Parkeren onder de brug van de autostrade? En van daaruit staan de routes met nummer aangegeven? (gele pijl met nummertje van de route waar ze naartoe leidt?)
Als ik op google maps kijk lijkt er op die parking een bord te staan met trails op.
Trail centra in Wallonie (Ambleve, Bouillon, Chaudfontaine, Esneux, Spa)
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Dat viaduct is eerlijk gezegd helemaal kansloos tenzij je veel extra saaie verbindingsroute wilt rijden, er zijn wat meer mogelijkheden qua parkeren binnen 5min fietsen van de Ninglinspo parking. De klim langs het uitzichtspunt kan Stevie Wonder nog vinden vanaf Ninglinspo parking met 1x op de kaart kijken (maar meer op He Graviers georienteerd), de klim aan de andere kant van de parking is ook geen rocket science. Als je meer op Golden, Demenciel, ... georienteerd bent dan zijn er nog andere alternatieven.
Trail nummers kun je ook gewoon op Trailforks vinden:
- Lêd Riveu #1
- Lès Eyîs #2
- La Bobaf #3
- La Blaireau #4
- La Wasflam #5
- La Wasse #6
- Hé Graviers #7
- La Démenciel #8
- La Golden #9
- El Semme #10
- Le Viaduc #11
- Le Viaduc Alternative #11
... en gewoon even dat kaartje opslaan op je telefoon.
#4~6 beginnen en eindigen naast elkaar met 1 klim die je terugvoert dus daar ben je normaal - als La Wasflam open is - flexible om te kiezen tussen blauw, rood of zwart #1-#3 zitten ook in hetzelfde gebied naast elkaar dan wel in elkaas verlengde.
Trail nummers kun je ook gewoon op Trailforks vinden:
- Lêd Riveu #1
- Lès Eyîs #2
- La Bobaf #3
- La Blaireau #4
- La Wasflam #5
- La Wasse #6
- Hé Graviers #7
- La Démenciel #8
- La Golden #9
- El Semme #10
- Le Viaduc #11
#4~6 beginnen en eindigen naast elkaar met 1 klim die je terugvoert dus daar ben je normaal - als La Wasflam open is - flexible om te kiezen tussen blauw, rood of zwart #1-#3 zitten ook in hetzelfde gebied naast elkaar dan wel in elkaas verlengde.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
- rho
- Pro Biker
- Mijn mountainbike: Orbea Occam / Orbea Rise
Je vertrekt dus van de Ninglinspo parking? Dan moet ik eerst dat uitzichtspunt vinden en dan is de klim naar de trails makkelijk te vinden? Op welke kaart zie je dat uitzichtspunt? Op Google maps zie ik er eentje maar dat ligt niet bij de Ninglinspo parking en er loopt geen weg naartoe. Dus ik neem aan dat bij dat uitzichtspunt parkeren niet mogelijk is. Ik vermoed dat je op de Trailforks kaart kijkt. Wat een kut-app! Maar de website zal ook wel werken hoop ik. Heb ik ff gebookmarked.cheeta schreef: ↑za 1 maart 2025, 15:52Dat viaduct is eerlijk gezegd helemaal kansloos tenzij je veel extra saaie verbindingsroute wilt rijden, er zijn wat meer mogelijkheden qua parkeren binnen 5min fietsen van de Ninglinspo parking. De klim langs het uitzichtspunt kan Stevie Wonder nog vinden vanaf Ninglinspo parking met 1x op de kaart kijken (maar meer op He Graviers georienteerd), de klim aan de andere kant van de parking is ook geen rocket science. Als je meer op Golden, Demenciel, ... georienteerd bent dan zijn er nog andere alternatieven.
Dus "Hé Graviers Access" is de klim die je bedoelt neem ik aan.
Hmmm, ik wou om te beginnen de andere kant van het trail center doen. Daar ligt meer blauw en rood. En zelfs groen om op te warmen en te evalueren of ik fysiek geschikt ben wat leuke trails te rijden, want dat is niet elke dag een zekerheid

De kant die je aangeeft is meer rood en zwart. Dat lijkt me met mijn ervaring niet zo verstandig. Zeker omdat ik alleen fiets.
Waar parkeer je zelf als je gaat rijden? Als ik naar parkings zoek in de buurt liggen die allemaal aan de kant van het viaduct.
Toen ik er was stond de parking Ninglinspo ook vol en heb ik 'm bij een schooltje kunnen zetten. Niet ideaal. Volgens mij waren de buurtbewoners daar niet zo gelukkig mee.
De nummers had ik al gevonden. Ze komen overeen met mijn lijstje dus dat zit al goed.cheeta schreef: ↑za 1 maart 2025, 15:52 Trail nummers kun je ook gewoon op Trailforks vinden:
- Lêd Riveu #1
- Lès Eyîs #2
- La Bobaf #3
- La Blaireau #4
- La Wasflam #5
- La Wasse #6
- Hé Graviers #7
- La Démenciel #8
- La Golden #9
- El Semme #10
- Le Viaduc #11

