NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
dubbelop
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Richard1974 schreef: za 15 maart 2025, 19:39Bij Ginkelduin nog een aantal bezige "bosmieren" gezien, dank voor de werkzaamheden!
Graag gedaan. De stammenklim in dit stuk was eigenlijk te kort en voor velen te lastig zodat men er links langs ging rijden (en lopen!). Nu is het stuk bijna twee keer zo lang als voorheen en aan beide zijden begrensd zodat je vanzelf de goede lijn rijdt.

Afbeelding

Afbeelding
Delfshaven
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Rose Bonero 2

Ik heb morgen een vrije dag genomen om te biken. Wordt UHR iig. Heb Leersum op het oog. Zijn er nog bijzonderheden daar nu?
m@rtinNL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 125 / Canyon Grail AL6 / Canyon Endurace 7

Bij zowel Leersum als Amerongen zijn korte omleidingen wegens kapwerkzaamheden in het bos. Omleidingen zijn goed aangegeven. Op de Facebook pagina zijn de omleidingen ook met kaartjes aangegeven.
Geen reden om niet te gaan, de routes liggen er verder goed bij.
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Radon Render 9.0

Als je dan toch 3 kwartier in de auto gaat zitten pak dan ook gelijk Amerongen mee. Met alleen Leersum sta je na een uur weer bij de auto. En Amerongen is minstens zo leuk.

Parkeertip: P Leersumse Veld, paar minuten vanaf de A12. Stukje warmrijden op ‘t Let de Stigterpad en eerste stuk route. Gelijk Nieuw Lombok op is niet lekker.
Giant on E-mtb
Delfshaven
All rounder
All rounder

Dank, omleidingen bekeken. Lijken me mee te vallen.
Giant-E schreef: do 20 maart 2025, 22:52 Als je dan toch 3 kwartier in de auto gaat zitten pak dan ook gelijk Amerongen mee. Met alleen Leersum sta je na een uur weer bij de auto. En Amerongen is minstens zo leuk.
Dat is zeker de bedoeling!
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Giant-E schreef: do 20 maart 2025, 22:52 Als je dan toch 3 kwartier in de auto gaat zitten pak dan ook gelijk Amerongen mee. Met alleen Leersum sta je na een uur weer bij de auto. En Amerongen is minstens zo leuk.

Parkeertip: P Leersumse Veld, paar minuten vanaf de A12. Stukje warmrijden op ‘t Let de Stigterpad en eerste stuk route. Gelijk Nieuw Lombok op is niet lekker.
+1
Delfshaven
All rounder
All rounder

Giant-E schreef: do 20 maart 2025, 22:52

Thanks, dat zijn de handige dingetjes om te weten!
Delfshaven
All rounder
All rounder

Niet normaal veel lol gehad in Leersum. Wat een geweldige route. Goed te doen voor een relatieve beginner ook. Veel flow en tempo. Respect voor de onderhoudscrew :-q
dubbelop
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Prima parkeertip, behalve vanaf aanstaande donderdag 27-3 t/m zondag 30-3. Dan is de N226 vanaf afslag Maarsbergen tot aan Leersum dicht wegens herinrichting van dit wegvak. P Leersumse Veld is dan onbereikbaar. Er zijn omleidingen zodat je wel naar de andere kant van Leersum en naar Amerongen kunt rijden.
Details staan op https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... en-leersum
Henrik
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Groen en zwart!

@crew, ter info. Gisteren op Amerongen, net voor de splitsing met Rhenen.
Net na een bocht een flinke baksteen en een stam. Keurig haaks midden op de track. Geen idee of het daar vaker gedaan wordt maar deze keer opvallend netjes neergelegd. :(
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Zaterdag gereden, heerlijk weer. ligt er prima bij.
De kombochten na de lange klim zijn wel heel krap en lastig voor beginners bleek.

Veel kinder gezien deed me goed, leuk dat er toch hopelijk nog een generatie aankomt en ook nog zonder motor. Super!

Jammer van de omleiding, maargoed werkzaamheden zijn ook belangrijk. Best een aardig omleiding om een beetje mijn rug te sparen.
Dus hij kwam wel goed uit.
dubbelop
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

AMERONGEN IS WEER OPEN

De omleiding op route Amerongen is vandaag opgeheven. Het laatste hout is uitgereden en de - geringe - beschadigingen aan de route zijn hersteld. Je kunt dus weer de volle afstand rijden!

Afbeelding
dubbelop
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Henrik schreef: zo 23 maart 2025, 23:54 @crew, ter info. Gisteren op Amerongen, net voor de splitsing met Rhenen.
Net na een bocht een flinke baksteen en een stam. Keurig haaks midden op de track. Geen idee of het daar vaker gedaan wordt maar deze keer opvallend netjes neergelegd. :(
Dank voor de melding. Gelukkig is dit een heel zeldzaam voorval maar zeker iets om op te blijven letten.
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

dubbelop schreef: ma 24 maart 2025, 19:51 AMERONGEN IS WEER OPEN
Ah crap, net gemist haha. Vandaag Leersum, Amerongen, Rhenen en Kwint gereden, maar toen waren de afsluitingen op Leersum en Amerongen nog dicht. Volgende keer beter :bier:
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

dubbelop schreef: ma 24 maart 2025, 19:51 AMERONGEN IS WEER OPEN
Enig idee hoelang de omleiding op Leersum nog van toepassing is? Of is die inmiddels ook al vrijgegeven?

En: stammenklimmetje is mooi geworden :-q
carbon bike, titanium collarbone...
Plaats reactie