Ah, ik doelde uiteraard niet op Lars maar op meningen en ervaringen wereldwijd

Specifieker, de bewegingen onder professionals die je nu ziet in het internationale gravel-circuit.
En hoe traditionele meningen daar langzaam op worden bijgesteld.
Dat soort dingen sijpelen uiteindelijk ook langzaam door naar de recreant die zich doorgaans weer spiegelt aan de profs.
Is eigenlijk (nog) meer op gang gekomen nadat Keegan Swenson de Leadville 100 won op een Drop Bar Santa Cruz Highball.
Gaf flink wat dicsussie, LOL
Maar bijv. ook Dylan Johnson die exprimenten niet schuwt en ze doorgaans met metingen wil onderbouwen heeft het vuurtje nogal opgestookt.
Slechts 2 voorbeelden, maar als je het een beetje volgt zie je overal discussies, en ook steeds meer cijfermatige onderbouwingen.
Bekende namen, complete teams, iedereen is er mee bezig, eigenlijk is de wereld van endurance-racing zich aan het ontwikkelen.
Die ontwikkeling en de patronen vind ik grappig.
Doet mij denken aan adoptie-curve van discbrakes, tubeless, tire-pressure, kortere cranks, bredere banden, eerder allemaal een no-go's in het wieler- en race-circuit.
En jaren later als men niet meer om cijfers/resultaten heen kan...dan willen profs het allemaal en spiegelen alle recreanten zich daar aan.
Bike van Keegan Swenson
Power analysis van Dylan Johnson
Laatste maanden zijn xc fully's dus aan de beurt, ineens helemaal hot en duikt flight attendant zelfs op bij gravel bikes.
Leuke ontwikkelingen allemaal