Het is weer die tijd van het jaar...vakantie plannen.
In verband met werk van de Missus willen we in april dit jaar op vakantie.
Waarschijnlijk wordden de eerste 2 weken surfen in Bretagne, maar de laatste week april willen we nog een weekje (E) MTBen met eigen fietsen in Frankrijk.
De Alpen zijn nog allemaal dicht dus dat kunnen we vergeten, maar ik hoop dat iemand de gouden tip heeft voor elders leuk MTB trail rijden in Frankrijk. beiden 50, matige tot redelijke techniek dus echt Enduro enzo...leuk om naar te kijken maar niet voor ons.
Lekker touren en mooie landschappen worden we wel blij van. Wie heeft de gouden tip?
Het alternatief is ipv 3weken gemixte vakantie 2weken alleen surfen en dan later in het jaar een weekje les-Gets of Saalbach.
midden frankrijk, laatste week april ....waar?
bretagne is niet erg spannend biken. maar door de mooie landschappen toeren op de dagen dat de surfcondities niet goed zijn, dat gaat er prima.
https://sitesvtt.ffc.fr/localisation/bretagne/
midden frankrijk is nogal vlak. bij mooi voorjaarsweer kan je in april naar de vogezen, maar dat is toch een flinke dag autoroute.
maar als het een koud voorjaar is, moet je bij alles met noemenswaardige hoogteverschillen (1000m boven zeeniveau) er toch vanuit gaan dat er nog sneeuw kan liggen.
bij de middelandse zee kust zal het lekkerder zijn, maar dat is ook nog een flink eind rijden.
ik zou dan 3 weken bretagne doen. of als je echt wil mountainbiken inderdaad 2+1 weken
https://sitesvtt.ffc.fr/localisation/bretagne/
midden frankrijk is nogal vlak. bij mooi voorjaarsweer kan je in april naar de vogezen, maar dat is toch een flinke dag autoroute.
maar als het een koud voorjaar is, moet je bij alles met noemenswaardige hoogteverschillen (1000m boven zeeniveau) er toch vanuit gaan dat er nog sneeuw kan liggen.
bij de middelandse zee kust zal het lekkerder zijn, maar dat is ook nog een flink eind rijden.
ik zou dan 3 weken bretagne doen. of als je echt wil mountainbiken inderdaad 2+1 weken
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Wel even opletten, op sommige plekken kan het in april nog best koud zijn.
Provence, Cote d'Azur is te ver weg?
Provence, Cote d'Azur is te ver weg?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
https://www.mountainbike.nl/forum/searc ... d%5B%5D=12
Ik kan zo snel niet vinden waar je op doelt, maar misschien kan Jurf die zoekresultaten eens doorspitten...
Ik kan zo snel niet vinden waar je op doelt, maar misschien kan Jurf die zoekresultaten eens doorspitten...
Some days it's easy, some days it's a fight.
- Willem Altes
- Elite Mountainbiker
Je kan ook bij Parijs in de Vexin of de Chevreuse rijden. Omdat het vlakbij Parijs is zijn er veel routes beschikbaar. Het ligt ook onderweg richting Bretagne dus minder kilometers in de auto. Zie bijvoorbeeld ook https://www.utagawavtt.com/
Ik bedoelde dit topic: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... i#p2794988
Maar ik was vergeten dat die voornamelijk over heftiger mtb'en gaat dan waar de TS naar op zoek is..
Maar ik was vergeten dat die voornamelijk over heftiger mtb'en gaat dan waar de TS naar op zoek is..
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Wat wordt verstaan onder het "midden van Frankrijk"...?
Kameraad in Frankrijk gaat geregeld naar 23500 Croze, dat lijkt redelijk het midden van Frankrijk... In Morvan geloof ik naar Breuil - Dun les Places. Maar dat is ingegeven door wat acceptabels is qua reistijd in het weekend... Vanuit Parijs is Fontainebleu populair voor MTB'en in het weekend. In hoeverre je het er langer dan een weekend kunt uithouden?
Kameraad in Frankrijk gaat geregeld naar 23500 Croze, dat lijkt redelijk het midden van Frankrijk... In Morvan geloof ik naar Breuil - Dun les Places. Maar dat is ingegeven door wat acceptabels is qua reistijd in het weekend... Vanuit Parijs is Fontainebleu populair voor MTB'en in het weekend. In hoeverre je het er langer dan een weekend kunt uithouden?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Mijn mountainbike: Orbea Wild
De Missus was in een goeie bui en besloot dat we (vooral ik) 3 weken gaan surfen en verder in het jaar wel een weekje gaan fietsen ipv nu 2 dingen te combineren.
Dank voor het meedenken!
Dank voor het meedenken!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo V1 + Orbea Wild 2023