one up v2 of v3 (24cm drop) ervaringen (lange) fietsers gevraagd

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
LongPete
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: vooral wipkippen

Op zoek naar een dropper voor een eventuele nieuwe fiets geland bij one-up. V3 kost dubbele van V2(300 tov 150). Blijkbaar durft er al een slucht te ontsnappen uit de V2 cartridge via ventiel. Maar is dit echt een issue dat het waarde is om dubbel zo veel uit te geven of een verkoopspraatje?
aart93
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Nukeproof Scout 290

Je zou aan Marco van Chickenlinebike even kunnen vragen of hij ook aan de V3 in 240 mm kan komen.

https://www.chickenlinebike.com/mountai ... per-posts/

Met 210 euro wordt het verschil al een stuk kleiner!

Volgens mij heeft de V3 wat betere afdichting en bushings wat op die lengte wel lekker is lijkt me

Zal met lekken uit het ventiel wel meevallen hoor, gewoon wat lucht bij pompen als de kracht eruit is. ( ik denk jaarlijks ofzo)
Er zijn voor de V2 ook upgrade setjes met betrekking op de keerring en speling. V2.1

Als bij een V3 de kracht eruit is na een paar jaar, kost het je gelijk een nieuwe cartridge.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Volgens mij is die V2 gewoon een product dat in de ramsj is omdat de V3 uitgekomen is.

de V3 is natuurlijk nieuw en verbeterd :winkie: Horses for courses zeggen de britten

Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Geen antwoord op je vraag, maar ik zou in die prijsklasse een BikeYoke overwegen. Heb beide en geef echt de voorkeur aan de BY.

Ah, zie net dat de BY tot max 21.3cm gaat.......
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

BikeYoke is technisch de betere qua speling e.d.

Ik heb 2x V2 240... Nog geen rebuild, alleen standaard onderhoud (wat schoonmaken, lik vet en de druk checken).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Raaw Jibb

al ruim 2 jr een 240mm V2 in gebruik, nog nooit lucht verloren(daarvoor lang een 210mm, ook geen probleem). misschien weer een zeldzaam gevalletje tov de 10.000 verkocht?, en zodoende zouden ze er allemaal last van hebben?
Raaw Jibb
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon Lux, Transition Patrol & UMF Hardy

Gelijke ervaringen met de V2(.1) als bovenstaand. Werking is na enkele jaren nog steeds perfect en verliest geen lucht. Zie dus niet in waarom je €150,- extra zou uitgeven voor de V3 :~
LongPete
Extreme Biker
Extreme Biker

cheeta schreef: do 13 februari 2025, 20:09 BikeYoke is technisch de betere qua speling e.d.
Ik heb 2x V2 240... Nog geen rebuild, alleen standaard onderhoud (wat schoonmaken, lik vet en de druk checken).
Dat bike yoke beter is : zelf ervaren? Hoe lang heb je de v2 al?
LongPete
Extreme Biker
Extreme Biker

Iedereen: bedankt voor reactie. Veel kans dat het een v2 wordt. Ga nog veen wachten en info zoeken over bike-yoke.
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

Kameraad heeft een BikeYoke & 3x OneUp (2x 210, 1x 240). Zeker voor speling (of het gebrek eraan) is de BikeYoke superieur.

De een is nu 2 - 2.5 jaar in gebruik, de ander 10 maanden.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator

Met de kennis die ik nu van de OneUp heb (de mijne dan he) zou ik zeker de V3 overwegen. Seals dichten naar zeggen beter af, en de moer bovenop de cartridge van de V2 kan soms niet ver genoeg aangedraaid worden, met speling en gerammel tot gevolg. De V3 heeft een andere constructie die dat voorkomt.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Met stuur

Om BikeYoke nu volledig door de hemel heen te prijzen..
Oké, ik zal een maandagochtend exemplaar hebben maar ik kan er niks goeds over vertellen. Of het moet de beschikbaarheid van reserve onderdelen zijn.
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
ddeftones
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Ripmo

cheeta schreef: do 13 februari 2025, 20:09 BikeYoke is technisch de betere qua speling e.d.

Ik heb ook beide droppers, maar ik moet zeggen dat de v3 wel heel erg in de buurt komt van de bikeyoke. Geen speling meer zoals bij v2, snel en soepel, veel goedkoper en makkelijker zelf te onderhouden vind ik. Mijn bikeyoke ligt inmiddels al paar maanden niets te doen in mijn garage nadat ik de v3 240mm gekocht heb.
be quiet and drive
Freekenstein
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Karate Monkey | Fog Cutter | Crux

Al een tijdje ben ik aan het overwegen of ik aan een dropper moet, en een van de grootste vraagtekens was altijd welke maat ik moest hebben.
Nu zie ik op de site van One Up de maten van de V3, en daar wordt ik wel wijs van. Naar mijn idee heb ik een 210 of een 240 nodig.

Is langer beter in dit geval, of zou ik beter voor de kortere versie kunnen gaan?
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Hoe meer drop je kwijt kan hoe beter, ik zou voor de 240mm gaan.
Plaats reactie