Waarvan aktePrulleman schreef: ↑wo 19 maart 2025, 13:47 Het hele vetverbranding trainen bij al je duurritten is een behoorlijk achterhaald concept.
* Je verbrand dus ook meer in je duurzone als je beter getraind bent.. met een ftp van 300 zit je op 720 kCal per uur als je 200 watt trapt. Is je FTP de helft .. dan is je verbruik per uur ook de helft![]()

Ik rij zelden echt lange herstel/ zone 1-2 ritten omdat ik daar simpelweg geen baat bij heb (en ook niet zoveel herstel nodig heb blijkbaar).
Als ik tegenwoordig vetverbranding wil moet ik al in zone 3 gaan zitten omdat er anders gewoon niks gebeurd

Natuurlijk neem je dan nog steeds voeding in, maar wel beperkter dan bij zone 4-5 dan zijn het eetwedstrijden aan het worden.
Als ik 2 uur lang op mijn FTP rij (zou makkelijk 2 uur vol te houden moeten zijn) dan zou ik volgens de rekensom van Jim 2600kcal verbrand hebben.
Dat ik eet ik er tijdens een rit echt niet bij, dan zit je ergens onderweg zo vol dat alles retour komt en ook in voren eten (stapelen) heeft maar beperkt effect, dus dat eten achteraf blijf je toch houden (het is dan wel zaaks het juiste te eten!).
Ik vind het sowieso meer een gevoelskwestie, maar ik train dan ook zonder powermeter.