Nog meer opgepoetst dan LV LV is al zo glad als een aal
Commercieel...... iedereen moet daar kunnen rijden blijkbaar dus helemaal niet zo gek, wanneer je stadsfietsen op de route's LV/HV tegen zal komen
Een willekeurig fietspad is nog niet zo glad en zo hard aangestampt als hier
worstkaas schreef: ↑zo 9 februari 2025, 19:53
Ik snap niet dat er zo veel geharkt wordt op HV. Zeker geen verbetering.
Je had beter een nieuwe track kunnen aanleggen om het fietspad te skippen
Dat zou gaaf zijn want hoe minder fietspad hoe beter. Puntje van aandacht: dit soort aanpassingen vergt toestemming van de terreineigenaar.
Volgens mij valt het allemaal wel mee.Zit wat meer kom in sommige bochten wat ik zelf als prettig ervaar. Dan heb je op een gegeven moment (weet de segment naam niet) een gemiddelde klim waar ze boomstammen in hebben gelegd gevolgd door een soort van een switchback (niet al te scherp) Dit stuk is volgens mij technischer geworden.Het had leuk geweest als ze in de gevolgde afdaling waar je weer snelheid maakt een hogere drop aan 1 kan hadden gemaakt. Nog niet alles gereden maar ik vind het dan weer wel een verbetering.
Mario070 schreef: ↑zo 9 februari 2025, 22:34
Commercieel...... iedereen moet daar kunnen rijden blijkbaar dus helemaal niet zo gek, wanneer je stadsfietsen op de route's LV/HV tegen zal komen
Over een paar weken is het weer weggesleten en word het vanzelf weer wat ruiger.
Over een paar weken is het weer weggesleten en word het vanzelf weer wat ruiger.
En dank komt er hier weer een andere groep miepen dat de route niet meer te fietsen valt.
Ik zal het geheim achter al dit onderhoud maar verklappen: Dat is het stappenplan "Hoe krijgen we Fredje terug al fietsend (op de gravelbike) op de trails ".
Tip/wetenwaardigheid van de dag voor iedereen:
De MTB route Soest is te mooi om alleen te jumpen, waarvan akte.
Ook weer single trail zonder kombochten?
Is niet alleen een beetje aangeharkt maar met groot materiaal strak getrokken. (Eigenlijk opnieuw aangelegd)
Zal vast wel weer wat ruiger worden maar zal wel een jaartje duren.
Op zich geen kritiek hoor, zijn zat mountainbikers die die prachtig vinden, ik heb alleen een andere voorkeur.
Ik vind het juist wel goed dat HV/LV op deze manier onderhouden/aangelegd worden.
Mijn vriendin is bijvoorbeeld beginnend MTB'er en vindt de routes prachtig.
Als ik wat lastigers wil rijden zoek ik wel een andere route op, keuze genoeg op de UHR (of ergens anders in NL).
Sabai schreef: ↑di 11 februari 2025, 13:40
Hv/lv is ook gewoon bedoeld als een flow trail. En het is gewoon goed aangelegd en word fantastisch onderhouden. Kudo's voor de trail-crew
Idd. Ligt er meest van de tijd tip-top bij. Een aantal aanpassingen op HV noord al kunnen fietsen zondag.
Leuke stukjes. en de switchbacks omhoog ergens op het laatste deel ook nog best pittig (als je het niet verwacht)
Mijn Strava PR op HV Noord staat al weer sinds 2021. Tijd om 'm weer eens scherper te stellen. Mits de route niet teveel is gewijzigd. Wel met westen wind, dan heb je 'm mee in de rug en kan je lekker knallen.
Die brede paden kan ik alleen maar toejuichen ivm inhalen. Overal op de UHR mogen de paden wel iets breder worden van mij, da's tenminste doorfietsen.