Cube-Elite schreef: ↑za 15 maart 2025, 20:05
Als je straks een fully hebt ga je de HT niet meer pakken, behalve bij slecht weer.
Ik denk dat, dat wel meevalt.
Ik kan met mijn HT prima uit de voeten en durf er best geld op te zetten dat ik daar in veel gevallen sneller mee ben dan met een fully.
Ik hou hem aan, vooral om die fully te 'sparen' en voor te trainen is die prima.
Korte crossjes, streetraces enz. daar is die HT altijd de betere keuze.
Ik heb een Scalpel HT en Fully. De HT gebruik ik als pekelfiets in de winter, heerlijke fiets maar off road pak ik altijd de fully veel leuker en sneller en dat ga jij ook merken.
Ik koop die fully als 'wedstrijdfiets' en voornamelijk voor de langere wedstrijden omdat daar mijn hart en mijn grootste kansen liggen.
Met XCM is een fully gewoon de beste keus en met het oog op een hoop ardennen marathons ook hard nodig.
Meer lol, sowieso, maar dat zal vooral zijn omdat ik meer energie over ga houden.
Altijd de 8 nemen. Ik snap eigenlijk dat mensen de wc overwegen als geld geen issue is.
Ga voor een 120mm fiets met racgeo, speci of de scalpel, bij die laatste zit de beste vork
Geld is in dat opzicht geen issue, dat ik er best nog een paar maanden voor kan en wil sparen.
Die vork, ik weet het, maar om precies eenzelfde soort reden dat ik van die World Cup afgestapt ben die ik dat ook met een lefty.
Knijterstijve en responsvolle vork, maar te beperkt met keuze in naven en het onderhoud van zo'n vork is anders waardoor niet iedereen er aan wil werken.
Plus dat het een upside down vork is geeft me een beetje jeuk als je bedenkt waar ik er voornamelijk mee ga rijden.
Nu twijfel je dat snap ik, als je hem twee weken hebt snap je niet dat je dacht dat een hardtail ook fijn is.
Ik heb nog veel langer als jij op een HT gereden en heb zo zitten twijfelen twee jaar terug en nu denk ik waarom heb ik dat niet veel eerder gedaan
Ik ben me heel goed bewust van de openbaringen die ik straks ga krijgen.
Bovendien ben ik er van overtuigd dat je de techniek van een fully mee kan nemen naar een HT, waardoor je daar ook weer sneller op wordt.