Hoe is de 32SC met 90kg? M'n 34SC met 80kg heeft af en toe al last van wat 'shutter' namelijk.BikerBas2 schreef: ↑zo 9 februari 2025, 23:24 Ik reed eerst met een SID, nu met Fox. Fox voor mij. SID was wat instabieler en lock-out was nooit echt lockout. Daar heb ik een hekel aan.
Ik weeg wel 90kg en heb wel bijzondere eisen aan mijn vork volgens mij; ik wil een voorvork die echt vooral als ‘schokbreker’ fungeert met trage rebound. Dat doet de Fox beter i.m.h.o. Meestal pomp ik daarom de vork ook harder op dan volgens de rebound regeltjes. En de rebound zet ik dan zover terug dat nog 1 slagje: dan komt ie helemaal niet meer terug.
Manitou zat in de wedstrijdfiets van mijn zoontje. Vond ik weinig bijzonders. Lockout werkte nooit en we konden weinig afstellen eraan. Maar goed TS wil Fox met SID vergelijken. Dus ook weinig relevant.
Over t gewicht van de Fox 32 Stepcast. Ik heb m hier aan gewogen bij t onderhoud. Ik meen iets van 1500 gram. 100% zeker weet ik t alleen niet meer.
Bas
Ik dacht eens gelezen te hebben dat er een duits tijdschrift alle bekende vorken in een testopstelling gemeten had qua stijfheid, maar heb het nergens terug kunnen vinden. Iemand dit ooit gelezen?