Ik dacht eigenlijk 10, 1, 2, 3 en 11 te rijden. Dan is parkeren aan het viaduct misschien toch een betere optie?
Ik zie dat de aftsand vanaf het viaduct naar #1, 2 en 3 toch al 4km klimmen is. Dan is het vanaf de parking Ninglinspo toch handiger. Dan slaan we 10 en 11 over en doen we een keertje #1 en/of 2 en/of 3 extra.
Je zit dus duidelijk aan de "verre" kant van wat ik had willen rijden.
Ik snap na wat kaarten en apps bekijken toch al iets beter wat je bedoelt met je aanwijzingen.
- MarkMeisner
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Deze in de buurt houden is wel het handigst als je daar rond gaat rijden: https://www.trailforks.com/region/trail ... l-ambleve/
Als je vroeg bent is er nog wel ruimte op de parking, anders moet je ene plekje zoeken in Nonceveux. Er zijn daar ook campings om te overnachten mocht je dat willen. Ik (en nog een paar forumleden) hebben al een aantal keer op camping Arkeo gestaan en in vijf minuten ben je dan aan de start van de trails.
Als je vroeg bent is er nog wel ruimte op de parking, anders moet je ene plekje zoeken in Nonceveux. Er zijn daar ook campings om te overnachten mocht je dat willen. Ik (en nog een paar forumleden) hebben al een aantal keer op camping Arkeo gestaan en in vijf minuten ben je dan aan de start van de trails.
- rho
- Pro Biker
- Mijn mountainbike: Orbea Occam / Orbea Rise
Die had ik dus al in mijn bookmarks gezet. Die 's idd heel handig.
Overnachten is geen optie.
Vorige keer stond ik dus dicht bij zo'n camping aan een schooltje in Nonceveux. (Rue de l'ecole) Op een zondag is dat misschien wel weer een optie.
Vroeg ga ik niet zijn.
Nu vond ik dit: https://www.komoot.com/nl-nl/tour/20746 ... F6&ref=wtd
Eigenlijk redelijk gelijkaardig aan wat ik zou willen doen. Die houd ik dus achter de hand.
Vorige keer stond ik dus dicht bij zo'n camping aan een schooltje in Nonceveux. (Rue de l'ecole) Op een zondag is dat misschien wel weer een optie.
Vroeg ga ik niet zijn.
Eigenlijk redelijk gelijkaardig aan wat ik zou willen doen. Die houd ik dus achter de hand.
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Met stuur
Inderdaad, nabij het voormalige* schooltje kun je prima parkeren. Of iets verderop in de straat, daar is een parking.rho schreef: ↑za 1 maart 2025, 18:50 Die had ik dus al in mijn bookmarks gezet. Die 's idd heel handig.
Vroeg ga ik niet zijn.
Parking was op zondag overvol, berm van de weg stond ook helemaal vol. Weinig mtb'ers, veel wandelaars.
*schooltje staat inmiddels leeg.
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
- cheeta
- Elite Mountainbiker
Die parking staat met mooi weer heel snel vol. Als we er gingen fietsen waren we dermate vroeg dat er altijd nog genoeg plaats was maar omdat er geen vakken zijn aangegeven worden er vaak auto's gewoon ergens neergedrukt om maar dichtbij te staan waardoor het meer dan eens gewoon vast stond... Op de fiets maakt het ook niet veel uit of je in Nonceveaux staat en er zijn meer mogelijkheden.
De eigenlijke route wordt bij de parking weggehouden, al kome je er echt dichtbij...

(noorden is Les Eylis access en zuiden He Graviers access, welke langs Le Ninglinspo, point de vue Drouet komt waar veel wandelaars ook langsgaan)
Het brede pad omhoog langs de Ninglinspo is XC route, die kun je richting Blaireau nemen en daan ofwel afbuigen om onderaan de eigenlijke klim te pakken of helemaal door naar boven maar daarvoor moet je de weg wel kennen...
Qua parkeren nabij Quarreux voor trails waar je normaal voornamelijk langs de Chefna omhoog rijdt, een zijstraatje 500m van de Ninglinspo parking tot ze daar werkzaamheden hadden toen Noncevaux.
De eigenlijke route wordt bij de parking weggehouden, al kome je er echt dichtbij...

(noorden is Les Eylis access en zuiden He Graviers access, welke langs Le Ninglinspo, point de vue Drouet komt waar veel wandelaars ook langsgaan)
Het brede pad omhoog langs de Ninglinspo is XC route, die kun je richting Blaireau nemen en daan ofwel afbuigen om onderaan de eigenlijke klim te pakken of helemaal door naar boven maar daarvoor moet je de weg wel kennen...
Qua parkeren nabij Quarreux voor trails waar je normaal voornamelijk langs de Chefna omhoog rijdt, een zijstraatje 500m van de Ninglinspo parking tot ze daar werkzaamheden hadden toen Noncevaux.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
- cheeta
- Elite Mountainbiker
La wasseflamme 2.0

... niet het type trail waar ik een houten bocht nodig vind, maar het zou er liggen (zelf nog niet gezien).

... niet het type trail waar ik een houten bocht nodig vind, maar het zou er liggen (zelf nog niet gezien).
- cheeta
- Elite Mountainbiker
Je krijgt bonuspunten wanneer je daar overheen bunny hopt naar verluid...
(en dubbele voor een nose bonk)

(en dubbele voor een nose bonk)
Afgelopen weekend een georganiseerde toertocht gereden vanuit Neupré. Ook de blauwe lijn "La Mousse" meegepakt van het trail center Esneux, zo blijkt achteraf. Dat was toch wel zo ongeveer de max kwa steilheid voor mijn Scalpel zonder dropper
maar wel gaaf om eens te doen. Ook in de buurt van het trail center veel andere leuke lijnen gereden die iets beter geschikt waren voor een XC bike

Cannondale Scalpel Carbon 3
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Met stuur
Dus dropper monterenRobertVDN schreef: ↑do 20 maart 2025, 11:16 Afgelopen weekend een georganiseerde toertocht gereden vanuit Neupré. Ook de blauwe lijn "La Mousse" meegepakt van het trail center Esneux, zo blijkt achteraf. Dat was toch wel zo ongeveer de max kwa steilheid voor mijn Scalpel zonder droppermaar wel gaaf om eens te doen. Ook in de buurt van het trail center veel andere leuke lijnen gereden die iets beter geschikt waren voor een XC bike

'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?