Apeldoornse Mountainbike Marathon 2024

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mtb is breed begrip :winkie:
Afbeelding
Tip/wetenwaardigheid van de dag voor iedereen:
De MTB route Soest is te mooi om alleen te jumpen, waarvan akte. :winkie:
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Apeldoorn is (blijkbaar) dit jaar een nationale XCM wedstrijd, waar Amerongen dat niet is?

De Bart Brentjens Challenge is een internationale klasse 2 wedstrijd (en weer NK waarschijnlijk)

Hondsrug classis is ook nationaal XCM en daar staat het wel degelijk in de regelementen.

Ik ben sowieso een voorstander van gravelbikes en crossers uit te sluiten of een eigen startvak te geven (of liever nog een andere dag te laten rijden) bij langere wedstrijden zoals Dutch Masters, Bartje200, Slag om Norg enz.

Het kan elkaar ook helpen, maar dan is de essentie van de wedstrijd een beetje weg.
DuReal schreef: di 10 december 2024, 17:37 Wat een achterlijk onderschrift
elreeVeerle
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Specialized Carve 29"

ZIP
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op wo 12 februari 2025, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen handel buiten het Te Koop topic
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Peelrijder schreef: ma 10 februari 2025, 09:23 knip....
Ik ben sowieso een voorstander van gravelbikes en crossers uit te sluiten of een eigen startvak te geven (of liever nog een andere dag te laten rijden) bij langere wedstrijden zoals Dutch Masters, Bartje200, Slag om Norg enz.

Het kan elkaar ook helpen, maar dan is de essentie van de wedstrijd een beetje weg.
Op de site van Bar-En staat: https://www.bar-end.nl/reglement-amm/
Korte samenvatting:
Materiaal/fiets (zie ook Reglement Titel IV art. 4.1.0.3901 van het MTB-reglement)

Er mag alleen worden deelgenomen met een Mountainbike en niet met een gravelbike, crosser o.i.d.; :-q
De bandbreedte moet breder zijn dan 40 mm, gemeten van wang tot wang over het karkas van de band (exclusief eventuele noppen);

Of er daadwerkelijk ook gecontroleerd wordt??? :~
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

ducatif1 schreef: wo 12 februari 2025, 12:25 Of er daadwerkelijk ook gecontroleerd wordt??? :~
Waarschijnlijk niet, daarom ga ik veel dingen ook niet meer doen.

Lekker naar de Ardennen :-q
EightGear
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Scalpel 4 HT

Ligt het trouwens aan mij of is de info nog vrij summier allemaal?

Weerbericht ziet er trouwens nu een stukje beter uit, maar het duurt nog bijna 2 weken dus dat kan weinig betekenen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Je startbord is op de post.

Wat wil je nog meer weten?

Starttijden, lokatie en parkeerplaats is al een tijdje bekend.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Stuurbord vandaag mogen ontvangen :-q
Nu hopen dat de griep waar ik momenteel in zit snel afzakt zodat ik volgende week überhaupt mee kan doen.

Iemand nog helder op z'n netvlies staan hoe het stond met die gratis consumptie?
Broodje hamburger was geloof ik gratis als ik het goed heb, maar ik zag ook een hoop mensen betalen.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Procaliber uit 2022 en 2024. Alle twee pikzwart

Ja broodje hamburger bij de finish. Stuurbordje vandaag ook gehad.
Ik twijfel nog; vorige week griep gehad en 3 weken terug stevig verkouden (net geen keelontsteking). Ik merk dat de conditie nu wel weer terug komt voor de kleine trainingen. Maar de marathon ik weet t nog niet. Als ik start is t extra helemaal achteraan en dan gewoon lekker rijden. Ik moet me dan vooral in t begin rustig houden
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Nu heb ik geen griep gehad ......maar zeker wel een maand stevig verkouden geweest :( nu is de verkoudheid wel pleite :-q .....maar is de conditie zeker nog niet optimaal :roll:
Afgelopen zondag was er gelukkig wel iets meer conditie terug :-q .....en de 70km ronde is ook gewoon gelukt :-q maar ik kom nog wel tekort :((
Vandaag een uurtje conditie training en van het weekend weer de complete ronde :-q
En dan moet ik ook maar kijken.....waar ik gaat starten :roll: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
KUNK
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Scott SPARK RC
Contacteer:

Mocht iemand de griep hebben of om een andere reden niet starten; ik zoek nog een startbewijs.
Het liefst voor de 105km.
Graag PB
Thx
Fortune favors the brave!
Lefty29
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail

KUNK schreef: wo 26 februari 2025, 23:37 Mocht iemand de griep hebben of om een andere reden niet starten; ik zoek nog een startbewijs.
Het liefst voor de 105km.
Graag PB
Thx
als het goed is heb je een PB van mij
Singletrack Sundays
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: OV fiets

kwam deze tegen op YT, valt me op dat er veel minder singletrack in zit dan vorig jaar (en dat was al niet zo veel)mis ook het lusje bij Bar end.
Zo blijft er wel heel weinig "leuks" over. Maar misschien heb ik het mis en zitten deze er wel in.

Pino
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Lusje Bar End konden ze die dag niet op, dus niet in het filmpje. Zit er waarschijnlijk wel in.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: do 27 februari 2025, 19:02 kwam deze tegen op YT, valt me op dat er veel minder singletrack in zit dan vorig jaar (en dat was al niet zo veel)mis ook het lusje bij Bar end.
Zo blijft er wel heel weinig "leuks" over. Maar misschien heb ik het mis en zitten deze er wel in.
Vraag van de dag: Is het "leuks" zoals singletracks wel van toepassing als je met richting de 1.000 deelnemers, 2 of 3 rondes en verschillende starttijden losgelaten wordt?
Meer singletracks = meer gejammer over opstoppingen...........
Tip/wetenwaardigheid van de dag voor iedereen:
De MTB route Soest is te mooi om alleen te jumpen, waarvan akte. :winkie:
Plaats reactie