort een setje trail/cross op mijn Hightower liggen.
Tot nu toe bevallen ze uitstekend, ondanks dat ze vrij weinig noppen hebben en het dunne bandjes zijn lijkt de grip evengoed prima. Ze zijn vooralsnog niet lek gegaan, maar te kort om daar iets over te kunnen zeggen.
Aanzienlijk lichter als waar ik normaal mee in technisch terrein rijdt, ze rollen ook lekker licht.
Voor Nederland volstaan ze sowieso goed.

Het grootste nadeel lijkt dat ik ze vrij hard op moet pompen om.ze niet te laten burpen. Iets waar ik met banden al vrij lang geen last meer van heb gehad.

Wat is hard ? Ik reed met mijn 80kg destijds op 1,2 bar en dit probleem heb ik nooit meegemaakt. Recent een andere fiets gekocht waar nog Maxxis Ardent op zaten en daar heb ik maar weer Wolfpack op gezet omdat ik qua grip en mijn skills niet met de Maxxis overweg kon. Moet alleen nu wel meer druk op aangezien ik de 80 kg niet haal momenteel..🙁
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

tiewrap schreef: wo 1 januari 2025, 18:28 Sindskort een setje trail/cross op mijn Hightower liggen.
....

Wat is de breedte van jouw velgen?
Ik heb Ikon's 2.25" op een 25mm velg liggen en die moeten iets meer druk hebben om niet om te slaan of los te komen.
In zijn algemeenheid valt mij op dat Wolfpack Trail en Enduro relatief lichte en soepele banden zijn. Dat soepele kan leiden tot eerder loskomen van het velgbed, wat je kan tegengaan door een bredere velg te gebruiken.
Lekker fietsen!
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Contacteer:

Het zijn inderdaad 25mm velgen.
Met Ikon in 2.35 had ik er aanzienlijk minder last van.
Lijkt me dat die weinig stugger zijn ?
European certified guide.
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

tiewrap schreef: ma 6 januari 2025, 22:27 Het zijn inderdaad 25mm velgen.
Met Ikon in 2.35 had ik er aanzienlijk minder last van.
Lijkt me dat die weinig stugger zijn ?
Wat Maxxis met de verschillende versie's doet houd ik niet bij. Toen ze de Forekaster om hebben gesmurfd kwam ik bij de Wolfpack Trail uit als najaars- en winterband.
Ik vind de wang/zijkant van de Ikon's iets stugger dan de Wolfpack Trail, geen ervaring met de Cross. Maar vind het fijn dat ie zo soepel is, de Trail 2.6-27.5" ligt trouwens op een 30mm velg en daar heb ik met 1bar pas last dat ie teveel vervormd als ik een beetje lomp een bocht neem.
Lekker fietsen!
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Ik overweeg een setje Wolfpack Speed/Race, of misschien wel Speed/Speed.
Paar vraagjes:

- Vallen de banden breed? Ze moeten passen in een Trek Procaliber van de vorige generatie (gen 2, model 2023/2024). De velgen zijn 30mm intern. Standaard komt de Procaliber met 2.25" banden, maar volgens Trek zou 2.4" moeten passen, maar als ze breed vallen.....

- Ik rijd alleen maar in West-Brabant, maar ook wel altijd over de weg naar het bos. Hoe lopen de Speed's op de weg? Vergelijkbaar met Racing Ralph? Een andere optie is de RaceKings, maar die zijn helaas alleen maar in 2.2 te verkrijgen. Dat zijn natuurlijk wel lichtlopende bandjes. Wil eigenlijk wel een beetje volume in de banden, en de Speed heeft een mooi gewicht.

Alvast dank voor de info.
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Zojuist in de garage gemeten:

Race (voor): 62mm
Speed (achter) 63.5mm

Beide op 30mm intern velgen.

Ik rij er nu ruim twee jaar op hier op de Veluwezoom (en de rest van Nederland en twee dagen bikepark Willingen :D ) en het zijn echt super banden. Heel voorspelbaar, af en toe driften als je net over de rand van grip gaat maar herpakt zich heel snel weer. Hij is nog nooit onder mij vandaan geschoten. Ik zou wel pleiten voor de Race/Speed combinatie, iets meer grip aan de voorkant is wel wenselijk.

Ik heb hiervoor wel op de RR/RR gereden, maar ik had toen te weinig ervaring om te zeggen dat ze beter/slechter rollen. Ik verwacht dat het echt minimaal is, mocht je het al merken. Ik wil er ook wel eens asfaltritjes mee maken en heb in ieder geval nooit het gevoel dat ze mij tegenhouden. Het rolt erg soepel allemaal.
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Radon Render 9.0

BP Willingen op een WP race & speed, Mark?
Ik rij daar altijd op dikke Kryptotals. :lol:
Giant on E-mtb
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Soms ben je te bang.

Ik rij op XC bandjes, op een XC hardtail, mensen in het Reichswald achterna die op trailfully's met traktorbanden rijden, ben net zo snel als hun zijn en ik verwacht dat een bikepark echt niet veel spannender gaat zijn.
DuReal schreef: di 10 december 2024, 17:37 Wat een achterlijk onderschrift
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Peelrijder schreef: do 20 maart 2025, 23:15 Soms ben je te bang.

“ik verwacht dat een bikepark echt niet veel spannender gaat zijn.
Met XC bandjes kan het best wel spannend worden
:winkie:
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Giant-E schreef: do 20 maart 2025, 22:41 BP Willingen op een WP race & speed, Mark?
Ik rij daar altijd op dikke Kryptotals. :lol:
Ik zou één dagje met mijn zoon gaan die daar voor het eerst ging rijden en één dagje een langere XC-ronde gaan maken. Vandaar dat ik de XC-banden erop had gelaten.

Ik wist alleen niet dat we de eerste dag al gelijk de rode Freeride af gingen na een paar uur en de tweede dag ook heel de dag in het bikepark hingen omdat hij het toch wel heel tof vond :winkie:

Volgende keer gaat het wielset met Krypto's er ook weer onder, dan rij je toch met wat meer vertrouwen :D
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op do 20 maart 2025, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie