Band met plug lekt af en toe

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

Bij een autoband (=radiaal band) heeft de plug met het steeltje nog een andere reden... Wanneer je een gat van een spijker, schroef, etc.. hebt wil je niet alleen de binnenkant plakken omdat je dan nog steeds een gat hebt in het profiel van de band waar water, zout, etc... in kan en dus bij de gordellagen (enkele exoot daargelaten staal) kan komen waarvan de coating vaak beschadigd zal zijn. Met het steeltje kan je ook dat gat afdichten...
(bij zware commercials kan het karkas ook staal zijn)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
rho
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Orbea Occam / Orbea Rise

Mad Wally schreef: wo 12 februari 2025, 16:23
rho schreef: di 11 februari 2025, 11:56 Ik ga die plakker proberen. Lijkt me het beste voor de gemoedsrust tijdens de volgende rit(ten).
Van binnen uit deze monteren?

https://www.mantel.com/lezyne-tubeless- ... gJ72_D_BwE
Ik heb ze geprobeerd. 't Is geen groot succes.
Ik denk dat je hiervoor de band echt helemaal van het wiel moet halen en helemaal echt super zuiver moet maken. Het kiezen van de plug is ook niet vanzelfsprekend als je gat meer op een kleine scheur lijkt en het schuurpapiertje haalt een deel van het karkas van je band open. Beetje grof. Momenteel lijkt ie dicht te zijn omdat de tubeless melk zijn werk zond de plakker heeft gedaan. Maar ik had waarschijnlijk beter gewoon de band vervangen. Ik denk niet dat ie dicht blijft tijdens een rit.
Volgende keer gebruik ik ze enkel als de band er helemaal af gaat en volledig zuiver gemaakt kan worden. En dan kan die band als reserve gaan dienen. Voor een band die misschien 2/3 versleten is vind ik het de moeite niet van al het werk en de rommel met die tubeless melk.
DuReal
Pro Biker
Pro Biker

Ik heb geen ervaring met die Lezyne stekel aparatus maar zo'n blauwe plakker werkt echt goed hoor. Maar je moet wel de band eraf halen en volledig schoonmaken uiteraard.. De lijm/solutie/weetikhet moet wel goed kunnen plakken natuurlijk.
rho
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Orbea Occam / Orbea Rise

Ja, waarschijnlijk heb ik het niet goed genoeg zuiver gemaakt.
Ik ga hem er af halen en als reserve houden.
Plaats reactie