Briancon Franse Alpen

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
kermit
Genius
Genius
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

BramVice schreef: do 6 februari 2025, 11:51
kermit schreef: di 4 februari 2025, 13:40 Ik zie Champcella, bekende plek want daar ben ik vaak geweest bij La Bergerie (mtb weken met gids).

Tussen 49 en 51 op dat Komoot kaartje kun je veel mooier naar beneden dan over die weg ("de muur"). Even de wandelkaart erbij pakken en dan moet het Romeinse paadje te vinden zijn. Mooi over de keien met wat switchbacks naar de rivier afdalen :tong
dat is deze https://www.trailforks.com/video/194010/
(niet mijn video)

Yep, dat is-hem. Jos (de gids) reed hem ook weleens omhoog :o
Naar beneden over dat paadje is iig veel leuker dan over het asfalt.

Al kun je op die weg-afdaling wel hard als je durft, 90+ is haalbaar. Op tijd remmen voor de gelijkwaardige kruising onderaan is aan te raden :D
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"

Ten Years After
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Mooi filmpje. Ik hoop deze afdaling te gaan doen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spectral 29

wibas schreef: do 6 februari 2025, 13:32 Mooi filmpje. Ik hoop deze afdaling te gaan doen.
Vanuit Puy st Vincent is dit wel een eindje rijden, en nadelig dat je eigenlijk 2 of 3 bergen/dalen over moet.
Vanuit Champcella terug naar Puy over de weg is zo'n 20km/500hm. Binnendoor over de MTB routes moet ook wel kunnen.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro, Levos SL

dnuz schreef: zo 26 januari 2025, 15:12 Deze afdaling is erg leuk en niet te moeilijk

Col du Granon on Trailforks
https://www.trailforks.com/trails/col-du-granon/

Klimmen kan via zuid kant over asfalt of via noordkant via schotter
+1
Kan bevestigen dat route via noordelijke schotter erg mooi is. Zowel qua landschap als single trail down.
Route is mooi te verlengen via:
https://www.trailforks.com/trails/liais ... -toulouse/
https://www.trailforks.com/trails/croix-de-toulouse/
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Orbea Wild

Afgelopen zomer een paar dagen daar op pad geweest met Greg.
Erg ptrettige gids die met je kijkt wat je wil/bij je past/hoeveel batterij er nog in je Ebike etc zit en daar de routes op aanpast.
Aanrader:
https://www.gregmtb.com/
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo V1 + Orbea Wild 2023
LongPete
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: vooral wipkippen

google gewoon utagawa, vtt tour enz. Mogelijkheden zijn eindeloos rond Briancon zowel voor af en toe wandelende als wandelhatende mtb'ers. Noord+oost+zuid. Vooral vallei van val des prés, vallée étroite en susa vallei. Chaberton, jaffereau, sommeiller, colle del rho, col des thures, col de la vallee étroite, Mont thabor, col de la replanette, col de fréjus, col des rochilles, col du galibier, col de la ponsoniere, vallon de la moulette, col de buffère, colde granon via fort de l'olive, passo mulatierra+col c'accles+ col de dormillouse+ col de la lauze+montgenevre, forten ten oosten(Le janus enz), ciantiplagna+col basset+claviere. Ik heb daar al maanden doorgebracht maar nog altijd niet alles gezien.
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De verharde cols zou ik bewaren voor de racefiets.
(Of evt. voor de gravelbike)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
LongPete
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: vooral wipkippen

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 7 februari 2025, 20:54 De verharde cols zou ik bewaren voor de racefiets.
(Of evt. voor de gravelbike)
De galibier kun je zo doen dat er niet veel meer dan 4 km verhard in zit en je gaar naar boven noordoostzijde naar beneden zuidoostzijde. Granon geen meter verhard.
kermit
Genius
Genius
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wij hadden in juni de Galibier onverhard in de planning maar door teveel sneeuw toch maar vanaf de Lautaret over de weg gedaan.

Maar prachtige streek met eindeloos veel mogelijkheden idd.
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"

Ten Years After
Plaats reactie