MTB route Schoorl

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Pro Biker
Pro Biker

noxiuz schreef: wo 5 februari 2025, 22:37 Ah, weten we gelijk waarom er naast de berenhekken zo'n geul ontstaat die we steeds moeten vullen... (Grapje, ben er nog niet over gevallen). Op de middenlus merkten we het wel, de steile klim met gaas waar velen naast gaat lopen is recent aangevuld. Als je loopt, pak dan de vlonder.
Ik heb hier persoonlijk nog nooit hoeven lopen, maar ik kan me voorstellen dat je bij deze klim in het zand gaat lopen. Met je SPD harde zolen schoentjes is het net of je op ijs loopt op gaas omhoog. Dus dat zal zo blijven.
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Contacteer:

Als het op de weg glad is, kan het beter zijn om in de berm te rijden ja. (En zal ik dat doen ja)
European certified guide.
Singletrack Sundays
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: OV fiets

Je moet ook niet met een mountainbike op de weg rijden natuurlijk.
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: do 6 februari 2025, 23:41 Je moet ook niet met een mountainbike op de weg rijden natuurlijk.
Ik bedoelde met de auto....uiteraard;-)

Dussssssss©
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Ook met de auto of motor is in sommige gevallen de berm een betere optie. Dat werd laatst weer duidelijk.
MO7
Mtb fanaat
Mtb fanaat

We willen morgen heen, maar de Groet uit Schoorl run gaat ook door de duinen en kruist of volgt delen van de routes. Iemand enig idee hoeveel last we daarvan gaan hebben? Gewoon met beleid passeren of doen ze lastiger?
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

MO7 schreef: za 8 februari 2025, 21:18 We willen morgen heen, maar de Groet uit Schoorl run gaat ook door de duinen en kruist of volgt delen van de routes. Iemand enig idee hoeveel last we daarvan gaan hebben? Gewoon met beleid passeren of doen ze lastiger?
Hangt er vanaf waar je wilt starten en hoe laat......

dussssssss©
timjenssen
Mtb fanaat
Mtb fanaat

vandaag een wahoo fietscomputer en een sleutel gevonden op de start van de zuidlus, iemand die deze mist?
Patio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Grand Canyon 8

timjenssen schreef: zo 9 februari 2025, 21:10 vandaag een wahoo fietscomputer en een sleutel gevonden op de start van de zuidlus, iemand die deze mist?
Je zou verwachten van wel :D
Ironhorse Erik
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Gestickertunede Merida's (Specialized Sworxen)

Midden ligt er prima, nee prachtig bij, bij tijden zelfs wat ruig. Gelukkig is mountainbiken nog steeds een trucje, alhoewel je aan die tapdans spoortjes naast de trail hier en daar, zou denken dat maar weinigen het trucje doorhebben.

Nagenoeg niemand tegen gekomen ook :-q we applaus gehad van wat papa's met hun zoontjes. Die hebben vast gedacht dat het hek van Scorel Wald open stond :winkie:
* Adapt your skills to the trail and not the trail to your lack of skills*
Frits71
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: C'dale Scalpel 29er Alloy 3 --> 2021 Scalpel 3

Nog nagenietend, na 3e keer bezoek. Wat een top route.
Zeker met die zon en strak blauwe lucht. Vorige twee keer was grijs.

Zondag om 12:00 uur gestart in zuid, was bijna file rijden zoveel liefhebbers en grote groepen.
Draaiend naar midden is iedereen verdwenen.

Reepje in de zon, maar 2 of 3 rijders komen dan langs,
Heb twee-en-een-half uur op de fiets gezeten en maar 32 km (zuid-midden-noord, midden 2x)
Zo hoort mtb-en te zijn ;-)
Ironhorse Erik
Pro Biker
Pro Biker

Frits71 schreef: ma 17 februari 2025, 11:52 Nog nagenietend, na 3e keer bezoek. Wat een top route.
Zeker met die zon en strak blauwe lucht. Vorige twee keer was grijs.

Zondag om 12:00 uur gestart in zuid, was bijna file rijden zoveel liefhebbers en grote groepen.
Draaiend naar midden is iedereen verdwenen.

Reepje in de zon, maar 2 of 3 rijders komen dan langs,
Heb twee-en-een-half uur op de fiets gezeten en maar 32 km (zuid-midden-noord, midden 2x)
Zo hoort mtb-en te zijn ;-)
Wij ondervonden ook dat er een soort zelfregulatie plaats vindt. Wel jammer dat Zuid letterlijk wordt uitgehold en afgetrapt door meutes huurfietsen, het is nog nooit zo erg geweest.
chrisscross
Pro Biker
Pro Biker

Ik ben al even niet op Zuid geweest, maar is het echt zo erg nu dan? In theorie zou je zeggen dat Zuid nu veel minder bereden/belast wordt sinds de 2 nieuwe lussen er zijn. Tenzij er veel meer mensen zijn die nu Zuid 2x achter elkaar rijden.
Ironhorse Erik
Pro Biker
Pro Biker

Erg erg, wat is erg. Is veel aan onderhoud gedaan dus er zitten hier en daar series met balken dropjes in, stuk naar de nok toe wordt aardig uitgereden, enorm veel wortels bloot (was nooit zo) en elders ook op de bekende plekken echt tientallen sporen van de trail de prairie in (geen chickenruns maar bail out spoortjes). En het is er druk. Heel erg druk. In tegenstelling tot midden en noord waar ik eigenlijk echt sporadisch fietsers tegenkom.
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Eigenlijk gaat dat helemaal goed dus ?
Plaats reactie