Eerste keer Oostenrijk.

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Riva del Garda: keuze(stress) voldoende :-q :winkie:

Afbeelding

En daar komt je E-bike goed van pas,, want er zitten flink steile stukken in een aantal van die routes.
carbon bike, titanium collarbone...
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Radon Render 9.0

Moet goedkomen inderdaad, met de E ben ik niet meer afhankelijk van (dure) uplift, daar ook mede m’n keus op bepaald. Ook wat levendige plaatsjes uitgekozen voor de dames. En mocht ‘t weer in GaPa tegenvallen (kans is zeker aanwezig) kunnen we lekker opdrogen aan ‘t Gardameer.

Tips qua route’s, trails etc rondom beide locaties zijn van harte welkom!
Giant on E-mtb
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Als je deze net boven Riva oppakt dan kom je al die routebordjes tegen. Denk dat je ze ook wel op Komoot kunt vinden. Ik heb er toen 2 tochtjes gemaakt, technisch niet zo moeilijk maar ik heb me prima vermaakt. (Was nog wel in mijn pre-dropperpost tijdperk).

Strava
carbon bike, titanium collarbone...
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ik heb al wat gezocht op Komoot en Trailforks ja…

https://www.komoot.com/nl-NL/tour/20468 ... 96&ref=its

https://www.komoot.com/nl-NL/tour/20467 ... Qo&ref=its

Als je bij Torbole omhoog gaat kom je ook veel leuks tegen, oa een rode downhill genaamd “Schedelpad”. :P

Afbeelding
Giant on E-mtb
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Nespresso schreef: za 8 februari 2025, 12:34 Riva del Garda: keuze(stress) voldoende :-q :winkie:

Afbeelding
Ik zou de neiging hebben om ze allemaal eraf te halen en op volgorde terugplaatsen als ik dit zou zien.
kermit
Genius
Genius
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met Photoshop heb jij dat zo voor elkaar :wink:
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"

Ten Years After
Act
Mtb fanaat
Mtb fanaat

MarkMeisner schreef: za 26 oktober 2024, 10:27 Brandnertal is erg mooi en bikepark is leuk. Nadeel is de langzame stoeltjeslift, maar de trails zijn leuk.
Voor wie (net als ik) dit topic gebruikt voor inspiratie voor komende zomer, let op: in 2025 zijn ze die trage lift aan het vervangen en is een deel van het bikepark ook gesloten ( https://www.bikepark-brandnertal.at/neu ... n/?lang=en )
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nice! Dat is mooi nieuws :-q
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Bedankt voor de waarschuwing.

Op de terugreis vanuit Riva del Garda willen we nog 2 of 3 dagen Oostenrijk (Tirol) meepakken, afhankelijk van ‘t weer. Heb al een aantal optie’s, waaronder bikepark Brandnertal. Misschien beter om die dan maar te schrappen?
Giant on E-mtb
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ik weet niet of Serfaus op de wishlist stond, maar ik denk dat je beter daarheen kan gaan. Die zijn ook extra trails aan het bouwen en je mist aardig wat bij Brandnertal als ze een deel van de routes dicht houden van de zomer.

Ik zag dat er wel een trailtaxi gaat rijden als alternatief voor de gesloten lift, maar ik zou het er niet op wagen :(
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Bedankt voor de tip. Ik ga pas wat boeken in Italië, wil echt niet de vakantie afsluiten met 2 dagen zeikregen. Dan rijden we liever door, en zoeken dan evt wat verder onderweg.
Maar voorkeur heeft dus Oostenrijk, de dames willen ‘t liefst niet ver van Innsbruck, waar we toch langskomen vanaf de Brenner. Kan ik omhoog, en kunnen zij de stad in.
Giant on E-mtb
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Met stuur

Act schreef: wo 26 februari 2025, 17:02
MarkMeisner schreef: za 26 oktober 2024, 10:27 Brandnertal is erg mooi en bikepark is leuk. Nadeel is de langzame stoeltjeslift, maar de trails zijn leuk.
Voor wie (net als ik) dit topic gebruikt voor inspiratie voor komende zomer, let op: in 2025 zijn ze die trage lift aan het vervangen en is een deel van het bikepark ook gesloten ( https://www.bikepark-brandnertal.at/neu ... n/?lang=en )
Goed om te weten, leek mij wel een goede spot. Maar met gedeeltelijk gesloten bikepark..

Is het Bikepark van Wagrian dicht? En is dat het Bikepark van Flachau? Of heeft Flachau een eigen Bikepark?
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

https://nl.bergfex.com/sommer/mutters-m ... uren/bike/

Interessante optie voor de terugweg. Iemand bekend met deze trails?
Giant on E-mtb
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Mondraker F-Podium DC; Propain Spindrift AL

Giant-E schreef: vr 28 februari 2025, 11:41 https://nl.bergfex.com/sommer/mutters-m ... uren/bike/

Interessante optie voor de terugweg. Iemand bekend met deze trails?
Als het gaat om de bikepark trails bij de Muttereralm: ja, in augustus '24 een deel gefietst. Trails / lines zijn lang, deed 15-18 minuten over de blauwe en rode. De blauwe (chainless one) is een leuke flowtrail, meer vergelijkbaar met de rode Freeride in Willingen, met 2 rode aftakkingen (Shot One) die wel geinig zijn, en de jumpline, waarvan elke jump ook te rollen of omzeilen is.
De rode (The First One) is een mooie freeride-acthtige line, met wat sprongetjes, drops, prima te doen (geen Frans rood dus), en ook een enduro-achtige aftakking (Crazy One).
De zwarte (Straight One) niet gedaan, heb wel begrepen dat dit qua steilheid en moeilijkheidsniveau te doen moest zijn (geen Valli's Hölle dus).
Ik was na 7 runs helemaal gaar. Handen deden pijn, de lengte maakte het pittig.
Er is nog een 2e lift, aan de kant van Götzens, (ook tye bereiken vanaf de andere lift, wel 140 hoogtemeters in 1km) met 1 lange afdaling die rood begint en zwart eindigt, was dicht toen ik er was (alleen in weekend open).
Al met al een prima park om een dagje te vertoeven, ga dus niet uit van veel runs.
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Veel runs gaat ‘m helaas voor mij toch niet meer worden ivm een erfelijke hartziekte, 2 uur per rit is voortaan ‘t streven, en rustig aan.

Bikepark Innsbruck inderdaad. Dit zijn absoluut mijn type trails. Langs de route naar huis, mooie stad om de hoek… Bedankt, hier kan ik wel wat mee. :-q
Giant on E-mtb
Plaats reactie