Singletrack Sundays schreef: ↑ma 13 januari 2025, 17:25
Gister als test maar weer eens een wat langere rit gedaan.......moet nog een hoop werk gebeuren voor maart
Niet helemaal vergelijkbaar want gister veel meer HM dan in het marathon rondje maar met een gemiddelde van 17kmpu kom ik zeker als laatste binnen.
Vorig jaar ook in de achterhoede gefinisht met een gemiddelde van 24kmpu (en een extra rondje bikepark )
Er wordt daar hard gereden. Veel jonkies en wedstrijdrijders daar.
Met een lange TT wordt ik meestal eigenlijk niet ingehaald, sterker nog meestal ben ik t die iedereen inhaalt. En ook bij andere marathons valt t nog wel mee met mij. Maar in Apeldoorn is t feest. Vooral t eerste uur. Dit jaar zal ik wel zorgen dat ik meer piekvermogen heb en langer rondom het omslagpunt kan fietsen. Maar t gaat daar wel zo hard. Wordt voor mij ook weer achterste regionen.
Dit geeft de burger moed hahaha
Maar we hebben nog een kleine 2 maanden, een paar flinke duurritten en vooral intervallen om op die tweede adem te kunnen trappen zijn noodzakelijk.
En achterhoede gevechten is ook gewoon koersen tegen elkaar, weliswaar die van de dooie pieren, maar uiteindelijk wil je toch voor een ander eindigen.
Ik kijk ernaar uit om in die achterste regionen elkaar het leven zuur te maken en daarna voldaan elkaar te complimenteren.
BramVermeij schreef: ↑di 14 januari 2025, 22:14
Als er iemand is met een ticket voor de MTB marathon van 105 km? Ik ben het inschrijven een beetje misgelopen ik hoor het graag!
Nog een maandje!
Ben al een begonnen met trainen, vorig weekend voor het eerst 70km op tempo gereden.
Gaat al steeds beter maar met 20kmpu gemiddeld moet nog wel stukje harder.
Vorige editie reed ik 23kmpu gemiddeld en eindigde daarmee ergens in de achterhoede. Doel voor dit jaar is om toch wat verder naar voren te eindigen.
Ik zat al stevig aan de kilometers en trainingsuren. Maar rond de jaarwisseling effe in mijn rug geschoten. Weekje rustig aan gedaan.
Ging prima daarna. Maar een paar weken geleden kreeg ik griep en heb ik 14 dagen niks kunnen doen. Dinsdag merkte ik al dat het vermogen weg was met spinning. Vandaag was t afzien zonder snelheid. Meteen 170HR met nul snelheid.
Komende tijd maar hopen dat ik alles weer goed op kan bouwen.
Singletrack Sundays schreef: ↑za 8 februari 2025, 13:37
Nog een maandje!
Ben al een begonnen met trainen, vorig weekend voor het eerst 70km op tempo gereden.
Vorige editie reed ik 23kmpu gemiddeld en eindigde daarmee ergens in de achterhoede. Doel voor dit jaar is om toch wat verder naar voren te eindigen.
Ik 27 gemiddeld en dan val je nog net buiten de snelste 25%
DuReal schreef: ↑di 10 december 2024, 17:37Wat een achterlijk onderschrift
Singletrack Sundays schreef: ↑za 8 februari 2025, 13:37
Nog een maandje!
Ik 27 gemiddeld en dan val je nog net buiten de snelste 25%
Dat zou voor mij wel heel ambitieus zijn hoor, ben al blij als ik niet meer bij de laatste 50 zit.
Meer zit er voor mij niet in, blijft toch een gravel rondje met paar Mtb stukjes.
veel door stamp stukken en dat is niet mijn sterkste punt.
Wel onhandig dat de dag ervoor de brute bike challenge van Schoorl is (alternatief voor de 5)
De voorbereiding hier loopt slecht. Dit jaar nog geen één keer kunnen fietsen zoals in het zelf had bedacht. De afgelopen weken beperkt tot rondjes van iets meer dan 40km en dit weekend komt het er door omstandigheden al helemaal niet van.
Net als vroegah in de club entree + lidmaatschap.
Maar heeft er denk ik mee te maken dat het een “club training” is, ben je al donateur (zoals de meeste locals) betaal je alleen inschrijving.
Misschien is het vloeken in de kerk (in kan zo snel geen reglement vinden), maar dien je de wedstrijd op een mountainbike af te leggen, of mag dit ook een fiets met krom stuur zijn?
Ik meen me te herinneren dat er vorig jaar of bij de marathon Apeldoorn of bij marathon Amerongen in stond dat alleen de MTB toegestaan is, ik weet alleen niet meer bij welke wedstrijd dit was.