Schoorlse Brute Bikechallenge.
Wat kan ik hiervan verwachten? Volgens mij zijn het over het algemeen allemaal fitte wedstrijdrijders die erover knallen of doen er ook toertochtliefhebbers mee.Ik heb wel eens 2 x oud plus nieuw gereden op slakkentempo en dan zat je op zo'n 60 km.
-
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Dat hangt ervan af wat je zelf prettig vindt ..... het is druk, er wordt hard gereden door een bepaalde groep.. Dat allemaal over een route die je ook gewoon rustig in je ééntje op een ander moment kunt rijden.
Ga er wel van uit dat het een stuk zwaarder is dan de 60km rit die je omschrijft want het meest ontspannen deel van de oude route bestaat niet meer.
Verder hoop ik dat de organisatie ook eens de moeite neemt om alle ontstane chickenruns dicht te gooien ipv dat heel selectief te doen ...
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
Geen idee of het bewust is gedaan, maar de datum is waardeloos gekozen.
Ik geloof niet dat er veel uit de hardrijdersbrigade zullen zijn, die rijden de dag erna de marathon van Apeldoorn.
Voor mij de reden om deze over te slaan in ieder geval.
Ik geloof niet dat er veel uit de hardrijdersbrigade zullen zijn, die rijden de dag erna de marathon van Apeldoorn.
Of je doet beidePeelrijder schreef: ↑di 11 februari 2025, 13:29 Geen idee of het bewust is gedaan, maar de datum is waardeloos gekozen.

(En als ik aan beide het predikaat 'leuk' zou moeten hangen, dan wint Schoorl toch echt. Met veel meer technischere segmenten en hoogteverschil. Maar als je wilt jakkeren om een topnotering bij de gladiolen, dan moet je in Apeldoorn zijn.)
-
- Elite Mountainbiker
-
- Pro Biker
- Mijn mountainbike: Gestickertunede Merida's (Specialized Sworxen)
Er is exact helemaal geen enkel verschil met de vaste routes.Peelrijder schreef: ↑zo 16 februari 2025, 09:01 Nee
En ja Schoorl is leuker, maar dan ga ik wel terug op een andere dag, zoveel verschil is er niet met de vaste routes.
* Adapt your skills to the trail and not the trail to your lack of skills*
-
- Elite Mountainbiker
Permanente tijdregistratie?
Maar dat dacht ik al, leek me stug dat je als organisatie na 15 jaar procederen ineens risico's ging nemen..
Maar het lijkt er zo op dat Apeldoorn de 'opening' van het marathonseizoen gaat worden, daarmee zou er nog steeds plaats zijn voor Schoorl, maar de data komen ongelukkig uit.
Als er een week tussen had gezeten had ik het zeker gedaan (en ik denk wel meer mensen).

Maar dat dacht ik al, leek me stug dat je als organisatie na 15 jaar procederen ineens risico's ging nemen..
Maar het lijkt er zo op dat Apeldoorn de 'opening' van het marathonseizoen gaat worden, daarmee zou er nog steeds plaats zijn voor Schoorl, maar de data komen ongelukkig uit.
Als er een week tussen had gezeten had ik het zeker gedaan (en ik denk wel meer mensen).
Schoorl kent wel een serieuze groep hardrijders die religieus aan deze trainings 'wedstrijd' blijft vasthouden hoor.
Het is dat Apeldoorn op mijn verjaardag valt, anders had ik ze waarschijnlijk beide gedaan. Maar mijn vrouw eist dat ik op mijn verjaardag beschikbaar ben, voor de visite die zij meestal uitnodigd
Ik ben nog steeds niet op het nieuwe Schoorl geweest, dus lijkt mij dit de uitgelezen kans om eens kennis te maken. En dan smaakt dat biertje de dag erna ook extra lekker
Het is dat Apeldoorn op mijn verjaardag valt, anders had ik ze waarschijnlijk beide gedaan. Maar mijn vrouw eist dat ik op mijn verjaardag beschikbaar ben, voor de visite die zij meestal uitnodigd

Ik ben nog steeds niet op het nieuwe Schoorl geweest, dus lijkt mij dit de uitgelezen kans om eens kennis te maken. En dan smaakt dat biertje de dag erna ook extra lekker

-
- Pro Biker
Ik denk dat je je borst nat kunt maken hoe Schoorl 2.0 er bij ligt NA de challenge. Zuid en Midden zullen meevallen maar op Noord houd ik mijn hart vast.Stunning schreef: ↑zo 16 februari 2025, 22:28 Schoorl kent wel een serieuze groep hardrijders die religieus aan deze trainings 'wedstrijd' blijft vasthouden hoor.
Het is dat Apeldoorn op mijn verjaardag valt, anders had ik ze waarschijnlijk beide gedaan. Maar mijn vrouw eist dat ik op mijn verjaardag beschikbaar ben, voor de visite die zij meestal uitnodigd![]()
Ik ben nog steeds niet op het nieuwe Schoorl geweest, dus lijkt mij dit de uitgelezen kans om eens kennis te maken. En dan smaakt dat biertje de dag erna ook extra lekker![]()
-
- Mtb fanaat
Lees op de website dat er ongeveer 1400 hm in het verschiet liggen over 55 km.
Toevallig vandaag net 1400hm gereden. In Luxemburg , dat dan wel.
Toevallig vandaag net 1400hm gereden. In Luxemburg , dat dan wel.
-
- Elite Mountainbiker
Eigenlijk zeg je dat al die mensen niet kunnen fietsen.Ironhorse Erik schreef: ↑vr 21 februari 2025, 10:51 Ik denk dat je je borst nat kunt maken hoe Schoorl 2.0 er bij ligt NA de challenge. Zuid en Midden zullen meevallen maar op Noord houd ik mijn hart vast.

- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Radon Render 9.0
De vroegere “5 van Schoorl” trok veel pure marathonrijders aan. En terecht, ‘t oude Schoorl was daar perfect voor, nergens echt lastig natuurlijk.Peelrijder schreef: ↑vr 21 februari 2025, 21:43Eigenlijk zeg je dat al die mensen niet kunnen fietsen.Ironhorse Erik schreef: ↑vr 21 februari 2025, 10:51 Ik denk dat je je borst nat kunt maken hoe Schoorl 2.0 er bij ligt NA de challenge. Zuid en Midden zullen meevallen maar op Noord houd ik mijn hart vast.![]()
Midden, maar vooral Noord is voor deze doelgroep (blind stoempen) toch écht wel andere koek. Ik vrees dan ook voor de continuïteit van deze vernieuwde Schoorl marathon.
Giant on E-mtb
-
- Elite Mountainbiker
Die gaat echt wel animo krijgen, maar dan zou er misschien wat beter naar Apeldoorn gekeken moeten worden (misschien doen ze dat wel als deze editie qua bezoekers tegenvalt?).
Mijn beslissing is het niet, maar ik denk dat ze er wel verstandiger aan zouden doen.
Hetzelfde is elk jaar met de hondsrug classic en de 6 uur van 't zand, die zitten elk jaar op elkaar datum, wel jammer.
Brentjens zit ook al in die maand dus het is in Oktober ook al gezellig druk op de kalender.
Mijn beslissing is het niet, maar ik denk dat ze er wel verstandiger aan zouden doen.
Hetzelfde is elk jaar met de hondsrug classic en de 6 uur van 't zand, die zitten elk jaar op elkaar datum, wel jammer.
Brentjens zit ook al in die maand dus het is in Oktober ook al gezellig druk op de kalender.
-
- Pro Biker
Vandaag nog gereden en echt serieus meerdere malen "hoe dan" gedacht. Kan alleen werken als er op Zuid gestart wordt en het veld volledig uit elkaar is getrokken bij start Noord. Dus dat zal wel zo gedaan gaan worden. Moet nog wel heel veel gedaan worden om het veilig te maken. Ik vind het prima, hoe ruiger hoe beter, maar niet iedereen springt elke drop of elk gat in de route. Er zitten er een aantal op de rand van "niet rolbaar" door de diepe zandputten die ontstaan, en met takken met punten in de valzone is dat denk ik vragen om problemen. Ga er wel vanuit dat MTB NW dat in het snotje heeft, ze hebben nog even.Giant-E schreef: ↑za 22 februari 2025, 01:32De vroegere “5 van Schoorl” trok veel pure marathonrijders aan. En terecht, ‘t oude Schoorl was daar perfect voor, nergens echt lastig natuurlijk.Peelrijder schreef: ↑vr 21 februari 2025, 21:43
Eigenlijk zeg je dat al die mensen niet kunnen fietsen.![]()
Midden, maar vooral Noord is voor deze doelgroep (blind stoempen) toch écht wel andere koek. Ik vrees dan ook voor de continuïteit van deze vernieuwde Schoorl marathon.
-
- Mountainbike Junk
Ik ben een enthousiast marathon rijder. Gelukkig technisch redelijk handig, maarrrrr Schoorl Midden en Noord rijd ik gewoon met een hele andere instelling. Daar wil ik plezier hebben, mezelf technisch uitdagen en beter worden. Die lussen zijn absoluut niet geschikt om met een groter veld, kort achter elkaar, overheen te knallen. Dat is vragen om ongelukken.Ironhorse Erik schreef: ↑zo 23 februari 2025, 23:40Vandaag nog gereden en echt serieus meerdere malen "hoe dan" gedacht. Kan alleen werken als er op Zuid gestart wordt en het veld volledig uit elkaar is getrokken bij start Noord. Dus dat zal wel zo gedaan gaan worden. Moet nog wel heel veel gedaan worden om het veilig te maken. Ik vind het prima, hoe ruiger hoe beter, maar niet iedereen springt elke drop of elk gat in de route. Er zitten er een aantal op de rand van "niet rolbaar" door de diepe zandputten die ontstaan, en met takken met punten in de valzone is dat denk ik vragen om problemen. Ga er wel vanuit dat MTB NW dat in het snotje heeft, ze hebben nog even.Giant-E schreef: ↑za 22 februari 2025, 01:32
De vroegere “5 van Schoorl” trok veel pure marathonrijders aan. En terecht, ‘t oude Schoorl was daar perfect voor, nergens echt lastig natuurlijk.